Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Monoshock

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22253 - Monoshock
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 20-9-2004 22:34 Print reply

Posts: 7387
ik weet niet waarom, maar waarom rijden ze dan met motorcross moet monoschok?

ik zelf denk omdat je dan door de langere veerweg grotere schokken kunt opvangen of zo?

ze zijn neit voor niks overgegaan op monoschok
 
He?
blair 20-9-2004 22:47 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Jah, mono shock is slechter als duo shock, daarom zie je ze bij de Moto GP altijd met Mono shock rijden omdat het slechter is.

:S Denk na man


En jij denkt dat jij met een mbx achterbrug en mbx veer in een mb een betere wegligging hebt dan bijvoorbeeld een sobw racer?

HEt gaat niet aleen om het type veersysteem. Maar ook om het totale ontwerp. Dus het totale plaatje, voorvork plaatsen waar het veersysteem bevestigd, massa enz. veering moet passen bij het soort gebruik enz. Al zou prolink beter zijn garandeerd nog niet dat als jij het onder je brommer rost JIJ het ook beter vind rijden en je prestaties ten goede komt.

Ik betwijfel zelfs of jij het verschil voelt tussen een goede monoshock en een goede duoshock vering...

 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Neonlampje 20-9-2004 23:05 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

ik weet niet waarom, maar waarom rijden ze dan met motorcross moet monoschok?

ik zelf denk omdat je dan door de langere veerweg grotere schokken kunt opvangen of zo?

ze zijn neit voor niks overgegaan op monoschok
De hoofdreden om mono te nemen is eigenlijk:
- Omdat je 1 veer gebruikt hoef je ook maar 1 veer af te stellen, de veer eigenschappen zijn dus beter naar je eigen wensen te zetten.

Ook speelt ruimte-verdeling mee. Met monoshock kun je je veer overal plaatsen waar je maar wilt (zelfs voor je motorblok, via een paralellogram, kijk b.v maar naar de rd500 die hem onder zijn motorblok heeft hangen)

Bovendien is de motorsport erg mode-gevoelig, monoshock lijkt cool en werkt prima.. dus hebben ze dat verder ontwikkeld, hieruit kwamen de link systemen. Echter ben ik wel van mening dat deze link systemen ook mogelijk zijn op duoshock's, alleen dan is het door het uitvoeren van 2 systemen economisch en gewicht-technisch niet verantwoordelijk meer.

Nadelen zijn wel dat in de oudere monoshock systemen een veel zwaardere achterbrug gemonteerd moest worden.
Ook merkte ik dat bij monoshocks de achteras vaak sneller speling krijgt dan bij duoshock...

Bovendien zijn opmerkingen als: 'kijk maar naar de nieuwe crossers' of 'in de moto gp rijden ze allemaal met... ' niet helemaal op gaan.
Wat mee speelt, ??k in die klasses is; wat vindt men mooi. Neem even aan dat duoshock net zo goed presteert als mono, dan zou jij momenteel echt geen nieuwe cross/race-motor met duoshock kopen.
Kosten spelen ook mee... bla bla bla ga zo maar door...

Het enige nadeel wat duoshock heeft is dat het dus de kans niet heeft gekregen om verder ontwikkeld te worden, en dikke scheit jah.. want een monoshock is nu eenmaal makkelijker als je gaat racen
 
Saknet 21-9-2004 6:06 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
veel geblaat

jeses man wrom wacht jij altijd met zulke verhalen tot er eerst 2 paginas aan onzin voorbij komt

besides je heb 100% gelijk tis maar net wat de mense [de grutte masses] wille

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-9-2004 6:09

en ik wou mono shock in mijn MB omdat ik die standard duo en achterbrugjes er gewoon veelste zielig en breekbaar uit vind zien rijd wel goed meestal maar gaat ook sneller stuk voor mn gevoel.. maar ik ben mischien dan ook wel de brommerforum.nl brommerbeul.. qua rijgedrag

PS en ik vind het lelijk hoe dicht het achterwiel normaal op het blok staat zegmaar.. (bij MT vind ik het ook al gauw lelijk als het weer te grote afstand is mja ik ben zeikwijf )

