Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #22035 - Ervaring met Yamaha DT?!
|
Pagina 5 van 7
|
Dit topic is 5321 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Shinigami |
14-9-2004 23:13 |
Posts: 797 |
Ney, maar ik was toch niet van plan om harden dan 120 km/u te gaan, lol.
ik denk dat ik hem zo'n 80 km/u wil gaan laten lopen ofzo, ik zie nog wel.
thnx voor de info.
|
|
... |
|
Markos |
14-9-2004 23:42 |
Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
En dan kan je wel je rijstijl aanpassen aan je remmen, maar dan heb je aan die top van 120 eigenlijk ook geen ene fuck meer
Want er is bijna niets wat jij kan beremmen @ 120 km per uur met trommelremmen
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-9-2004 23:04
met 120 kun je ook goed remmen met trommelremmen, maar dan moet je wel goede hebben, geen brommer trommelremmen maar gewoon motor-trommelremmen (of een goeie schijfrem )
en je kunt op een dt toch de ontsteking van een dtr zetten?
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
mr200r |
15-9-2004 0:46 |
Posts: 5122 |
niks mis mee met een dt.
|
|
mr200r |
|
prodigial child |
15-9-2004 7:01 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
[...]
Hmm, geloof ik nix van, wie wilder nou zo'n ding
Maar idd wel handig om te weten.
ikke want ik heb hem en hij rijd geweldig
|
|
|
|
Supernova |
15-9-2004 8:55 |
Posts: 7654 |
neem een honda of dan een dtr ofzo...
|
|
WP Car Customs |
|
Kees de Jong |
15-9-2004 10:34 |
Posts: 1881 |
Ik heb ff de search gebruikt maar kon het niet vinden, hoe werkt zoiets eigenlijk het afstellen van de onsteking van een DT?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Bart-DRD |
15-9-2004 10:38 |
Posts: 1838 |
contactpunten..
valt niet veel aan te stellen... je moet ze alleen steeds zo vroeg mogelijk zetten... als ze gaan slijten gaan ze pas steeds later open
dat moet je voorkomen door om de 500km steeds die dingen weer tegenelkaar te zetten
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
Kees de Jong |
15-9-2004 10:41 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bart-DRD
contactpunten..
valt niet veel aan te stellen... je moet ze alleen steeds zo vroeg mogelijk zetten... als ze gaan slijten gaan ze pas steeds later open
dat moet je voorkomen door om de 500km steeds die dingen weer tegenelkaar te zetten
Weet je of dat ergens op internet te vinden is ofzow hoe je dat moet doen?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
DTR yamaha |
15-9-2004 12:33 |
Posts: 37 |
Ik heb een dtr en ik weet niet of er verschil zit in het motorische gedeelte van de brommer vergeleken met een dt, maar ik heb anders nog nooit problemen gehad.
Koppeling slipt wel maar dat is alleen als de olie nog koud is. Rustig warmrijden en dan heb je nergens last meer van.
Ik heb de brommer al meer dan 2 jaar en loopt altijd.. kan ik van de tsx van mijn broertje niet zeggen
|
|
|
|
Kees de Jong |
15-9-2004 12:44 |
Posts: 1881 |
koppeling slipt? dan heb je ckr ook helemaal geen speling op je koppelings hendel? staat ie te strak. Kan je het spannertje wat aan de kabel zit die naar je blok gaat iets verstellen, als dat niet meer kan moet je ff nummertje 23 iets naar buiten draaien en dan ff kijken of ie niet meer slipt.
Dit bericht is ge-edit door k33s op 15-9-2004 12:47
Dit bericht is ge-edit door k33s op 15-9-2004 12:48
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
DTR yamaha |
15-9-2004 12:54 |
Posts: 37 |
Als je eens naar je eigen plaatje kijkt zie je 2 koppelingsplaatjes
denk je dat die genoeg zijn voor een 70cc cilinder???
nee dus
|
|
|
|
Kees de Jong |
15-9-2004 12:55 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DTR yamaha
Als je eens naar je eigen plaatje kijkt zie je 2 koppelingsplaatjes
denk je dat die genoeg zijn voor een 70cc cilinder???
nee dus
sorry hoor probeerde alleen te helpen had je setup nog niet gezien
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
DTR yamaha |
15-9-2004 12:59 |
Posts: 37 |
Ik geef alleen aan dat wanneer de olie koud is de koppeling slipt bij een dt..
Dat jij nou nog een 50cc op je dt hebt... tsjah dan heb je er geen last van, maar kom je ook niet vooruit he
|
|
|
|
SpeedyR |
15-9-2004 13:07 |
Posts: 1220 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Als je een beetje van knutselen houd is een DT echt wel leuk..
Enige minpunt is de electronica en de koppeling..
De electronica moet je zelf een beetje water dicht maken met vloeibare pakking enzo. Gewoon wat improviseren. Lukt best..
En de koppeling moet je gewoon niet gek mee doen. Dus niet volgas en dan de koppeling los en dat soort dingen. Ook niet burnen..
Als je gewoon normaal zonder een te overdreven slippende koppeling weg rijd, gaat het best...
De contactpuntjes afstellen is binnen 3minuten gebeurd, dit moet om de 500km gebeuren. Wil je optimaal rijden om de 300km.
DT rijd super lekker ( beter als een MT(X) ) en is ook wel wat steviger gebouwd.
Ik vind het super zo'n ding, alleen je moet hem wel goed bijhouden op electrisch gebied, dus zorgen dat je contactpunten/spoelen/bobine/verbindingen goed schoon en waterproof zijn. Als je dat allemaal netjes verzorgd heb je een gave brommer.
Een MT(x) is wel onderhouds vrijer, maar het kan NOOIT tippen aan het rij comfort van een DT...
rijcomford van een dt beter???
hmmm naja is maar wat je beter vindt
pak je mtx-sh ofzow loopt et zadel mooi een stukje door dus effe prettiger voor je noten
en zoals met die mtx van mij kreeg je wel eens last van je reet,hij stond voor ook nogal erg laag... achter ook wel maar minder
dus als had ie hoger gestaan voor had ie denk beter gereden
trouwens laatst weer stukie op me oude dt gereden is nu van iemand anders,nou vondt me mt toch wel effe stuk relaxter gaan...
ohja en die electro is echt bagger van dt,bij mij moest ik gewoon om de dag afstellen (eerlijk waar)
tsja koppeling niet veel problemen mee gehad ofzow,maar je kan als je dat wel heb altijd 3plaats van dt 80 erin zetten...
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
Shinigami |
15-9-2004 13:15 |
Posts: 797 |
dus het enige minpunt van een DT zijn eigenlijk de puntjes, nouja, dat vind ik nou niet echt zo boeiend, maja, die bedrading kan je waarschijnlijk ook wel waterdicht maken, enne anders gooi je er toch gewoon een kabelboom van een mt of tsx in, zoveel kan dat volgens mijn niet verschillen.
enne, hoe is de grip van de banden van een DT in de regen en sneeuw?!
|
|
... |
|
Dit topic is 5321 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 7
|
|