Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateur Aprilia Classic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1301 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22129 - Carburateur Aprilia Classic
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TomosRaging 15-9-2004 22:50 Print reply

Posts: 647
er zit denk ik ook een spruitstuk op jou brommer? wat ik denk is dat je spruitstuk ook maar een doorlaat van 9 mm heeft, of 10 mm (dit heb je bij een tomos ook, 10 mm doorlaat maar wel 12mm carb :S ) dus als je wel een klein spruitstuk doorlaat hebt dan heeft die hele carb geen zin.

dus ga daar naar (laten) kijken.
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
kpotappel86 15-9-2004 22:53 Print reply

Posts: 2679
is hij onbegrenst je classic ? hoe hard ging je eerst ?
en dat van die mengsmering klopt gewoon hoor hiervoor moet je een olienippeltje aanbrengen in je spruitstuk... maar ik zou als eerste je spruistuk uit(laten)boren naar een grotere diameter...

je kunt nu misschien wel een tnad groter doen van voren zodat je uiteindelijk toch wel weer wat harder gaat...

vermogen omzetten in snelheid dus...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
prins 15-9-2004 22:54 Print reply
Posts: 23
spruitstuk tussen carb en cylinder? Zal 's kijken of dat ook vernieuwd is!! Kan dat de oorzaak zijn??
 
prins 15-9-2004 22:55 Print reply
Posts: 23
ging keurig 45
 
prins 15-9-2004 23:04 Print reply
Posts: 23
wat scheelt een tandje meer??
 
Mr.MTX 15-9-2004 23:05 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prins

wat scheelt een tandje meer??

Trekt iets minder op, maar trekt iets langer door in de versnellingen....misschien ook wat harder, gewoon goed afstellen
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
prins 15-9-2004 23:06 Print reply
Posts: 23
enne domme vraag misschien: spruitstuk uitboren.... hoe doe ik dat?
 
kpotappel86 15-9-2004 23:09 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prins

enne domme vraag misschien: spruitstuk uitboren.... hoe doe ik dat?


als je brommer nu nog maar 45 gaat dan zul je dus echt niet harder gaan door een 15mmm pas nou je luchtfilter eens aan en laat de prop uit je uitlaat halen... en sproeier weer aanpassen dan zul je het wel merken... uitboren doe je gewoon met een boormachine... zodat je doorlaat groter wordt... maar misschien kun je dit alles beter laten doen
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Mr.MTX 15-9-2004 23:10 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prins

enne domme vraag misschien: spruitstuk uitboren.... hoe doe ik dat?

Gij neemt een draaibank, en pakt een boor van (in dit geval) 15 mm, en boord...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
kpotappel86 15-9-2004 23:11 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.MTX

[...]

Gij neemt een draaibank, en pakt een boor van (in dit geval) 15 mm, en boord...


zo kan het ook maar kweet niet hoe zijn spruitstukje loopt dus ja... en hij weet denk ik ook niet wat een draaibank is...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
prins 15-9-2004 23:17 Print reply
Posts: 23
wat een achterlijk gedoe zeg..
ik weet heus wel wat een draaibank is en dat spruitstuk is gewoon recht.
De begrenzer is al uit de uitlaat (staat er!!)

Ik denk dat ik hier maar mee kap: te veel mensen hier om elkaar af te zeiken i.p.v helpen en/of kennis delen..
 
Honda_mbiloss [Emiel] 15-9-2004 23:19 Print reply

Posts: 3697
Op een draaibank je spruitstuk uitboren? Niet echt nodig denk ik zo.

Maar je moet iig even kijken of het spruitstuk is vernieuwd. Is wel belangrijk dat er een 15mm spruitstuk opzit nml.

En weet niet wat je allemaal bij de brommerboer hebt laten vervangen? Waar je iig de rekening voor hebt gekregen.

En een grotere carb scheelt zeker wel in vergelijking tot een 9 mm. het zou iig een stuk in optrekken moeten schelen. en als je dan idd een tandwieltje groter neemt. Dan zorg je dat die dus net zo snel trekt als eerst. En is je top weer een stukje hoger.

Maarja, ik neem aan dat je weet wat het spruitstuk is op je brommer? die schroef je er gewoon af ( 4 bouten ) Draait hem tussen je bankschroef, met iets ertussen dat die niet beschadigt. Racht er een 15mm boor doorheen als die nog geen 15 is. Werkt het een beetje mooi af. Maakt het weer goed schoon. Zet hem er weer op. En dan moet je hem wel weer opnieuw afstellen.
 
kpotappel86 15-9-2004 23:19 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prins

wat een achterlijk gedoe zeg..
ik weet heus wel wat een draaibank is en dat spruitstuk is gewoon recht.
De begrenzer is al uit de uitlaat (staat er!!)

Ik denk dat ik hier maar mee kap: te veel mensen hier om elkaar af te zeiken i.p.v helpen en/of kennis delen..


sorry hoor kerel maar als de begrezers uit je brommer zijn en hij gaat dan nog maar 45 zoals je zelf zegt... dan gaat het echt niet helemaal goed hoor...

je zegt zelf:

prins Gepost op: 15-9-2004 22:55
ging keurig 45

 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
prins 15-9-2004 23:21 Print reply
Posts: 23
hehe...
kan je een idee geven wat een tandje meer in snelheid scheelt?
 
prins 15-9-2004 23:23 Print reply
Posts: 23
Quote:
sorry hoor kerel maar als de begrezers uit je brommer zijn en hij gaat dan nog maar 45 zoals je zelf zegt... dan gaat het echt niet helemaal goed hoor...


hehe: daar was het nou net om begonnen!!
 

Dit topic is 3099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved