ik had ook het probleem met m'n andere cilinder dat ie veel toeren ging draaien stationair. bij mij lag het aan m'n zuiger/cilinder, in m'n cilinder zaten groeven van ongeveer 3 mm diep, dus hij had te weinig compressie.
Als het probleem van harder stationair lopen erger wordt als je je kabel eraf haalt dan is de veer op je gasschuif te slap.
Ik weet niet of dit al was gevraagd maar wat is je tuning en welke bougie waarde zit erin? Het kan ook zijn dat je bougie heel heet wordt, en dat dat de oorzaak is. Maar dan zou hij in het begin wel rustig moeten lopen...
't zit 'm puur in de afstelling van je carburateur. Deze kan 1 valse lucht pakken en dus zal je brommer waarschijnlijk ook niet zo netjes lopen. Wanneer je brommer verder gewoon goed loopt zal het 2. je luchtschroef zijn, deze zul je verder in moeten draaien omdat de carburateur teveel lucht krijg wanneer het gas dicht is. Het beste is gewoon telkens de luchtschroef een halve slag in te draaien en daarna de stationairschroef opnieuw af te stellen. Doe dit wel wanneer de motor warm is. En rij tussendoor een klein stukje wanneer je de luchtschroef hebt afgesteld. Mocht dit nog niet helpen dan zou het aan de smering kunnen liggen; namelijk teveel olie. Hiermee heb ik zelf nog geen ervaring mee maar heb het weleens horen vertellen, het zou dus klangklare nonsens kunnen zijn veel succes...
heb 'k ook ongeveer, maar bij mij draait ie koud stationair +/-3.000 toeren en warm slaat ie (heel apart) terug naar ong 1.500/2.000tpm
zo apart is dat niet als ik de mijne koud start looptie 3000, als ik gas geef blijftie hangen rond de 4000 behalve als ik mn licht aanheb, daarna zakt hij naar 3000 ofzo en na 100 meter rijden is het gewoon 1500/2000