Ik zat vandaag even met iemand te praten over brommers en scooters en die zei dat je een een of andere set kon kopen om je scooter zo om te bouwen dat je ermee kon schakelen. Weet iemand of dit echt kan want ik vond het zo'n vaag verhaal?
Dat is gewoon een linkerhand vat met een kassie erom heen.
Zitte 2 knoppies op , omhoog en omlaag schakele dus.
Kan je ook nogis zelf in stelle geloof ik .
Tis nog nutteloos en kost hier iets van 258 euros osfo
Nee is niet nutteloos!!
Wordt in de zip race's ook gebruik (die kleine dinkies). Ik geloof dat het vooral belangrijk is om motorrem te hebben en het er ook voor zorgt dat ze hun vario niet opstoken bij het uit stilstand vertrekken.
Verder weet ik er weinig van
Maar ik zou het precies echt niet op je scooter plaatsen zie er het nut op straat niet van in.
LOL .
Kom op man, die 0,01m/s^2 die je daarmee vertraagt ? .
Nee echt niet, en voor zover ik weet rijd ook niemand met dat systeem in zn racescooter.
Degene die het probeert verslijten ze ook voor gek waarschijnlijk.
Wat is nou het principe van da ding. Je kunt toch niet schakelen op een scooter ? want het is een automaat. Is het dan zoals iemand net eerder zei dat het kwart gas/ half gas enzovoorts is? Of is het de vario die minder snel van stand kan veranderen ofzo?
LOL .
Kom op man, die 0,01m/s^2 die je daarmee vertraagt ? .
Nee echt niet, en voor zover ik weet rijd ook niemand met dat systeem in zn racescooter.
Degene die het probeert verslijten ze ook voor gek waarschijnlijk.
Toch ben ik er bijna zeker van dat het gebruikt wordt in de zip races hier in Belgi?. En het grootste voordeel is (zelf uitgedacht dus weet niet of het klopt) dat wanneer je met scooter het gas dichtdraait je niet hetzelfde effect krijgt als wanneer je met schakel je koppeling intrekt (doe je in een bocht toch ook niet).
Waarschijnlijk dient het gewoon daarvoor om een constante overbrenging te houden