Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mist overbrenging in z'n 2 bij bepaald aantal toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22054 - mist overbrenging in z'n 2 bij bepa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondadriver_chris 13-9-2004 20:59 Print topicpost

Posts: 1042
nouja de titel zegt het al
bij het begint van de powerband ongeveer 6k
mist mijn brommer in zen 2 de overbrenging
voor dat toerental tret hij wel goed door bij de 6k gaat hij heel erg schokken (daar merk ik duidelijk in dat het de overbrenging is) en als ik em rustig doortrek gat hij bij ongeveer 7.5k weer verder tot 8.5 dan schokt hij weer erg!:S
ik schakel nu steeds van 1 naar 3 want ik ben bang dat ik andere me bak verkloot

ik heb dit al eerder gehad toen heb ik me blok gesplitst(vandaag)
daarna heeft hij 4kilometer goed gelopen en begon hij weer:S
dat was vorige keer ook na 4kilometer nadat ik me blok had gesplitst

wie helpt??

btw this een 6bak van een honda mt8 en ik heb em via exploded vieuw in eklaar gezet
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!

voederbiet 13-9-2004 21:06 Print reply

Posts: 10000
tand wiel verkeerd om?
 
BF is gewoon een kk site
mt80 13-9-2004 21:08 Print reply

Posts: 2071
6 bak van mt8 lijkt me sterk.. maarja, zal wel gewoon iets met de ringen zijn ofzo..
 
hondadriver_chris 13-9-2004 21:09 Print reply

Posts: 1042
tandwiel zit goed volgens mij
maar wel tandwiel is voor zen 2?
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
mt80 13-9-2004 21:10 Print reply

Posts: 2071
even tellen, het tandwiel met de kleinste van voor (koppelingsas) is z'n 1, de 2 is dus daarna met iets meer tanden
 
hondadriver_chris 13-9-2004 21:15 Print reply

Posts: 1042
dus 1tm3 zitten op de koppelingas en 4-6 op de aandrijfas zelf als ik het zo begrijp?
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Blorn 13-9-2004 21:20 Print reply

Posts: 13825
Nee.

Denk eens logisch na.
 
hondadriver_chris 13-9-2004 21:37 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Nee.

Denk eens logisch na.


sorry ik weet hoe het inelkaar zit maar nie hoe het werkt:S

1op de koppelingsas
2 op de aandrijfas
3op de koppelings as
enz.??
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Blorn 13-9-2004 22:02 Print reply

Posts: 13825
Nee, elke versnelling heeft 2 tandwielen (daarom kun je ook verschillende overbrengingen hebben).
 
hondadriver_chris 14-9-2004 20:40 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Nee, elke versnelling heeft 2 tandwielen (daarom kun je ook verschillende overbrengingen hebben).


ok ok algoedalgoed
maar dan heb ik daar nog nix aan
ik vraag of iemand er iets van af weet en mij mischien kan vertellen wat er is en waar ik naar moet kijken

er klinkt geratel uit de bak ik heb de tandwielen al gecontroleerd en alle tandjes zitten er nog en zijn recht

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
brommercrazy 14-9-2004 20:47 Print reply

Posts: 2594
schakelvork afgesleten
 
kawa 50 14-9-2004 20:50 Print reply

Posts: 400
Alles binnen de slijtage limieten?
 
hondadriver_chris 14-9-2004 20:53 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

Alles binnen de slijtage limieten?


wat zijn de slijtage limieten?

en bedoelen jullie dat hijj uit de versnelling schiet als het ware?
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
kawa 50 14-9-2004 20:59 Print reply

Posts: 400
Kheb geen idee hoe een MT bak inelkaar zit... maarre als de schakelvorken simpelweg te dun zijn, of de geleiders in de schakeltrommel te breed zijn kan ie idd uit z'n versnelling springen.


 

Dit topic is 456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved