Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Goede setup Honda MB5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22038 - Goede setup Honda MB5
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 13-9-2004 16:05 Print topicpost

Posts: 11463
Ik heb een originele Honda MB uit 1989. Hij loopt 63 maximaal. ALs er iemand achterop zit of als ik wint tegen heb trekt hij voor geen reet. . Wat kan ik het beste doen? Ik vind dat het geluid ook niks is met die standaard uitlaat
 

Pistonpen Paultje 13-9-2004 16:15 Print reply

Posts: 8678
Sjah, wat wil je?

Wil je snel, sneller of snelst.

Je kunt natuurlijk een 50snel nemen, iets dikkere carb, en een goeie pijp. Daarmee loop je 75/80 wss (enkele gevallen daargelaten, sommige halen er de 90 of harder mee)

Je kunt een lekkere 70 nemen. Bijvoorbeeld een 70malossi ofzo, 20mm'tje erbij, homoet of iets dergelijks. Daarmee is 100 en soms hoger te halen.

Dan kun je nog helemaal van top tot teen gaan met 50blok. Gewoon 70tunen, 6bak, opmaat weet ik ut allemaal. Gaat loei duur worden.

En uiteraard de 80blokjes met 125 of weet ik veel voor cc's.

Kortom, er is vanalles te verzinnen. verzin dus ook zelf maar lekker iets.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-9-2004 16:39 Print reply

Posts: 7007
70 imi, 18 of 20 , leuke uitlaat (proma ofso )
 
nobody fuck with us!!
John Huijben 13-9-2004 16:44 Print reply

Posts: 2433
als je gaat voor een niet al te hoge topsnelheid en niet al teveel uit wilen geven zou ik gewoon een 70 eurokit kopen ( op www.50cc.nl ofzo ) dat er onder zetten, goed afstellen en mee rijden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Remco RS 15-10-2004 18:58 Print reply

Posts: 11463
En als ik gewoon iets beter wil optrekken? Wat voor carburateur moet er dan in? En wat voor maat sproeier? Hij valt nu al terug als ik tegen een heuvel op ga, en als er iemand achterop zit is het om te huilen
 
Leon_Loekie 15-10-2004 19:22 Print reply

Posts: 411
Andere vertanding. 15 cabarateur?
 
Blorn 15-10-2004 19:23 Print reply

Posts: 13825
Ori cilinder zeker?

50imi opgooien is al een hele vooruitgang
 
lamahoofd 16-10-2004 11:46 Print reply

Posts: 3432
70 athena laten tunen en dan 24 mikuni erop,twinair filter en een homoet.Dan rijdt hij wel iets beter
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Remco RS 18-10-2004 11:04 Print reply

Posts: 11463
Oja is cilinder vervangen moeilijk dan? Ben beetje een sleutel n00b , maar heb al wel aan carburateur en spruitstuk enzo gesleuteld, en heb onderhoudsboekje, dus in theorie weet ik hoe het moet
 
Lykantroop 18-10-2004 11:07 Print reply

Posts: 4754
is wel te doen hoor
 
John Huijben 18-10-2004 11:09 Print reply

Posts: 2433
is opzich wel te doen, je moet alleen heel voorzichtig te werk gaan.
eerst carburateur, cilinderkop en uitlaat eraf halen.
dan de zuiger omhoog zetten en de cilinder een beetje optillen.
vervolgens een doek tussen de zuiger en het blok leggen.
het komt nl. weleens voor dat er een zuigerveer gebroken is onder het rijden en dan merk je soms niet. stel je zou de cilinder er dan afhalen dan vallen er allemaal stukjes zuigerveer in het carter en dan ben je verder van huis.
wel heel voorzichtig doen met de zuigerclipjes dat ze er niet uitschieten ofzo want dan is de kans groot dat je ze kwijt bent.
en bij het monteren van de cilinder zorgen dat de zuigerveer(en) goed op het slotje zitten en als je de cilinder erop zet niet gaan forceren. als je de zuigerveer goed indrukt dan valt de cilinder er vrij soepel overheen.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Remco RS 18-10-2004 11:19 Print reply

Posts: 11463
Dus misschien betyer laten doen of is dat duur?
 
frenk 18-10-2004 11:22 Print reply
Posts: 354
neej man, gewoon zelf doen, ik wist er ook niks van en het is mij toen ook gelukt
 
lafstafarian 18-10-2004 12:10 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco MB

En als ik gewoon iets beter wil optrekken? Wat voor carburateur moet er dan in? En wat voor maat sproeier? Hij valt nu al terug als ik tegen een heuvel op ga, en als er iemand achterop zit is het om te huilen


Op je ori cilinder zou ik 16mm nemen, groter is nie echt nuttig als je verder niks doet aan je cilinder. Met alleen je carb iets groter zal je niet opeens door kunnen trekken met iemand achterop.

Het meeste koppel haal je met grotere cilinder en grotere carb. Ik zou voor 70 eurokit of imi gaan met carb rond 18mm. Als je alleen wat meer koppel wil met iemand achterop ensow hoef je niet zo'n geweldige uitlaat te nemen. Wel een andere in ieder geval op een 70cc.

En inderdaad zelf uitproberen. Neem alle tijd en doe het rustig. Bijna iedereen hier leert het door gewoon te doen.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 18-10-2004 12:13
 
frenk 18-10-2004 12:50 Print reply
Posts: 354
jah en als je geen 70 wil kan je ook 50 snel nemen als je dat licht vertand wil die ook best de heuvel op

enne bij de originele uitlaat kun je de demper er toch uit draaien? doe dat maar dan heb je mooi zwaar geluid

Dit bericht is ge-edit door frenk op 18-10-2004 12:51
 
JCG 18-10-2004 12:51 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

is opzich wel te doen, je moet alleen heel voorzichtig te werk gaan.
eerst carburateur, cilinderkop en uitlaat eraf halen.
dan de zuiger omhoog zetten en de cilinder een beetje optillen.
vervolgens een doek tussen de zuiger en het blok leggen.
het komt nl. weleens voor dat er een zuigerveer gebroken is onder het rijden en dan merk je soms niet. stel je zou de cilinder er dan afhalen dan vallen er allemaal stukjes zuigerveer in het carter en dan ben je verder van huis.
wel heel voorzichtig doen met de zuigerclipjes dat ze er niet uitschieten ofzo want dan is de kans groot dat je ze kwijt bent.
en bij het monteren van de cilinder zorgen dat de zuigerveer(en) goed op het slotje zitten en als je de cilinder erop zet niet gaan forceren. als je de zuigerveer goed indrukt dan valt de cilinder er vrij soepel overheen.


en vergeet de zuiger niet de goede kant op te zetten. De pijl naar de uitlaat poort. (kick me if i'm wrong)
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 3791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved