Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ervaring met Yamaha DT?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22035 - Ervaring met Yamaha DT?!
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 14-9-2004 23:13 Print reply

Posts: 797
Ney, maar ik was toch niet van plan om harden dan 120 km/u te gaan, lol.
ik denk dat ik hem zo'n 80 km/u wil gaan laten lopen ofzo, ik zie nog wel.
thnx voor de info.
 
...
Markos 14-9-2004 23:42 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

En dan kan je wel je rijstijl aanpassen aan je remmen, maar dan heb je aan die top van 120 eigenlijk ook geen ene fuck meer

Want er is bijna niets wat jij kan beremmen @ 120 km per uur met trommelremmen

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-9-2004 23:04
met 120 kun je ook goed remmen met trommelremmen, maar dan moet je wel goede hebben, geen brommer trommelremmen maar gewoon motor-trommelremmen (of een goeie schijfrem )

en je kunt op een dt toch de ontsteking van een dtr zetten?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
mr200r 15-9-2004 0:46 Print reply
Posts: 5122
niks mis mee met een dt.
 
mr200r
prodigial child 15-9-2004 7:01 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


Hmm, geloof ik nix van, wie wilder nou zo'n ding

Maar idd wel handig om te weten.


ikke want ik heb hem en hij rijd geweldig
 
Supernova 15-9-2004 8:55 Print reply

Posts: 7654
neem een honda of dan een dtr ofzo...
 
WP Car Customs
Kees de Jong 15-9-2004 10:34 Print reply

Posts: 1881
Ik heb ff de search gebruikt maar kon het niet vinden, hoe werkt zoiets eigenlijk het afstellen van de onsteking van een DT?
 
7 seconden, of 21 gram
Bart-DRD 15-9-2004 10:38 Print reply

Posts: 1838
contactpunten..

valt niet veel aan te stellen... je moet ze alleen steeds zo vroeg mogelijk zetten... als ze gaan slijten gaan ze pas steeds later open

dat moet je voorkomen door om de 500km steeds die dingen weer tegenelkaar te zetten
 
stom stuk ei uit blik...
Kees de Jong 15-9-2004 10:41 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-DRD

contactpunten..

valt niet veel aan te stellen... je moet ze alleen steeds zo vroeg mogelijk zetten... als ze gaan slijten gaan ze pas steeds later open

dat moet je voorkomen door om de 500km steeds die dingen weer tegenelkaar te zetten


Weet je of dat ergens op internet te vinden is ofzow hoe je dat moet doen?
 
7 seconden, of 21 gram
DTR yamaha 15-9-2004 12:33 Print reply

Posts: 37
Ik heb een dtr en ik weet niet of er verschil zit in het motorische gedeelte van de brommer vergeleken met een dt, maar ik heb anders nog nooit problemen gehad.
Koppeling slipt wel maar dat is alleen als de olie nog koud is. Rustig warmrijden en dan heb je nergens last meer van.
Ik heb de brommer al meer dan 2 jaar en loopt altijd.. kan ik van de tsx van mijn broertje niet zeggen
 
Kees de Jong 15-9-2004 12:44 Print reply

Posts: 1881
koppeling slipt? dan heb je ckr ook helemaal geen speling op je koppelings hendel? staat ie te strak. Kan je het spannertje wat aan de kabel zit die naar je blok gaat iets verstellen, als dat niet meer kan moet je ff nummertje 23 iets naar buiten draaien en dan ff kijken of ie niet meer slipt.






Dit bericht is ge-edit door k33s op 15-9-2004 12:47

Dit bericht is ge-edit door k33s op 15-9-2004 12:48
 
7 seconden, of 21 gram
DTR yamaha 15-9-2004 12:54 Print reply

Posts: 37
Als je eens naar je eigen plaatje kijkt zie je 2 koppelingsplaatjes
denk je dat die genoeg zijn voor een 70cc cilinder???
nee dus

 
Kees de Jong 15-9-2004 12:55 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTR yamaha

Als je eens naar je eigen plaatje kijkt zie je 2 koppelingsplaatjes
denk je dat die genoeg zijn voor een 70cc cilinder???
nee dus



sorry hoor probeerde alleen te helpen had je setup nog niet gezien
 
7 seconden, of 21 gram
DTR yamaha 15-9-2004 12:59 Print reply

Posts: 37
Ik geef alleen aan dat wanneer de olie koud is de koppeling slipt bij een dt..
Dat jij nou nog een 50cc op je dt hebt... tsjah dan heb je er geen last van, maar kom je ook niet vooruit he
 
SpeedyR 15-9-2004 13:07 Print reply

Posts: 1220
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Als je een beetje van knutselen houd is een DT echt wel leuk..
Enige minpunt is de electronica en de koppeling..

De electronica moet je zelf een beetje water dicht maken met vloeibare pakking enzo. Gewoon wat improviseren. Lukt best..

En de koppeling moet je gewoon niet gek mee doen. Dus niet volgas en dan de koppeling los en dat soort dingen. Ook niet burnen..
Als je gewoon normaal zonder een te overdreven slippende koppeling weg rijd, gaat het best...

De contactpuntjes afstellen is binnen 3minuten gebeurd, dit moet om de 500km gebeuren. Wil je optimaal rijden om de 300km.

DT rijd super lekker ( beter als een MT(X) ) en is ook wel wat steviger gebouwd.
Ik vind het super zo'n ding, alleen je moet hem wel goed bijhouden op electrisch gebied, dus zorgen dat je contactpunten/spoelen/bobine/verbindingen goed schoon en waterproof zijn. Als je dat allemaal netjes verzorgd heb je een gave brommer.

Een MT(x) is wel onderhouds vrijer, maar het kan NOOIT tippen aan het rij comfort van een DT...





rijcomford van een dt beter???

hmmm naja is maar wat je beter vindt

pak je mtx-sh ofzow loopt et zadel mooi een stukje door dus effe prettiger voor je noten

en zoals met die mtx van mij kreeg je wel eens last van je reet,hij stond voor ook nogal erg laag... achter ook wel maar minder

dus als had ie hoger gestaan voor had ie denk beter gereden

trouwens laatst weer stukie op me oude dt gereden is nu van iemand anders,nou vondt me mt toch wel effe stuk relaxter gaan...


ohja en die electro is echt bagger van dt,bij mij moest ik gewoon om de dag afstellen (eerlijk waar)

tsja koppeling niet veel problemen mee gehad ofzow,maar je kan als je dat wel heb altijd 3plaats van dt 80 erin zetten...
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......
Shinigami 15-9-2004 13:15 Print reply

Posts: 797
dus het enige minpunt van een DT zijn eigenlijk de puntjes, nouja, dat vind ik nou niet echt zo boeiend, maja, die bedrading kan je waarschijnlijk ook wel waterdicht maken, enne anders gooi je er toch gewoon een kabelboom van een mt of tsx in, zoveel kan dat volgens mijn niet verschillen.
enne, hoe is de grip van de banden van een DT in de regen en sneeuw?!

 
...

Dit topic is 5321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved