[RRT] Lost-P |
19-9-2004 22:39 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
Hey
ik heb een vragie over die Athena cilinder voor mb, hebbe die krenge eingelijk vlinderpoorten/fluitpoorten ?? en zijn ze btje hoog toerig zoals die ouwe eurocilindro's ??
geen vlinderpoort en geen fluiters ....zijn ook niet superhoogtoerig, rijden wel erg relaxt (imho ) Met klein beetje tunen zijn ze zo sneller te krijgen dan malossi/polini...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
brutalmb70 |
19-9-2004 22:43 |
Posts: 536 |
kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..
die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!
voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !
maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...
|
|
|
|
kpotappel86 |
19-9-2004 23:30 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..
die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!
voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !
maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...
klopt je verwacht teveel van de malossi(al sje kijkt naar de prijs)
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
wiebutt |
20-9-2004 0:12 |
Posts: 6264 |
Zijn klote cill's
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Joscross |
20-9-2004 0:34 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..
die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!
voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !
maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...
Nou vergelijk je appels met peren..
Je vergelijkt een ot eurocilindro met een nt malossi
Die oude malossi's zijn ook bloedje snel..
Maat van me reed met een 70 Athena, en ik reed met een 70 malossi nt. Merkte vrij weinig verschil in power
Athena had iets minder power maar wel een bredere powerband imo
Mt malossi/gianelli pijp/20 mik. vs Mt Athena/homoet 70 special/20 mik.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-9-2004 0:34
|
|
|
|
brutalmb70 |
20-9-2004 7:14 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Nou vergelijk je appels met peren..
Je vergelijkt een ot eurocilindro met een nt malossi
Die oude malossi's zijn ook bloedje snel..
Maat van me reed met een 70 Athena, en ik reed met een 70 malossi nt. Merkte vrij weinig verschil in power
Athena had iets minder power maar wel een bredere powerband imo
Mt malossi/gianelli pijp/20 mik. vs Mt Athena/homoet 70 special/20 mik.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-9-2004 0:34
gelukkig zeg jij het over dat nt en ot want dat had ik ook gehoord, 1 keer, dus kdacht als dat neit zou zijn dan is er wel iets goed mis :P ! maar tja...strax als hij getuned is gaat hij vast wel harder dan de OT malossi !
thnx iix voor je reactie, maar nu nog een vraag, waarom zijn (bijna) alle athena's met vlinderpoorten en die van een MB/Mt niet ?? en waarom zijn alle nieuwe cilinders sloom en die ouwe allemaal bloedje snel :S ??
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
20-9-2004 8:05 |
Posts: 4578 |
hoe de fuck moeten wij dat nou weten
|
|
Chille Tune shit dan |
|
wiebutt |
20-9-2004 9:42 |
Posts: 6264 |
Malossi is traager geworde omdat ze 1 poort moesten skippe had ik gehoord .
Dat mog niet in de race ofso , of het waar is weet ik niet maar k zou ook geen andere reden kunne bedenke
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Davidjuhh |
20-9-2004 11:17 |
Posts: 367 |
Bij de oude malossi cils waren de poorten allemaal vrij link op elkaar ingesteld. Die nieuwe zijn wat ze dan zeggen voor de mensen die niet kunnen rijden "betrouwbaarder". Hebben dus minder pk's maar zijn wel "fysiek" sterker en kunnen meer op hun donder krijgen.
|
|
|
|
brutalmb70 |
20-9-2004 20:51 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Davidjuhh
Bij de oude malossi cils waren de poorten allemaal vrij link op elkaar ingesteld. Die nieuwe zijn wat ze dan zeggen voor de mensen die niet kunnen rijden "betrouwbaarder". Hebben dus minder pk's maar zijn wel "fysiek" sterker en kunnen meer op hun donder krijgen.
waarom maken ze dan niet 2 cilinders :P , een echt snelle en een heel-houd-cilinder :P !
want nu heb ik dus un kut trage malossi cil gekocht, die ik nu weer moet tunen :P niet dat dat zo'n probleem is, maar khad er idd wel veeel meeer van verwacht !
|
|
|
|
blair |
20-9-2004 22:08 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
kheb nu een malossi @ mb en ook een vorige oude eurocilindro..
die eurocilindro is velen malen sneller dan die malossi ! die malossi is klote traag !!!!
voor een malossi waar je inprenciepe dik geld voor neer legd is hij echt traag...vergeleken met een haast dooie eurocilindro !
maja, malossi word (staat in de planning) getuned door GOOT dus dat komt wel goed...
De afwerking van de eurocilindro is gewoon kut. Tenminste degene die ik in mijn handen heb gehad. Verder heb je bij een malossi standaard een betere zuiger.
En echt snel is geen enkele 45 mm cilinder uit de doos, ook de euro niet. Als er een echt snelle cilinder gemaakt zou worden zou iedereen zeiken dat zijn brommer niet snel was en de cilinder kut was. Omdat de rest van de gemiddelde setup de cilinder zou begrenzen en daardoor de zooi beroerd loopt. En bij de mensen die wel een goede setup hadden zou de slijtage en betrouwbaarheid niet voldoen voor straatgebruik.
Dan hou je dus een paar mensen over die zo gestoort zijn om hun brommer af en toe uit de schuur trekken om te sprinten op circuit of op straat . Daarvoor gaan ze heus geen cilinder(meer ) ontwikkelen. Een mal kost veel geld dat haal je er nooit uit.
Realiseer je dat een cilinder een compromis blijft tussen handelbaarheid/betrouwbaarheid/slijtage/verbruik enz.
Of dat goed komt is de vraag, het is maar net wat de rest van je setup is en wat je eisen zijn. Mensen lopen altijd tunen te schreeuwen. MAar weten niet eens wat ze willen. Slijtage,betrouwbaarhied, vermogen en breedte van de powerband....
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
brutalmb70 |
21-9-2004 8:14 |
Posts: 536 |
ik wil gewoon dattie hard gaat....alle overige dinge boeie niet, alleen slijtage natuurlijk, als de cil. op is moet je weer overnieuw beginne...dat lijkt me dus nix :P !
maar ksnap je uitleg niet, waarom heeft een scoot dan wel een malossi sport tot/met een malossi mhr speed ! kbedoel je kan nou niet echt zegge dat dat een handelbaarheid/betrouwbaarheid/slijtage/verbruik denk ik zo, waarom heeft een mb dat niet...meerdere cilinders van 1 merk met verschillende vermogens :S ??
|
|
|
|
bart de scootergek |
21-9-2004 14:32 |
Posts: 8916 |
omdat er een stuk meer mensen met die scooters rijden, dan is het ook nog winstgevend om al die cilinders te gieten. ze gaan echt niet voor een mb blok 5 verschillende cilinders maken als er relatief maar zo weinig van rondrijden.
|
|
Honda RC-33 |
|
wiebutt |
21-9-2004 14:33 |
Posts: 6264 |
Zou leuk zijn als hebo ff om de hoek komt kijke binnekort
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
brutalmb70 |
23-9-2004 0:05 |
Posts: 536 |
idd ksnap niet dat ze daar geen markt in zien....kbedoel ik denk dat je aardig wat cilindertjes kwijt kan...
en anders verander je poorten timing toch gewoon, kbedoel het is voor de RACE (inprenciepe) dan weet je toch dat ut sneller kapot is !?!?!
|
|
|
|