De motorcrossclub Stein houd in het weekend 18-19 September, haar jaarlijkse motorcrossweekend. Tijdens dit weekend zullen buiten de normale motorcross manches, ook enkele manches gereden in de bromfietsklasse. Deze manches worden gereden op de zaterdag. De wedstrijd wordt gehouden in Stein/elsoo op het circuit "t oud vaer".
Inschrijven kost als je al een MON trainingsbewijs of startbewijs hebt 4 euro. Heb je geen trainingsbewijs of startbewijs, dan moet je 10 euro inschrijfgeld betalen, hierbij is inbegrepen 6 euro voor de dagverzekering, welke verplicht is.
Als je mee wil doen zijn er enkele regels waaraan jij en je brommer moeten voldoen:
1. De minimum leeftijd voor deelname is 13 jaar, en zowel jongens als meisjes mogen meedoen.
2. De berijder dient deugdelijke kleding te dragen, te weten:
- Een crossbroek van degelijk materiaal (zoals een stevige spijkerbroek). De crossbroek moet de hele benen bedekken.
- Een shirt met lange mouwen, van stevig materiaal.
- Nylonkleding dragen is toegestaan, mits niet direct gedragen direct op de huid.
- Een goede, passende helm. Spoilers op je helm plaatsen is verboden, mits originele fabrieksuitvoering.
- Stevig schoeisel, dat ook de enkels moet bedekken.
- Loswapperende sjaaltjes en loshangend haar van onder de helm is verboden.
3. Aan de brommer worden ook eisen gesteld, en je brommer word hierop kort gecontroleerd voor de wedstrijd. De eisen zijn:
- Deugdelijke voor EN achterrem
- Geen losse spaken of moeren
- Geen speling op de voorvork en / of balhoofd
- Deugdelijke en goed zichtbare voor en achter nummerplaat en cijfers.
- Gietwielen dienen afgeschermd te zijn
- Onverantwoorde banden (zulks ter beoordeling van de daartoe aangewezen MCC-official), schoepenbanden, banden met spikes zijn verboden.
- Voor en achterwiel moeten voldoende zijn afgeschermd.
- De brommer mag geen scherpe uitstekende delen vertonen.
- Koplampen dienen afgeplakt te worden met deugdelijke plakband.
- De brommer moet van een deugdelijke uitlaat voorzien zijn.
-
De maximale cilinderinhoud is 49,9cc!! indien je iemand ervan verdenkt dat deze hieraan niet voldoet, dien je dit te melden aan de wedstrijdleiding. Je moet dan 25 Euro betalen als een soort van borg. Is je klacht terecht, dan krijg je je geld terug. Is deze niet terecht dan krijg je, je geld niet terug en gaat dit naar de organisatie. Deze betaald dan de kosten van de cilinderkop demonteren aan de betreffende rijder.
Indien je gevraagd word je cilinderkop te verwijderen ter controle, ben je verplicht dit te doen.
- De brommer mag geen benzine of andere milieubelastende stoffen lekken.
- De rijder is verplicht te rijden met loodvrije benzine, welke te krijgen is bij een merkbenzinestation.
- De brommer dient bij de controle te worde afgeleverd met niet-draaiende motor!
4. Deelname aan de trainingen is verplicht
5. Proefstarts op het startterrein zijn toegestaan, indien andere deelnemers niet in gevaar worden gebracht. Indien er een lint gespannen is op het startterrein, zijn proefstarts verboden.
6. Alvorens men zich naar de startlijn begeeft, stelt men zich op in de fuik.
7. Rijden of aanduwen van de machine buiten het circuit is verboden, alsmede het rijden op niet verzekerde motoren of brommers en / of motoren of brommers die niet voor de wedstrijd gebruikt worden.
8. Het wisselen van de brommer tijdens de manche is verboden.
9. Niet-deelnemers mogen zich niet tussen de dubbele afzetting of andere verboden plaatsen bevinden.
10. Tijdens het rijden mag geen kauwgom worden gebruikt.
11. Het is de rijder verboden alcohol, drugs of doping te gebruiken voor en/of tijdens de wedstrijd.
12. De deelnemer kan voor de verdragingen van zijn / haar supporter(s) en/of helper(s) aansprakelijk gehouden worden.
13. De deelnemer is verplicht de wedstrijd te hervatten waar de baan werd verlaten.
14. Brommers mogen uitsluitend worden afgespoten op de door de organiserende vereniging aangewezen plaats en volgens de regels van de club.
15. Het is ten strengste verboden milieubelastende stoffen op het circuit/rennerskwartier te morsen of achter te laten.
16. Het rijden op het rennerskwartier is ten strengste verboden. Bij constatering voor of tijdens de wedstrijd volgt uitsluiting van deelname voor de rest van de dag en verwijdering uit de uitslag.
De rijtijd per manche is 12 minuten + 1 ronde
Belangrijke vlaggentekens:
Groene vlag / fluitsignaal = teken dat niet-deelnemers de fuik moeten verlaten en dat de motoren kunnen worden gestart.
zwart-wit geblokte vlag = finishvlag / startvlag
zwart bord met nummer deelnemer = teken om de deelnemer uit de wedstrijd te nemen.
geel bord met zwart cijfer 1 = aanduiding laatste ronde.
witte vlag = teken aan te dubbelen deelnemer om vrije doortocht te verlenen.
gele vlag = gevaar!! extra opletten, snelheid minderen inhalen verboden (in gebruik bij baancommissarisen)
rode vlag = stopgebod!! (alleen in gebruik bij startmeester)
blauwe vlag = uitrit van baan naar rennerskwartier.
Meer informatie word uitgereikt bij uiteindelijke inschrijving
Ik weet het, het zijn veel regels maar ze zijn er voor je eigen veiligheid, en vanwege de verzekering.
wil je meedoen, meld je dan aan bij Theo Smeets, pennerstraat 23 6171 TJ Stein. tel. 045-4337409 / 06-51581910 Fax: 045-4261003
Of stuur mij een email met je contactinformatie naar:
dvdl@xs4all.nl
** De regels kunnen gewijzigd worden zonder dat dit hier vermeld wordt!! **
Dit bericht is ge-edit door xr600r op 13-9-2004 16:01