Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Monoshock

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22253 - Monoshock
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markos 20-9-2004 15:02 Print topicpost

Posts: 5048
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom een monoshock beter is dan duo. Duo is toch veel stabieler?
en jaaaaaa..... ik heb de search gebruikt
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us

Joscross 20-9-2004 15:22 Print reply

Posts: 12501
Staat leuker?
Voordeel er van is volgens mij dat je er hefboomsystemen ed bij kan maken (prolink) en de krachten met een kleiner moment kan opvangen ofzo

Bij duoshock wordt dat wat lastiger
 
RJ Tuning 20-9-2004 15:27 Print reply

Posts: 3242
mij is verteld dat het beter voor de cros was want dan heb je meteen ook eeen sterkere achterbrug en monoschok kon je langer op rijden voordat hij krom gaat
 
Twenteboer 20-9-2004 16:36 Print reply

Posts: 1002
Volgens mij reageert het gewoon beter
 
mcdronkz 20-9-2004 16:39 Print reply

Posts: 32777
met monoshock heb je maar 1 veer (duh) er kan dus maar 1 veer krom raken

met 2 veren kan er 1 kromraken, en das niet zo leuk want dan veert ie kut


ff opnieuw

een monoshock veert gelijkmatiger

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 20-9-2004 16:39
 
Rik 20-9-2004 16:44 Print reply

Posts: 3464
volgens mij is het vooral beter om met monoschock door bochten te gaan omdat je niet zoals met duochock 1 veer verder inveert oid.
 
Denracer 20-9-2004 16:48 Print reply

Posts: 1440
is der geen faq voor ? want ik wil mijn mt ook nog een monschok maken

 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
Ed Honda CB50J 20-9-2004 17:12 Print reply

Posts: 4190
Met een monoshock heb je maar 1 veer die de ''klappen'' opvangt. Dus de klap wordt altijd ''goed verdeelt'' .

Met 2 veren heb je kans dat de ene veer strakker of slapper staat als de andere, daardoor is het mogenlijk dat als je door een bocht gaat en er is net een bobbel in die bocht dat de klap maar op 1 kant wordt opgevangen. Waardoor je uit balans kan raken en op je smoel kan gaan

Je doet er ook verstandig aan om als je duo shock hebt om de maand ofzo ff de veren los te maken en ff kijken of ze allebij ''ongeveer'' even stug zijn. Zeker als je weet dat ze al vrij oud zijn en je rijd als een bezetenen is het verstandig om dit gewoon is een keer te checken..
Voor je eigen veiligheid/die van je brommer/en voor andere
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
stevenM 20-9-2004 18:01 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Met een monoshock heb je maar 1 veer die de ''klappen'' opvangt. Dus de klap wordt altijd ''goed verdeelt'' .

Met 2 veren heb je kans dat de ene veer strakker of slapper staat als de andere, daardoor is het mogenlijk dat als je door een bocht gaat en er is net een bobbel in die bocht dat de klap maar op 1 kant wordt opgevangen. Waardoor je uit balans kan raken en op je smoel kan gaan

Je doet er ook verstandig aan om als je duo shock hebt om de maand ofzo ff de veren los te maken en ff kijken of ze allebij ''ongeveer'' even stug zijn. Zeker als je weet dat ze al vrij oud zijn en je rijd als een bezetenen is het verstandig om dit gewoon is een keer te checken..
Voor je eigen veiligheid/die van je brommer/en voor andere


Als er 1 veer strakker of slapper is, raak je niet zo gauw uit balans hoor, en val je zeker niet op je smoel, of je moet zo'n slechte rijder zijn;_)
Nee mono ziet er vetter uit vind ik, maar ja meningen verschillen.
 
http://1001schakelbrommers.multiply.com
2wheels[jurg] 20-9-2004 18:30 Print reply

Posts: 3503
als 1 veer slapper staat dan trek je het frame krom, bij straat gebruik zal dit wel mee vallen maar off-road is natuurlijk een ander verhaal. maar er zijn meer voordelen ed en jos hebben ook gelijk denk ik
 
Roedi-Loerbeek 20-9-2004 18:32 Print reply

Posts: 1492
Het lijkt mij ook dat de mono shock voor het uiterlijk is bedacht, ook voor het prolink gebeuren en ook omdat je dan een langere veerweg kan creeeren.
Die je dan weer kan omzetten in krachten die gelijkmatig kunnen toenemen.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-9-2004 18:34 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

Het lijkt mij ook dat de mono shock voor het uiterlijk is bedacht, ook voor het prolink gebeuren en ook omdat je dan een langere veerweg kan creeeren.
Die je dan weer kan omzetten in krachten die gelijkmatig kunnen toenemen.


voor t uiterlijk jah

daarom zit t bijna overal op
 
Tsxdude AKU MicheL 20-9-2004 18:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

volgens mij is het vooral beter om met monoschock door bochten te gaan omdat je niet zoals met duochock 1 veer verder inveert oid.

Dat heeft met je prolink te maken...


Monoveer = dikker en dus stabieler...
Veert dus vaker wat lekkerder...

En volgens mij veert een monoshock met oliedruk..
En duo alleen puur op de veer maar da week nie helemaal mee cker...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Ed Honda CB50J 20-9-2004 18:35 Print reply

Posts: 4190
Nah, denk niet Monoshock is bedacht voor uiterlijk..

Er moest gewoon een vering worden verzonnen die gewoon beter werkte, en ja, graag of niet maar een mono shock werkt gewoon beter...

En dat het voor het uiterlijk is bedacht lijkt me zowiezo al bull-shit want smaken verschillen...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Roedi-Loerbeek 20-9-2004 18:41 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Nah, denk niet Monoshock is bedacht voor uiterlijk..

Er moest gewoon een vering worden verzonnen die gewoon beter werkte, en ja, graag of niet maar een mono shock werkt gewoon beter...

En dat het voor het uiterlijk is bedacht lijkt me zowiezo al bull-shit want smaken verschillen...


ja en ik vind duo shock lelijk.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Blukaap2 20-9-2004 19:06 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
En volgens mij veert een monoshock met oliedruk..
En duo alleen puur op de veer maar da week nie helemaal mee cker...


Mjah, goed hoor, jij snapt m .
 
Stoere brommers

Dit topic is 4203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved