stevenM |
20-9-2004 19:31 |
Posts: 654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek
[...]
ja en ik vind duo shock lelijk.
Helemaal mee eens
|
|
http://1001schakelbrommers.multiply.com |
|
Neonlampje |
20-9-2004 19:35 |
Posts: 14825 |
Hangt van de motor af
Vind het best mooi vaak, gaat ook no way van mijn motor af
|
|
|
|
robert gpr50r |
20-9-2004 20:13 |
Posts: 612 |
monoshock is wel mooier...
maar as ie elke keer kapot gaat zoals ik al zes keer met mn nieuwe derbi gpr gehad heb..
kun je beter 2 veren hebben.
kun je nog naar huisrijden...
en schuurt niet het kontje van je brommer kapot op je achter band.
|
|
|
|
John Huijben |
20-9-2004 21:07 |
Posts: 2433 |
jah soms vind ik duoshock ook wel mooi, 2 van die mooie hagon schokdempers op een sobw racertje vindk er gewoon supervet uitzien.
maarja lijkt mij dat monoshock beter veert. ook zie je dat een monoshock veer vaak met een prolonk / soortgelijk systeem is opgehangen wat weer wel fijn is.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Leen |
20-9-2004 21:16 |
Posts: 26877 |
ik denk ook dat 1 stuggere veer met een lange hefboom (achterbrug in dit geval) beter veert als 2 minder stugge veren met een kortere hefboom
|
|
|
|
Markos |
20-9-2004 21:45 |
Posts: 5048 |
monoshock vind ik meestal mooier, maar op een chopper bijv. vind ik monoshock ugly, daar horen gewoon 2 chromen veren op
maar kan een duoshock niet met oliedruk werken dan?
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Mono-Nut! |
20-9-2004 22:01 |
Posts: 623 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
monoshock vind ik meestal mooier, maar op een chopper bijv. vind ik monoshock ugly, daar horen gewoon 2 chromen veren op
maar kan een duoshock niet met oliedruk werken dan?
Je kan gewoon 2 scooterveren op oliedruk nemen en pas maken dus lukt wel
|
|
|
|
blair |
20-9-2004 22:16 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom een monoshock beter is dan duo. Duo is toch veel stabieler?
en jaaaaaa..... ik heb de search gebruikt
Ik snap persoonlijk niet waarom er zoveel mensen zoon zware achterbrug met prolink zooi in hun mb rossen en stad filter weglaten. Je krijgt alleen maar herrie en je voegt massa toe. Het is maar wat je beter noemt. Verder zie je bij races ook alleen maar mb's met duo. Misschien ook omdat het niet toegestaan is om mono te moenteren. Maar zoon mb voor circuit gebruik heeft toch een betere wegligging dan de gremiddelde straatbrommer, en ook meer kracht.
Dus het is de vraag of mono altijd beter is.
Helamaal als je het zelf maakt. Net alsof een mono constructie die door 1 af andere boer gemonteeerd is gegarandeerd beter zou zijn dan het veersysteem dat honda ontworpen heeft...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
met monoshock heb je maar 1 veer (duh) er kan dus maar 1 veer krom raken
met 2 veren kan er 1 kromraken, en das niet zo leuk want dan veert ie kut
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 20-9-2004 16:39
Verder kon ik met duoshoch doorrijden met 1 kromme veer, jij met monoshock niet
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Ed Honda CB50J |
20-9-2004 22:19 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
Ik snap persoonlijk niet waarom er zoveel mensen zoon zware achterbrug met prolink zooi in hun mb rossen en stad filter weglaten. Je krijgt alleen maar herrie en je voegt massa toe. Het is maar wat je beter noemt. Verder zie je bij races ook alleen maar mb's met duo. Misschien ook omdat het niet toegestaan is om mono te moenteren. Maar zoon mb voor circuit gebruik heeft toch een betere wegligging dan de gremiddelde straatbrommer, en ook meer kracht.
Dus het is de vraag of mono altijd beter is.
Helamaal als je het zelf maakt. Net alsof een mono constructie die door 1 af andere boer gemonteeerd is gegarandeerd beter zou zijn dan het veersysteem dat honda ontworpen heeft...
[...]
Verder kon ik met duoshoch doorrijden met 1 kromme veer, jij met monoshock niet
Jah, mono shock is slechter als duo shock, daarom zie je ze bij de Moto GP altijd met Mono shock rijden omdat het slechter is.
:S Denk na man
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
asbsolute16 |
20-9-2004 22:20 |
Posts: 2485 |
hebben ze monoshock ook niet gemaakt om het gewicht te minderen van de motor ? Zal wel niet erg veel schelen maar in de racerrij is elk beetje wat
Dit bericht is ge-edit door Dark op 20-9-2004 22:21
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
20-9-2004 22:24 |
Posts: 10676 |
Mono is gwoon moderner....
Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 20-9-2004 22:24
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
John Huijben |
20-9-2004 22:25 |
Posts: 2433 |
naja ligt eraan waarnaar je opzoek bent. kijk een SOBW racer moet gewoon snel zijn en goed in de bochten liggen.
voor straatgebruik ligt het wat anders.
het moet er natuurlijk mooi uitzien, en ik vind zon mtx brug simpelweg bruut staan in een MT.
verder als je met je zware schooltas op een MT zit en je zit een beetje achterop dan gaattie zo op zn achterwiel omdat MT gewoon een korte wielbasis heeft. daarom heb je weleens dat je ( met een goede 70cc ofzo ) je voorwiel omhoog hebt als het niet te bedoeling is.
de enige nadelen aan monoshock is als je het aan mij vraag dat je geen luchtfilterbox meer hebt ( kan wel als je je veer recht zet ). en ik geef toe dat een MT iets minder strak aanvoelt in de bochten waar je redelijk schuin ingaat.
maar op de akker vind ik monoshock veel fijner. met duoshock voel je zon beetje alles onder je, bij een MTX brug gaat de brug meer op en neer ipv de brommer, de brommer blijft redelijk stabiel terwijl de brug op en neer sprint.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Ed Honda CB50J |
20-9-2004 22:26 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark
hebben ze monoshock ook niet gemaakt om het gewicht te minderen van de motor ? Zal wel niet erg veel schelen maar in de racerrij is elk beetje wat
Dit bericht is ge-edit door Dark op 20-9-2004 22:21
Nah, denk het niet. Met een monoshock ben je gewoon minder afhankelijk. Als je met een 500cc motor/racer gaat racen op een cicuit en je hebt duo shock MOETEN ze allebij PRECIES evenveel druk hebben anders ga je gewoon onderuit.
Een mono shock KAN maar 1 druk uitoefen zonder opnieuw af te stellen. Dus je gaat altijd stabiel door de bocht zegmaar. Tenzij die verkeerd is afgesteld. Maar als met duo de een verschilt van de ander gaat dat zeker te koste van de rij prestatie/tijd van de courreur..
Maarja, als je logisch na denkt is Mono Shock in alle opzichten gewoon beter als duo. Alleen duo shock vind ik weer mooier/voller staan...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Neonlampje |
20-9-2004 22:27 |
|
wiebutt |
20-9-2004 22:31 |
Posts: 6264 |
K voel niet super veel verschil tusse me mono nu en me duo ooit trg.
De duo veerde stugger , en mischien kan mono wat hardere klappe hebbe.
Of de wegligging beter is ?
Wat boeit dat nouw
Tis gewoon vet
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|