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-9-2004 6:15

nee maar dit kan eigenlijk echt niet, iedereen verteld die jongen [TS] wat anders, wat moet ie nou wel niet denken

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-9-2004 6:17
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
koert517 21-9-2004 7:50 Print reply

Posts: 232
maar waarom zitten er dan meestal die prolink systemen in onder andere crossmotoren

elk type motor heeft ze bijna allen de ktm niet en het veert net zo goed (beter zelfs)
mag je dat ook uitleggen

want die prolink kost je alleen maar handen vol geld om die lagers te vervangen

Dit bericht is ge-edit door koert517 op 21-9-2004 7:51
 
Markos 21-9-2004 8:14 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

nee maar dit kan eigenlijk echt niet, iedereen verteld die jongen [TS] wat anders, wat moet ie nou wel niet denken

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 21-9-2004 6:17
gelukkig weet ik dat sommige mensen blaten en andere tenminste geen onzin lullen

maare bij een scooter bijv. vind ik het helemaal vaag. Als die zo'n monoshock hebben zit die aan een kant van het wiel, dan lijkt me toch dat ie na een paar maanden/jaar? toch heel het frame krom trekt
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
User 927 21-9-2004 10:37 Print reply

Posts: 6405
Frame trekt niet krom, want de krachten van ut blok staan nauwelijks op ut frame.... alleen de krachten van de berijder en ut wegdek...

Tenminste, das mijn theorie
 
Blukaap2 21-9-2004 10:51 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Frame trekt niet krom, want de krachten van ut blok staan nauwelijks op ut frame.... alleen de krachten van de berijder en ut wegdek...

Tenminste, das mijn theorie


Jah, idd, de schokdemper zit tussen het blok en het frame, maar het blok brengt niks over naar het frame dus het zaakje gaat niet krom ?

zal wel aan mij liggen
 
Stoere brommers
SMALL HONDA 21-9-2004 12:50 Print reply

Posts: 1575
als jij achter een scoot rijd moet je er maar eens opletten hoe mooi "recht" het achterwiel onder een scoot hangt. Dan snap je ook wel dan dat systeem niet goed werkt.

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Hans F 21-9-2004 13:47 Print reply
Posts: 4326
heeft alleen maar te maken met hard over drempels raggen
 
Neonlampje 21-9-2004 13:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

[...]

jeses man wrom wacht jij altijd met zulke verhalen tot er eerst 2 paginas aan onzin voorbij komt

Hmwah, ik hoop dat men er eerst zelf uit komt Beter zelf bedenken dan napraten toch

Hans: idd...
Meestal raken ze krom door het vele wheelie?n wat men met veel vermogen doet...
In feitte heb je ontzettend veel kracht nodig om een frame op vermogen krom te kunnen trekken. Je slijt eerder het gat uitslijt, dan dat het krom trekt
 
bart de scootergek 21-9-2004 14:46 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Jah, mono shock is slechter als duo shock, daarom zie je ze bij de Moto GP altijd met Mono shock rijden omdat het slechter is.

:S Denk na man


ik meen dat yamaha afgelopen jaar met stereo dempers op de motogp racer hebben getest, en het zelfs nog positief was ook.
 
Honda RC-33
Denracer 21-9-2004 16:37 Print reply

Posts: 1440
kan iemand precies uitleggen hoe je een monoshock maakt ?? want ik wil 1 op mijn mt5 hebben
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
reapher 21-9-2004 16:59 Print reply
Posts: 49
Het klopt allemaal wat hierboven staat.

Hoofdpunten zijn:
- Gewichtbesparing
- 1 veer instellen zowel demping
- betere gewichtsverdeling
- Het oogt veel beter

Maar waar het eigenlijk voornamelijk voor is, is het pro-link systeem. Op deze manier kan je een lineaire veer progressief maken zonder een progressieve veer. En dit zorgt weer voor een betere wegligging.

 
reapher 21-9-2004 17:02 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


ik meen dat yamaha afgelopen jaar met stereo dempers op de motogp racer hebben getest, en het zelfs nog positief was ook.


O ik heb ze in de RACE nog nooit met stereodempers zien rijden?
Of was dit alleen als test in prive test sessies
 

Dit topic is 4312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved