Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ervaring met Yamaha DT?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22035 - Ervaring met Yamaha DT?!
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 15-9-2004 13:31 Print reply

Posts: 2524
banden da staat er los van hangt van het merk af. Contactpunten das gelul of ik heb hele goeie ofzo .. (je moet gewoon de ori kopen en niet de imitatie). Kheb de mijne na zo'n 2000 km gecontroleerd omdat iedereen da hier zegt en ze stonden nog steeds netjes. Daarbij heeft mijn bedrading iig geen last van water. Ik zou ook niet weten waarom... Je hebt een dichte kabelboom. Onder je tank heb je iets van 2 van die witte blokjes zitten (hoe heet zo iets gewoon een verbindstuk, zelfde effect als kroonsteentjes) En bij je cockpit zit het ook gewoon dicht of er zitten van die stekkertjes aan die geisoleerd zijn.

Je contactpunten stel je af door het kapje aan de linker zijde bij je vliegwiel eraf te halen (het kleine kapje dus) Vervolgens draai je met je vliegwiel tot de contactpuntjes open staan (dat is volgens mij als de pijl die eropstaat boven is) Vervolgens draai je het schroefje die de contactpuntjes op zijn plaats houd een beetje los (als ze verkeerd staan)let op een beetje dat is fijner anders schieten ze vanzelf steeds helemaal dicht. Dan zet je een schroevendraaier in een gleufje bovenaan de kontactpuntjes, als je nu met je schroevendraaier draait kun je de afstand tussen de contactpunten vergroten. Deze afstand moet 0,35mm zijn (mag ook 0,3 of 0,4 zijn) Dat doe je meten met zo'n voelerplaatje. (als je nieuwe haalt haal dan plastike das fijner omdat je vliegwiel een behoorlijke magneet is). Vervolgens draai je het schroefje van de contactpuntjes helemaal vast en voila !

Het lijkt nu een warboel maar als je het openmaakt is het heel simpel en je herkent het zo.

En of dat het wel of niet lekker zit: ik heb ooit op een mt van een vriend van me gezeten, dat stond wel fijn zeg maar voor een stoplicht ofzo omdat deze heel ver opgehoogd was. Maar het zat hetzelfde als mijn DT. Ik heb ooit op een zundapp gezeten dat vind ik minder fijn zitten. En kheb ook wel ooit op een 250cc crossmoter gezeten waar ik het merk zo niet van weet en dat zat wel wat relaxer. Maar iig die DT zit zeker niet verkeerd..

Ik zou gewoon voor de DT gaan. Ik vind ze persoonlijk mooier.


samengevat: Wil je hem gruwelijk snel maken en flink op laten trekken. Dan is een DT ook gewoon een optie. Maar een Mt bijv. heeft CDI (voor begrenzer) en je kunt de ontsteking makkelijker vervroegen. Nog een nadeeltje aan een DT is dat de koppeling 2 platen heeft. Als je hem flink op wilt voeren dan kan deze gaan slippen. Vaak helpt strakkere veren en beter olie dan al. Maar soms moet je opzoek naar een 80cc koppeling (en dat is best te doen hoor).

voor beide kom je genoeg onderdelen aan.

Een DT schakelt 4 keer omhoog, is handig wanneer je zeker wilt weten dat hij in zijn vrij staat.

Verder weet ik zo geen verschil, behalve het uiterlijk natuurlijk en dan vind ik de DT zeker mooier..
 
Kees de Jong 15-9-2004 14:33 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Je contactpunten stel je af door het kapje aan de linker zijde bij je vliegwiel eraf te halen (het kleine kapje dus) Vervolgens draai je met je vliegwiel tot de contactpuntjes open staan (dat is volgens mij als de pijl die eropstaat boven is) Vervolgens draai je het schroefje die de contactpuntjes op zijn plaats houd een beetje los (als ze verkeerd staan)let op een beetje dat is fijner anders schieten ze vanzelf steeds helemaal dicht. Dan zet je een schroevendraaier in een gleufje bovenaan de kontactpuntjes, als je nu met je schroevendraaier draait kun je de afstand tussen de contactpunten vergroten. Deze afstand moet 0,35mm zijn (mag ook 0,3 of 0,4 zijn) Dat doe je meten met zo'n voelerplaatje. (als je nieuwe haalt haal dan plastike das fijner omdat je vliegwiel een behoorlijke magneet is). Vervolgens draai je het schroefje van de contactpuntjes helemaal vast en voila !

Het lijkt nu een warboel maar als je het openmaakt is het heel simpel en je herkent het zo.




thnx
 
7 seconden, of 21 gram
senda80cc 15-9-2004 15:36 Print reply

Posts: 3434
DT = double trouble!!!
 
Keep on rockin' in a free world
Kees de Jong 15-9-2004 16:28 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

DT = double trouble!!!


