Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ervaring met Yamaha DT?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22035 - Ervaring met Yamaha DT?!
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 13-9-2004 17:50 Print reply

Posts: 2524
http://www.brommerforum.nl/showtopic/4451

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Yamaha DT daar zijn behoorlijk goed onderdelen voor aan te komen. Ik ken hier 4 zaken in de regio die veel op voorraad hebben en waar ik nog veel kan halen en die ook veel kunnen bestellen. Verder kun je op sites veel bestellen. 2dehands is er best veel aan te komen. En de gemiddelde brommersloop heeft ook behoorlijk wat liggen..

oftewel voor de onderdelen moet je het niet laten. En waarom DT's verder afgeragd zijn weet ik niet? Ik denk zelfs dat dat niet is. Er zijn in de tijd van de MT's en DT's veel meer MT's verkocht als DT's. (kheb eens gehoord dat je het kan vergelijken met de verkoop van earox en aprillia sr bijvoorbeeld.)

Hier kunnen 2 verklaringen uit rollen. DT blokken slijten hard en zijn daarom sneller afgeracht(ik denk van niet).

Of het komt omdat er minder DT's zijn als MT's. Oftewel een rotte MT krijg je niet verkocht, dat brengt nix op en die gaat naar de sloop/ je ragt hem tot het eind af. Er waren veel minder DT's in omloop, deze worden daarom denk minder snel afgeschreven..


en dat dacht ik er toen en nu nog steeds van.. En contactpuntjes daar heb ik nou nog noooitt problemen mee gehad alleen met een begrenzer..
 
Kees de Jong 13-9-2004 18:11 Print reply

Posts: 1881
Als je die DT voor een beetje redelijke prijs kan krijgen zou ik het ckr niet afraden. Ik heb die van mij voor 250 gekocht en dat ding is in perfecte staat. Dus echt geen miskoop ofzow. En heb ook nooit problemen ermee.
 
7 seconden, of 21 gram
TripleEdged 13-9-2004 19:34 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


je kunt zo een draadje vanaf je contactpunten naar de bobine trekken en hij vonkt.

terwijl dat bij een honda iets lastiger is.

en afstellen van de contactpunten is ook een eitje.

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 13-9-2004 16:29


dat kan met een tsx ook...
toch heb k altijd nog het idee dat honda of suzuki gewoon beter is.
ook voor iemand met een kleine knip.
ook op langere termijn ben je voor n yamaha dt aan onderdelen meer kwijt dan 1x een goeie honda gekocht te hebben.
( maar dat kan ook aan mijn gepruts hebben gelegen...)

Edit: belachelijke uitspraken verwijderd...

Dit bericht is ge-edit door TripleEdged op 13-9-2004 19:35

Dit bericht is ge-edit door TripleEdged op 13-9-2004 19:36
 
Ed Honda CB50J 13-9-2004 19:40 Print reply

Posts: 4190
Yamaha luisterd gewoon nauw keuriger als Honda.
Bij Yamaha moet alles gewoon preciezer, Yamaha maakt zeker snellere blokjes als Honda. Alleen loopt Yamaha eerder stuk omdat er gewoon verkeerd aan gesleuteld wordt..

Honda kan gewoon iets beter tegen een stootje.
En Honda heeft alles iets beter uitgedacht.

Maar als je zelf een beetje aandacht geeft aan een Yamaha heb je zeker een prima brommer, en ook net als Honda onderhoudsvrij.
Gewoon zorgen dat je met Yamaha het gelijk goed doet, want doe je het eenmaal verkeerd blijf je problemen houden
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Apriliars105 13-9-2004 20:12 Print reply

Posts: 6111

 
As finishing touch, God created the Dutch
gonzales 13-9-2004 20:19 Print reply

Posts: 1319
dt blok is fragiel .... eens der iets kapot gaat en je begint te reviceren mag je dikwijls meer reviceren dan bij honda maar inderdaad een STANDAARD en GOED gereviceerdt yamaha blokje kan wel goed lopen . enkel zijn ze fragieler en sneller kapot maar wat ik moet bekennen is dat een dt een machtig goed frame geeft om te crossen ...
 
burn your rubber not your soul
der deutscher 13-9-2004 20:27 Print reply

Posts: 219
wat is er nou mis met een dt? tis da ik een vastloper had omda ik nog een te kleine tandwiel had en de cil daarvoor te ver had bij gewerkt en al anderhalf uur zonder stop op volle toeren reed. kheb verders nooit problemen gehad.
 
Tsxdude AKU MicheL 13-9-2004 20:28 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes

Hey,
Vertel hier je Goede en/of Slechte Ervaringen met een Yamaha DT.
Ik ga trouwens waarschijnlijk ook een Yamaha DT kopen, Iemand die me dat aan of afraad?!
Laterzzz



En ik raad het je ook af, koop een tsx....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lykantroop 13-9-2004 20:32 Print reply

Posts: 4754
ik zou ook suzuki of honda nemen ik vind dt's gewoon niet mooi
 
Apriliars105 13-9-2004 20:33 Print reply

Posts: 6111
Hangt ervan af, een DT vind ik duidelijk mooier als een MT of een ER.

maarja, smaken verschillen
 
As finishing touch, God created the Dutch
Killerbean 14-9-2004 13:43 Print reply

Posts: 3243
waarom kutten er zoveel mensen op dt's,

ik heb zelf een DT gekocht voor 225 euro, gereviseerd en nog een paar kleine dingen eraan gedaan en dat ding is gewoon hardstikke goed, ook voor de cross.

electra is goed en simpel, als iemand zegt dat het kut is dan kijkt hij niet goed want het is maar net hoe de vorige eigenaar heeft zitten prutsen.

yamaha blokjes hebben wel net even iets meer aandacht nodig als een honda blok, die contactpunten dat is een eitje, ik heb het een half jaar geleden gedaan en nu zitten ze nog goed.

er zijn ook heel veel onderdelen voor te krijgen.

en het is stijlvoller als een Honda MT oid, die zie je toch al zat.





dat is mijn DT, word binnekort verkocht




Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 14-9-2004 13:46
 
RX loos
Shinigami 14-9-2004 21:44 Print reply

Posts: 797
Maare,
Wat zit iedereen toch te kloten met die puntjes, er zit toch ook een kickstart op, of heb je daar ook die puntjes voor nodig?
Enne, Hoe is de TrommerRem van een DT, Goed of Niet?

 
...
-Tom- 14-9-2004 21:46 Print reply

Posts: 4151
DT is gewoon mooier als MT. DTR is de mooiste oudere crosser, daar kan geen MT/TSX/MTX tegenop.
En van die electronica valt best mee, want de meeste MT"s hebben ook een zelf gebeunde kabelboom die niet werkt.

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 14-9-2004 21:48
 
FTS Member
koen-z 14-9-2004 21:48 Print reply

Posts: 3702
dt zuigt, behalve in het frame en de vering.
 
Kees de Jong 14-9-2004 22:30 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes

Maare,
Wat zit iedereen toch te kloten met die puntjes, er zit toch ook een kickstart op, of heb je daar ook die puntjes voor nodig?
Enne, Hoe is de TrommerRem van een DT, Goed of Niet?



gaat over de ontsteking
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 5226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved