Joscross |
20-9-2004 15:22 |
Posts: 12501 |
Staat leuker?
Voordeel er van is volgens mij dat je er hefboomsystemen ed bij kan maken (prolink) en de krachten met een kleiner moment kan opvangen ofzo
Bij duoshock wordt dat wat lastiger
|
|
|
|
RJ Tuning |
20-9-2004 15:27 |
Posts: 3242 |
mij is verteld dat het beter voor de cros was want dan heb je meteen ook eeen sterkere achterbrug en monoschok kon je langer op rijden voordat hij krom gaat
|
|
|
|
Twenteboer |
20-9-2004 16:36 |
Posts: 1002 |
Volgens mij reageert het gewoon beter
|
|
|
|
mcdronkz |
20-9-2004 16:39 |
Posts: 32777 |
met monoshock heb je maar 1 veer (duh) er kan dus maar 1 veer krom raken
met 2 veren kan er 1 kromraken, en das niet zo leuk want dan veert ie kut
ff opnieuw
een monoshock veert gelijkmatiger
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 20-9-2004 16:39
|
|
|
|
Rik |
20-9-2004 16:44 |
Posts: 3464 |
volgens mij is het vooral beter om met monoschock door bochten te gaan omdat je niet zoals met duochock 1 veer verder inveert oid.
|
|
|
|
Denracer |
20-9-2004 16:48 |
Posts: 1440 |
is der geen faq voor ? want ik wil mijn mt ook nog een monschok maken
|
|
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5 |
|
Ed Honda CB50J |
20-9-2004 17:12 |
Posts: 4190 |
Met een monoshock heb je maar 1 veer die de ''klappen'' opvangt. Dus de klap wordt altijd ''goed verdeelt'' .
Met 2 veren heb je kans dat de ene veer strakker of slapper staat als de andere, daardoor is het mogenlijk dat als je door een bocht gaat en er is net een bobbel in die bocht dat de klap maar op 1 kant wordt opgevangen. Waardoor je uit balans kan raken en op je smoel kan gaan
Je doet er ook verstandig aan om als je duo shock hebt om de maand ofzo ff de veren los te maken en ff kijken of ze allebij ''ongeveer'' even stug zijn. Zeker als je weet dat ze al vrij oud zijn en je rijd als een bezetenen is het verstandig om dit gewoon is een keer te checken..
Voor je eigen veiligheid/die van je brommer/en voor andere
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
stevenM |
20-9-2004 18:01 |
Posts: 654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Met een monoshock heb je maar 1 veer die de ''klappen'' opvangt. Dus de klap wordt altijd ''goed verdeelt'' .
Met 2 veren heb je kans dat de ene veer strakker of slapper staat als de andere, daardoor is het mogenlijk dat als je door een bocht gaat en er is net een bobbel in die bocht dat de klap maar op 1 kant wordt opgevangen. Waardoor je uit balans kan raken en op je smoel kan gaan
Je doet er ook verstandig aan om als je duo shock hebt om de maand ofzo ff de veren los te maken en ff kijken of ze allebij ''ongeveer'' even stug zijn. Zeker als je weet dat ze al vrij oud zijn en je rijd als een bezetenen is het verstandig om dit gewoon is een keer te checken..
Voor je eigen veiligheid/die van je brommer/en voor andere
Als er 1 veer strakker of slapper is, raak je niet zo gauw uit balans hoor, en val je zeker niet op je smoel, of je moet zo'n slechte rijder zijn;_)
Nee mono ziet er vetter uit vind ik, maar ja meningen verschillen.
|
|
http://1001schakelbrommers.multiply.com |
|
2wheels[jurg] |
20-9-2004 18:30 |
Posts: 3503 |
als 1 veer slapper staat dan trek je het frame krom, bij straat gebruik zal dit wel mee vallen maar off-road is natuurlijk een ander verhaal. maar er zijn meer voordelen ed en jos hebben ook gelijk denk ik
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
20-9-2004 18:32 |
Posts: 1492 |
Het lijkt mij ook dat de mono shock voor het uiterlijk is bedacht, ook voor het prolink gebeuren en ook omdat je dan een langere veerweg kan creeeren.
Die je dan weer kan omzetten in krachten die gelijkmatig kunnen toenemen.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-9-2004 18:34 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek
Het lijkt mij ook dat de mono shock voor het uiterlijk is bedacht, ook voor het prolink gebeuren en ook omdat je dan een langere veerweg kan creeeren.
Die je dan weer kan omzetten in krachten die gelijkmatig kunnen toenemen.
voor t uiterlijk jah
daarom zit t bijna overal op
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
20-9-2004 18:34 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rik
volgens mij is het vooral beter om met monoschock door bochten te gaan omdat je niet zoals met duochock 1 veer verder inveert oid.
Dat heeft met je prolink te maken...
Monoveer = dikker en dus stabieler...
Veert dus vaker wat lekkerder...
En volgens mij veert een monoshock met oliedruk..
En duo alleen puur op de veer maar da week nie helemaal mee cker...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Ed Honda CB50J |
20-9-2004 18:35 |
Posts: 4190 |
Nah, denk niet Monoshock is bedacht voor uiterlijk..
Er moest gewoon een vering worden verzonnen die gewoon beter werkte, en ja, graag of niet maar een mono shock werkt gewoon beter...
En dat het voor het uiterlijk is bedacht lijkt me zowiezo al bull-shit want smaken verschillen...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Roedi-Loerbeek |
20-9-2004 18:41 |
Posts: 1492 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Nah, denk niet Monoshock is bedacht voor uiterlijk..
Er moest gewoon een vering worden verzonnen die gewoon beter werkte, en ja, graag of niet maar een mono shock werkt gewoon beter...
En dat het voor het uiterlijk is bedacht lijkt me zowiezo al bull-shit want smaken verschillen...
ja en ik vind duo shock lelijk.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Blukaap2 |
20-9-2004 19:06 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
En volgens mij veert een monoshock met oliedruk..
En duo alleen puur op de veer maar da week nie helemaal mee cker...
Mjah, goed hoor, jij snapt m .
|
|
Stoere brommers |
|