Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat quad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22248 - Uitlaat quad
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tommy16 20-9-2004 8:53 Print topicpost
Posts: 278
Ik heb een viertakt quad Yamaha Breeze 125cc, nu is mijn uitlaat beetje stuk. Nu zat ik me af te vragen er zit alleen een demper aan het eind is die alleen voor het geluid of ook voor tegen druk en kracht ofzo? denk het wel maar toch. Anders zou ik zelf wat kunnen fabriceren
 

RallyTony 20-9-2004 10:34 Print reply

Posts: 40
Met 2takt heb je veel te maken met de expansieruimte en tegendruk van de uitlaat.

Bij 4takt luitert dit niet zo nauw.

Bij de snellere auto's heb je meer aan een volledig vrij uitlaatsysteem, dus zonder kat. en met vrije dempers.

Dus volgens mij kun je er gewoon wat op "fabrieken" , zolang de diameter maar gelijk is aan de aansluiting.




 
Teunmenator 20-9-2004 10:41 Print reply

Posts: 2524
Daar sluit ik me volledig bij aan

Wat bedoel je met een stukke uitlaat? zit er ergens een scheur in ofzo? want anders zou ik er gewoon een plaatje overheen lassen. Of met die gum gum het mooi opvullen. (gum gum zo heette het volgens mij, kneedbaar metaal dat hoge temperaturen aan kan.)
 
tommy16 20-9-2004 11:15 Print reply
Posts: 278
hijs gescheurt zitten gaatjes in en grote deuk
 
Neonlampje 20-9-2004 12:12 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Daar sluit ik me volledig bij aan

Wat bedoel je met een stukke uitlaat? zit er ergens een scheur in ofzo? want anders zou ik er gewoon een plaatje overheen lassen. Of met die gum gum het mooi opvullen. (gum gum zo heette het volgens mij, kneedbaar metaal dat hoge temperaturen aan kan.)
gungum En is geen kneedbaar metaal, maar een soort cement ofzo als het droog is

Is het een 4t of 2t uitlaat btw?
 
Davidjuhh 20-9-2004 12:16 Print reply

Posts: 367
4-takt zoals hij al zij, maar inderdaad gewoon een mooi pijpje met dezelfde diameter moet genoeg zijn. En ik zou er wel een dempertje op zetten, maakt niet uit wat voor een, zolang ie maar niet pottdicht zit.
 
Neonlampje 20-9-2004 12:23 Print reply

Posts: 14825
ah 4T..
sjah wat wil je er dan mee.. moet het goed presteren, of moet het gewoon rijden?

Anders kun je er nog wel een midagje aan zitten rekenen hoor
 
Joscross 20-9-2004 12:24 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RallyTony

Met 2takt heb je veel te maken met de expansieruimte en tegendruk van de uitlaat.

Bij 4takt luitert dit niet zo nauw.

Bij de snellere auto's heb je meer aan een volledig vrij uitlaatsysteem, dus zonder kat. en met vrije dempers.

Dus volgens mij kun je er gewoon wat op "fabrieken" , zolang de diameter maar gelijk is aan de aansluiting.





Tegendruk?

Maar een knappe 4 takt demper werkt niet zo simpel geloof ik. Maakt geloof ik gebruik van het helmholtz resonatie principe?
 
puch_master 20-9-2004 13:54 Print reply

Posts: 3429
kneedbaar metaal op scheur in mtx ot uitlaat met 50 immi is straat uitrijden en knal

kneedbaar metaal vliegt om je oren he supernova
 
Toyota AE86 Levin coupé

Dit topic is 428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved