Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Monoshock

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22253 - Monoshock
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 21-9-2004 17:06 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt-dude

kan iemand precies uitleggen hoe je een monoshock maakt ?? want ik wil 1 op mijn mt5 hebben

utfs is zat over te vinden
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Teunmenator 21-9-2004 17:06 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

K voel niet super veel verschil tusse me mono nu en me duo ooit trg.
De duo veerde stugger , en mischien kan mono wat hardere klappe hebbe.
Of de wegligging beter is ?
Wat boeit dat nouw
Tis gewoon vet


da boeit wel want daar gaat het topic over

Ik sluit me ook aan bij dat monoshock beter is. Omdat je op deze manier op 1 punt alles kunt "regelen". Dus ook de druk in de veer kunt veranderen. Daarbij ziet zo'n achterbrug er ook veel sterker uit (bij klappe omhoog zeg maar). Ik denk dat als je een duoshock een hoop klappe geeft en een monoshock een hoop klappe geeft. Dat de duo sneller speling krijgt als de mono.
 
reapher 21-9-2004 17:13 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Bovendien zijn opmerkingen als: 'kijk maar naar de nieuwe crossers' of 'in de moto gp rijden ze allemaal met... ' niet helemaal op gaan.
Wat mee speelt, ??k in die klasses is; wat vindt men mooi. Neem even aan dat duoshock net zo goed presteert als mono, dan zou jij momenteel echt geen nieuwe cross/race-motor met duoshock kopen.
Kosten spelen ook mee... bla bla bla ga zo maar door...

Het enige nadeel wat duoshock heeft is dat het dus de kans niet heeft gekregen om verder ontwikkeld te worden, en dikke scheit jah.. want een monoshock is nu eenmaal makkelijker als je gaat racen


Je heb helemaal gelijk. Alleen 2 puntjes vind ik wat onzuiver. In de motogp klasse zullen ze juist geen dingen doen die leuk staan. In klasses als crossers en SBK misschien wel, immers die kan de consument ook kopen. Maar de motogp doet het dus omdat het kennelijk beter is.

En duoschock is aardig verbeterd er bestaat zelfs een honda racer uit 85 die een link-systeem heeft met stereo-dempers. Helaas was dit te duur en door de verschillende bewegende delen kwam er te snel speling.

De hoofdreden waarom jappen voornamelijk mono-shocks gebruiken was een link systeem.

Wat wel zo is, is dat een fiets erop gebouwt moet worden. Ik denk, weet wel zeker. Dat een brommer niet om de monoshock word gebouwd. En durf te wedden dat dit voor mode is gedaan. En een mono-shock op een mb bouwen voegt weinig anders toe aan de rij-eigenschappen dan als je bijv andere stereo-dempers erop zet. Het staat wel cool, dat wel.

Btw oude ducaties (ss) hebben een vast mono-shock systeem alleen maar om de krachten zodannig te krijgen dat er een lichtere mono-shock in kan inplaats van 2 zware stereo-dempers, gewicht oplossing dus.

 

Dit topic is 4239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved