Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Monoshock

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22253 - Monoshock
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevenM 20-9-2004 19:31 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

[...]


ja en ik vind duo shock lelijk.


Helemaal mee eens
 
http://1001schakelbrommers.multiply.com
Neonlampje 20-9-2004 19:35 Print reply

Posts: 14825
Hangt van de motor af
Vind het best mooi vaak, gaat ook no way van mijn motor af
 
robert gpr50r 20-9-2004 20:13 Print reply

Posts: 612
monoshock is wel mooier...

maar as ie elke keer kapot gaat zoals ik al zes keer met mn nieuwe derbi gpr gehad heb..

kun je beter 2 veren hebben.

kun je nog naar huisrijden...
en schuurt niet het kontje van je brommer kapot op je achter band.
 
John Huijben 20-9-2004 21:07 Print reply

Posts: 2433
jah soms vind ik duoshock ook wel mooi, 2 van die mooie hagon schokdempers op een sobw racertje vindk er gewoon supervet uitzien.

maarja lijkt mij dat monoshock beter veert. ook zie je dat een monoshock veer vaak met een prolonk / soortgelijk systeem is opgehangen wat weer wel fijn is.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Leen 20-9-2004 21:16 Print reply

Posts: 26877
ik denk ook dat 1 stuggere veer met een lange hefboom (achterbrug in dit geval) beter veert als 2 minder stugge veren met een kortere hefboom
 
Markos 20-9-2004 21:45 Print reply

Posts: 5048
monoshock vind ik meestal mooier, maar op een chopper bijv. vind ik monoshock ugly, daar horen gewoon 2 chromen veren op

maar kan een duoshock niet met oliedruk werken dan?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Mono-Nut! 20-9-2004 22:01 Print reply

Posts: 623
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

monoshock vind ik meestal mooier, maar op een chopper bijv. vind ik monoshock ugly, daar horen gewoon 2 chromen veren op

maar kan een duoshock niet met oliedruk werken dan?


Je kan gewoon 2 scooterveren op oliedruk nemen en pas maken dus lukt wel
 
blair 20-9-2004 22:16 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom een monoshock beter is dan duo. Duo is toch veel stabieler?
en jaaaaaa..... ik heb de search gebruikt


Ik snap persoonlijk niet waarom er zoveel mensen zoon zware achterbrug met prolink zooi in hun mb rossen en stad filter weglaten. Je krijgt alleen maar herrie en je voegt massa toe. Het is maar wat je beter noemt. Verder zie je bij races ook alleen maar mb's met duo. Misschien ook omdat het niet toegestaan is om mono te moenteren. Maar zoon mb voor circuit gebruik heeft toch een betere wegligging dan de gremiddelde straatbrommer, en ook meer kracht.

Dus het is de vraag of mono altijd beter is.

Helamaal als je het zelf maakt. Net alsof een mono constructie die door 1 af andere boer gemonteeerd is gegarandeerd beter zou zijn dan het veersysteem dat honda ontworpen heeft...



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

met monoshock heb je maar 1 veer (duh) er kan dus maar 1 veer krom raken

met 2 veren kan er 1 kromraken, en das niet zo leuk want dan veert ie kut



Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 20-9-2004 16:39


Verder kon ik met duoshoch doorrijden met 1 kromme veer, jij met monoshock niet

 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Ed Honda CB50J 20-9-2004 22:19 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

[...]


Ik snap persoonlijk niet waarom er zoveel mensen zoon zware achterbrug met prolink zooi in hun mb rossen en stad filter weglaten. Je krijgt alleen maar herrie en je voegt massa toe. Het is maar wat je beter noemt. Verder zie je bij races ook alleen maar mb's met duo. Misschien ook omdat het niet toegestaan is om mono te moenteren. Maar zoon mb voor circuit gebruik heeft toch een betere wegligging dan de gremiddelde straatbrommer, en ook meer kracht.

Dus het is de vraag of mono altijd beter is.

Helamaal als je het zelf maakt. Net alsof een mono constructie die door 1 af andere boer gemonteeerd is gegarandeerd beter zou zijn dan het veersysteem dat honda ontworpen heeft...



[...]


Verder kon ik met duoshoch doorrijden met 1 kromme veer, jij met monoshock niet



Jah, mono shock is slechter als duo shock, daarom zie je ze bij de Moto GP altijd met Mono shock rijden omdat het slechter is.

:S Denk na man
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
asbsolute16 20-9-2004 22:20 Print reply

Posts: 2485
hebben ze monoshock ook niet gemaakt om het gewicht te minderen van de motor ? Zal wel niet erg veel schelen maar in de racerrij is elk beetje wat

Dit bericht is ge-edit door Dark op 20-9-2004 22:21
 
Tsxdude AKU MicheL 20-9-2004 22:24 Print reply

Posts: 10676
Mono is gwoon moderner....

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 20-9-2004 22:24
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
John Huijben 20-9-2004 22:25 Print reply

Posts: 2433
naja ligt eraan waarnaar je opzoek bent. kijk een SOBW racer moet gewoon snel zijn en goed in de bochten liggen.
voor straatgebruik ligt het wat anders.
het moet er natuurlijk mooi uitzien, en ik vind zon mtx brug simpelweg bruut staan in een MT.
verder als je met je zware schooltas op een MT zit en je zit een beetje achterop dan gaattie zo op zn achterwiel omdat MT gewoon een korte wielbasis heeft. daarom heb je weleens dat je ( met een goede 70cc ofzo ) je voorwiel omhoog hebt als het niet te bedoeling is.

de enige nadelen aan monoshock is als je het aan mij vraag dat je geen luchtfilterbox meer hebt ( kan wel als je je veer recht zet ). en ik geef toe dat een MT iets minder strak aanvoelt in de bochten waar je redelijk schuin ingaat.

maar op de akker vind ik monoshock veel fijner. met duoshock voel je zon beetje alles onder je, bij een MTX brug gaat de brug meer op en neer ipv de brommer, de brommer blijft redelijk stabiel terwijl de brug op en neer sprint.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Ed Honda CB50J 20-9-2004 22:26 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark

hebben ze monoshock ook niet gemaakt om het gewicht te minderen van de motor ? Zal wel niet erg veel schelen maar in de racerrij is elk beetje wat

Dit bericht is ge-edit door Dark op 20-9-2004 22:21


Nah, denk het niet. Met een monoshock ben je gewoon minder afhankelijk. Als je met een 500cc motor/racer gaat racen op een cicuit en je hebt duo shock MOETEN ze allebij PRECIES evenveel druk hebben anders ga je gewoon onderuit.
Een mono shock KAN maar 1 druk uitoefen zonder opnieuw af te stellen. Dus je gaat altijd stabiel door de bocht zegmaar. Tenzij die verkeerd is afgesteld. Maar als met duo de een verschilt van de ander gaat dat zeker te koste van de rij prestatie/tijd van de courreur..

Maarja, als je logisch na denkt is Mono Shock in alle opzichten gewoon beter als duo. Alleen duo shock vind ik weer mooier/voller staan...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Neonlampje 20-9-2004 22:27 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Jah, mono shock is slechter als duo shock, daarom zie je ze bij de Moto GP altijd met Mono shock rijden omdat het slechter is.

:S Denk na man
beargumenteer het eens dan
 
wiebutt 20-9-2004 22:31 Print reply

Posts: 6264
K voel niet super veel verschil tusse me mono nu en me duo ooit trg.
De duo veerde stugger , en mischien kan mono wat hardere klappe hebbe.
Of de wegligging beter is ?
Wat boeit dat nouw
Tis gewoon vet
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C

Dit topic is 4300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved