Neonlampje |
15-9-2004 21:28 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: CiaoFrank
kan je niet beter een homoet uitlaat imiteren opzo, volgens mij kan je zelf nooit iets beters ontwerpen dan die gasten, en dan ook nog in een middagje
Das onzin...
homoet is std wel goed, maar die maken een uitlaat die op veeel setups goed loopt.. en niet op eentje, dat is een groot verschil
Die pijp hierboven is alleen gebruikt als model voor die pijp eronder
Zulke naden krijg je ook niet bij het zelf hydroformen (dit is in een mal gebeurt), en ik kan het weten
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
15-9-2004 21:58 |
Posts: 10676 |
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Joscross |
15-9-2004 22:01 |
Posts: 12501 |
Heeft iemand van brommerforum dat hydroform principe nou eigenlijk al eens toegepast?
|
|
|
|
Joostvdw |
15-9-2004 22:01 |
Posts: 4789 |
wat is hydroformen precies, onder druk een plaat metaal vervormen in een mal en dan 2 helften aan elkaar lassen?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Joscross |
15-9-2004 22:17 |
Posts: 12501 |
|
|
|
|
pauluspietsema |
15-9-2004 22:42 |
Posts: 107 |
ik heb voor m'n kawasaki ook een uitlaat gemaakt vorig jaar, maar ik heb verschillende fabrieks spullen gecombineerd om een goed resultaat te krijgen, en ik ben constructie bankwerker/lasser. dus da's voor mij niet zo moeilijk qua gereedschap enzo.
een bocht van een peugeot speedake, een expansie gedeelte van een polini evo 70, en een demper van technigas (carbon look) en dat allemaal pas maken.
gaf een leuk uiterlijk en geluid..maar aangezien dat evo expansie gedeelte voor hoge toeren is ontworpen had ik er geen reet aan, maar was wel lekker bezig. en dat doe je overigens niet "ff-tjes" .
|
|
never drive faster than you're guardian angel can fly. |
|
RS_70_power |
15-9-2004 23:19 |
Posts: 1990 |
kon ik dat maar , nee die bovenenste is me orgi uitlaad om de bocht en alles te vergelijken ,
die onderste is mijn opmaat pijp , helemaal perfect uitgerekend .
nu alleen nog de uitslagen uitsnijden en dan rollen en dan tiggen .
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Hans F |
15-9-2004 23:24 |
Posts: 4326 |
uitlaten perfect uitrekenen
|
|
|
|
arie-de-arier |
15-9-2004 23:26 |
Posts: 10000 |
volgens de berekening perfect
|
|
Allah is beter |
|
mauwieMTXdriver |
15-9-2004 23:33 |
Posts: 2293 |
vet
wil ook wel een eigen pijp maken
of zal ik gewoon een jolly 80 kopen?
|
|
|
|
arie-de-arier |
15-9-2004 23:34 |
Posts: 10000 |
pijp maken, houdt het wsl langer vol dan zon roest pot
|
|
Allah is beter |
|
RS_70_power |
15-9-2004 23:46 |
Posts: 1990 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver
vet
wil ook wel een eigen pijp maken
of zal ik gewoon een jolly 80 kopen?
jolly = 300 pleuro minimaal
zelf maak = leuker , goedkoper , hobby , handig , waarschijnlijk beter ( wan t hij is op mijn cilinder berekend. )
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
mauwieMTXdriver |
15-9-2004 23:49 |
Posts: 2293 |
ken de joly voor niet al te duur krijgen vandaar...
|
|
|
|
Hans F |
16-9-2004 9:31 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
waarschijnlijk beter ( wan t hij is op mijn cilinder berekend. )
als je gebruik maakt van een of ander gratis programma, of formules uit een of ander boek zou ik daar maar niet teveel op rekenen
|
|
|
|
Neonlampje |
16-9-2004 11:54 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Heeft iemand van brommerforum dat hydroform principe nou eigenlijk al eens toegepast?
jup
Wacht maar op de pijp van dragen.. dan laat ik wel zien wat je ermee kunt maken
|
|
|
|