Wat is dat voor nutteloze post? Daar heeft die kerel toch nix aan hij vraagd om ervaringen niet om een mening.
 
7 seconden, of 21 gram
senda80cc 15-9-2004 17:00 Print reply

Posts: 3434
nou mijn broer heeft er altijd problemen mee gehad duzz vandaar double trouble!! is het nou geen meening meer dan!!
 
Keep on rockin' in a free world
Kees de Jong 15-9-2004 17:02 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

nou mijn broer heeft er altijd problemen mee gehad duzz vandaar double trouble!! is het nou geen meening meer dan!!


nee nu is het een ervaring
 
7 seconden, of 21 gram
DTR yamaha 15-9-2004 17:34 Print reply

Posts: 37
Jah precies.. een ervaring
zegt dus niet dat ze allemaal slecht zijn

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

nou mijn broer heeft er altijd problemen mee gehad duzz vandaar double trouble!! is het nou geen meening meer dan!!

 
DTR yamaha 15-9-2004 17:41 Print reply

Posts: 37
en wat heb je eraan om te weten of een brommer fijn rijdt of hoe de banden zijn

iedereen heeft zijn eigen mening dus je moet het gewoon proberen voordat je de brommer koopt

onder elke brommer passen goede banden dus dat is ook onzin

of jij veel problemen met een dt gaat krijgen is afhankelijk van de brommer die je gaat kopen.. hoe de brommer onderhouden is.

iedereen vindt meestal zijn eigen brommer toch het beste.. Ik heb hier een dtr tsx en een mtx-sh, maar toch ligt het gewoon aan de staat van de brommer of hij fijn rijdt en niet aan het merk of model.


 
Ed Honda CB50J 15-9-2004 18:35 Print reply

Posts: 4190
Mensen die nooit een DT gehad hebben moeten niet zeuren dat een DT slecht is

Ik vind de DT gewoon beter rijden als een MT(x) en als je op een DT zit ''voel'' je de weg beter als op een MT. Dus rijd beter...
Alleen de MT is weer onderhouds vrijer, maarja als je het gewoon gelijk goed doet heb je ook geen onderhoud aan je DT.

Ik zou gewoon voor een DT gaan, zorg dan wel dat je alles 3x naloopt om te kijken of er niet mee gecrossed is. Als dat wss niet het geval is en hij loopt motorisch goed zou ik hem kopen.
DT is iig orgineler als een MT. De rede waarom ik MT's haat is dat er al 3205972350972530975320937529 van rond rijden...
en ik vind ze niet mooi :P
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Rik 15-9-2004 18:42 Print reply

Posts: 3464
ik heb ervaring met een dt

en ik raad ten zeerste af ooit een dt te kopen.. wat een kk dingen zijn dat zeg.
 
roymt5 15-9-2004 19:21 Print reply

Posts: 1238
of je moet de nieuwe dt kopen
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
Teunmenator 15-9-2004 20:37 Print reply

Posts: 2524
klopt het blijft een mening. Maar als je mensen de mening vraagt over een fiat panda en een bmw z4 afgezien van de prijs. Dan zal 99% voor de bmw z4 gaan en dus heb je er wel wat aan dat te weten.

andere woorden het kan hem wat beinvloeden, en hij weet waar hij op moet lettten, maar als iedereen hier nog ff zijn mening onder gaat zetten daar heb je denk ik idd nix aan..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTR yamaha

en wat heb je eraan om te weten of een brommer fijn rijdt of hoe de banden zijn

iedereen heeft zijn eigen mening dus je moet het gewoon proberen voordat je de brommer koopt

onder elke brommer passen goede banden dus dat is ook onzin

of jij veel problemen met een dt gaat krijgen is afhankelijk van de brommer die je gaat kopen.. hoe de brommer onderhouden is.

iedereen vindt meestal zijn eigen brommer toch het beste.. Ik heb hier een dtr tsx en een mtx-sh, maar toch ligt het gewoon aan de staat van de brommer of hij fijn rijdt en niet aan het merk of model.



 
mr200r 15-9-2004 21:27 Print reply
Posts: 5122
Kijk eens wat er zoon beetje rondrijd ik zie meer dt's dan mt's.
 
mr200r
der deutscher 15-9-2004 21:32 Print reply

Posts: 219
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Kijk eens wat er zoon beetje rondrijd ik zie meer dt's dan mt's.


de rede daarvoor staat ook eerder in deze topic.....
 
Shinigami 20-9-2004 17:42 Print reply

Posts: 797
Hey,
Passen er knipperlichten van een Honda MT op een Yamaha DT?!
Want een vriend van mij heeft er nog een paar liggen dus...
Laat het me ff weten!
Laterzzz
 
...

Dit topic is 5292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved