Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Athena voor MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22244 - Athena voor MB
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutalmb70 19-9-2004 22:34 Print topicpost
Posts: 536
Hey

ik heb een vragie over die Athena cilinder voor mb, hebbe die krenge eingelijk vlinderpoorten/fluitpoorten ?? en zijn ze btje hoog toerig zoals die ouwe eurocilindro's ??


 

[RRT] Lost-P 19-9-2004 22:39 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

Hey

ik heb een vragie over die Athena cilinder voor mb, hebbe die krenge eingelijk vlinderpoorten/fluitpoorten ?? en zijn ze btje hoog toerig zoals die ouwe eurocilindro's ??




geen vlinderpoort en geen fluiters ....zijn ook niet superhoogtoerig, rijden wel erg relaxt (imho ) Met klein beetje tunen zijn ze zo sneller te krijgen dan malossi/polini...
 
Chille Tune shit dan
brutalmb70 19-9-2004 22:43 Print reply
Posts: 536
kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..

die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!

voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !

maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...
 
kpotappel86 19-9-2004 23:30 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..

die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!

voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !

maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...


klopt je verwacht teveel van de malossi(al sje kijkt naar de prijs)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
wiebutt 20-9-2004 0:12 Print reply

Posts: 6264
Zijn klote cill's

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Joscross 20-9-2004 0:34 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..

die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!

voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !

maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...

Nou vergelijk je appels met peren..
Je vergelijkt een ot eurocilindro met een nt malossi

Die oude malossi's zijn ook bloedje snel..
Maat van me reed met een 70 Athena, en ik reed met een 70 malossi nt. Merkte vrij weinig verschil in power
Athena had iets minder power maar wel een bredere powerband imo

Mt malossi/gianelli pijp/20 mik. vs Mt Athena/homoet 70 special/20 mik.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-9-2004 0:34
 
brutalmb70 20-9-2004 7:14 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Nou vergelijk je appels met peren..
Je vergelijkt een ot eurocilindro met een nt malossi

Die oude malossi's zijn ook bloedje snel..
Maat van me reed met een 70 Athena, en ik reed met een 70 malossi nt. Merkte vrij weinig verschil in power
Athena had iets minder power maar wel een bredere powerband imo

Mt malossi/gianelli pijp/20 mik. vs Mt Athena/homoet 70 special/20 mik.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-9-2004 0:34


gelukkig zeg jij het over dat nt en ot want dat had ik ook gehoord, 1 keer, dus kdacht als dat neit zou zijn dan is er wel iets goed mis :P ! maar tja...strax als hij getuned is gaat hij vast wel harder dan de OT malossi !

thnx iix voor je reactie, maar nu nog een vraag, waarom zijn (bijna) alle athena's met vlinderpoorten en die van een MB/Mt niet ?? en waarom zijn alle nieuwe cilinders sloom en die ouwe allemaal bloedje snel :S ??
 
[RRT] Lost-P 20-9-2004 8:05 Print reply
Posts: 4578
hoe de fuck moeten wij dat nou weten
 
Chille Tune shit dan
wiebutt 20-9-2004 9:42 Print reply

Posts: 6264
Malossi is traager geworde omdat ze 1 poort moesten skippe had ik gehoord .
Dat mog niet in de race ofso , of het waar is weet ik niet maar k zou ook geen andere reden kunne bedenke
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Davidjuhh 20-9-2004 11:17 Print reply

Posts: 367
Bij de oude malossi cils waren de poorten allemaal vrij link op elkaar ingesteld. Die nieuwe zijn wat ze dan zeggen voor de mensen die niet kunnen rijden "betrouwbaarder". Hebben dus minder pk's maar zijn wel "fysiek" sterker en kunnen meer op hun donder krijgen.
 
brutalmb70 20-9-2004 20:51 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Davidjuhh

Bij de oude malossi cils waren de poorten allemaal vrij link op elkaar ingesteld. Die nieuwe zijn wat ze dan zeggen voor de mensen die niet kunnen rijden "betrouwbaarder". Hebben dus minder pk's maar zijn wel "fysiek" sterker en kunnen meer op hun donder krijgen.


waarom maken ze dan niet 2 cilinders :P , een echt snelle en een heel-houd-cilinder :P !

want nu heb ik dus un kut trage malossi cil gekocht, die ik nu weer moet tunen :P niet dat dat zo'n probleem is, maar khad er idd wel veeel meeer van verwacht !
 
blair 20-9-2004 22:08 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..

die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!

voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !

maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...


De afwerking van de eurocilindro is gewoon kut. Tenminste degene die ik in mijn handen heb gehad. Verder heb je bij een malossi standaard een betere zuiger.

En echt snel is geen enkele 45 mm cilinder uit de doos, ook de euro niet. Als er een echt snelle cilinder gemaakt zou worden zou iedereen zeiken dat zijn brommer niet snel was en de cilinder kut was. Omdat de rest van de gemiddelde setup de cilinder zou begrenzen en daardoor de zooi beroerd loopt. En bij de mensen die wel een goede setup hadden zou de slijtage en betrouwbaarheid niet voldoen voor straatgebruik.

Dan hou je dus een paar mensen over die zo gestoort zijn om hun brommer af en toe uit de schuur trekken om te sprinten op circuit of op straat . Daarvoor gaan ze heus geen cilinder(meer ) ontwikkelen. Een mal kost veel geld dat haal je er nooit uit.

Realiseer je dat een cilinder een compromis blijft tussen handelbaarheid/betrouwbaarheid/slijtage/verbruik enz.

Of dat goed komt is de vraag, het is maar net wat de rest van je setup is en wat je eisen zijn. Mensen lopen altijd tunen te schreeuwen. MAar weten niet eens wat ze willen. Slijtage,betrouwbaarhied, vermogen en breedte van de powerband....

 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
brutalmb70 21-9-2004 8:14 Print reply
Posts: 536
ik wil gewoon dattie hard gaat....alle overige dinge boeie niet, alleen slijtage natuurlijk, als de cil. op is moet je weer overnieuw beginne...dat lijkt me dus nix :P !

maar ksnap je uitleg niet, waarom heeft een scoot dan wel een malossi sport tot/met een malossi mhr speed ! kbedoel je kan nou niet echt zegge dat dat een handelbaarheid/betrouwbaarheid/slijtage/verbruik denk ik zo, waarom heeft een mb dat niet...meerdere cilinders van 1 merk met verschillende vermogens :S ??
 
bart de scootergek 21-9-2004 14:32 Print reply

Posts: 8916
omdat er een stuk meer mensen met die scooters rijden, dan is het ook nog winstgevend om al die cilinders te gieten. ze gaan echt niet voor een mb blok 5 verschillende cilinders maken als er relatief maar zo weinig van rondrijden.
 
Honda RC-33
wiebutt 21-9-2004 14:33 Print reply

Posts: 6264
Zou leuk zijn als hebo ff om de hoek komt kijke binnekort
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
brutalmb70 23-9-2004 0:05 Print reply
Posts: 536
idd ksnap niet dat ze daar geen markt in zien....kbedoel ik denk dat je aardig wat cilindertjes kwijt kan...

en anders verander je poorten timing toch gewoon, kbedoel het is voor de RACE (inprenciepe) dan weet je toch dat ut sneller kapot is !?!?!
 

Dit topic is 878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved