Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #22035 - Ervaring met Yamaha DT?!
|
Pagina 1 van 7
|
Dit topic is 5291 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pistonpen Paultje |
13-9-2004 16:10 |
Posts: 8678 |
Ik raad het af, waarom?
Simpel, electrisch van dt is kut, en daarbij de hele qualiteit van het ding heb ik het idee.
Je loopt om de week contactpuntjes te stellen. Is ook niet prettig.
Edit: ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Dus koop lekker een MT'tje ofzo, TSX'je...enz.
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 13-9-2004 16:10
|
|
|
|
Remco RS |
13-9-2004 16:12 |
Posts: 11463 |
Juist paultje. Een MB is nog beter en mooier, maar dat moet je zelf weten.
|
|
|
|
Lykantroop |
13-9-2004 16:13 |
Posts: 4754 |
mb mooier?
|
|
|
|
Marthin |
13-9-2004 16:26 |
Posts: 6164 |
electronica van een dt is heel simpel, wat voor de beginnende knutselaar erg handig is.
koppeling wil wel eens gaan slippen, maar als je nieuwe koppelingsplaten erin zet heb je de eerste 10k km geen last meer ervan.
voor iemand met een kleine knip en het niet vervelend vind om te sleutelen is het zeker aan te raden, voor iemand die van rijden houd en niet van sleutelen niet aan te raden.
|
|
|
|
Joscross |
13-9-2004 16:28 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
electronica van een dt is heel simpel, wat voor de beginnende knutselaar erg handig is.
koppeling wil wel eens gaan slippen, maar als je nieuwe koppelingsplaten erin zet heb je de eerste 10k km geen last meer ervan.
voor iemand met een kleine knip en het niet vervelend vind om te sleutelen is het zeker aan te raden, voor iemand die van rijden houd en niet van sleutelen niet aan te raden.
Simpel??
Ik vind een cdi onsteking iets simpeler als die rot contact puntjes
|
|
|
|
Marthin |
13-9-2004 16:29 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Simpel??
Ik vind een cdi onsteking iets simpeler als die rot contact puntjes
je kunt zo een draadje vanaf je contactpunten naar de bobine trekken en hij vonkt.
terwijl dat bij een honda iets lastiger is.
en afstellen van de contactpunten is ook een eitje.
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 13-9-2004 16:29
|
|
|
|
Bart-DRD |
13-9-2004 16:32 |
Posts: 1838 |
koop een dtr... die hebbe iig al cdi onsteking en een schijfremmetje voor, en zien der ook al een stuk degelijker uit
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
Thijmen 15 |
13-9-2004 16:33 |
Posts: 15 |
De Yamaha blokken schijnen wat slechter van kwaliteit te zijn..
Een kameraad van mij had em langer stilstaan dan dat ie reedt..
Maar als jij denkt dat het echt de moeite waard is moet je het doen
Maar honda MTX bljft beter lol
|
|
|
|
Apriliars105 |
13-9-2004 16:34 |
Posts: 6111 |
eschien heeft hij het over de niewue DT?
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Pistonpen Paultje |
13-9-2004 16:36 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
eschien heeft hij het over de niewue DT?
Hmm, geloof ik nix van, wie wilder nou zo'n ding
Maar idd wel handig om te weten.
|
|
|
|
Gertjan |
13-9-2004 17:02 |
Posts: 1505 |
ik heb der ook 1 gehad, ik had geen last van contactpuntjes die je moest stellen, geen last van slippende koppelingen, wel van uitlaten die eraf donderden en dat soort lompe ongein
licht deed et wel altijd enzo
verkocht voor 500 euro aan een gestoorde mongool
maar ik zou voor iets anders gaan dan een dt
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
13-9-2004 17:19 |
Posts: 4190 |
Als je een beetje van knutselen houd is een DT echt wel leuk..
Enige minpunt is de electronica en de koppeling..
De electronica moet je zelf een beetje water dicht maken met vloeibare pakking enzo. Gewoon wat improviseren. Lukt best..
En de koppeling moet je gewoon niet gek mee doen. Dus niet volgas en dan de koppeling los en dat soort dingen. Ook niet burnen..
Als je gewoon normaal zonder een te overdreven slippende koppeling weg rijd, gaat het best...
De contactpuntjes afstellen is binnen 3minuten gebeurd, dit moet om de 500km gebeuren. Wil je optimaal rijden om de 300km.
DT rijd super lekker ( beter als een MT(X) ) en is ook wel wat steviger gebouwd.
Ik vind het super zo'n ding, alleen je moet hem wel goed bijhouden op electrisch gebied, dus zorgen dat je contactpunten/spoelen/bobine/verbindingen goed schoon en waterproof zijn. Als je dat allemaal netjes verzorgd heb je een gave brommer.
Een MT(x) is wel onderhouds vrijer, maar het kan NOOIT tippen aan het rij comfort van een DT...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Apriliars105 |
13-9-2004 17:22 |
Posts: 6111 |
Ik heb ook een oude DT gehad, en ik begrijpniet waarom iedereen ze zo afzeikt. Want ik heb er nooit echt iets mee gehad (nou reed ik er ook geen afstanden mee omdat ik nog geen 16 was) Maar ik crosste ermee, dus gebruikte ik veel koppeling, nooit echt last van gehad.
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Shinigami |
13-9-2004 17:26 |
Posts: 797 |
Ik heb het wel over een 2de hands ja,
enne, die bedrading dat is niet echt zo'n probleem want m'n pa is electricien en hij heeft altijd Yamaha gereden dus...
enne, weet iemand of er onderdelen van een Yamaha DT hetzelfde zijn als een Yamaha MidNight Special?!
|
|
... |
|
Ed Honda CB50J |
13-9-2004 17:34 |
Posts: 4190 |
Weet ik niet, denk het niet...
Met een DT moet je alleen zorgen dat je het blok goed en precies goed in elkaar zet. Voor de rest is het echt allemaal oke.
In het begin ik ook, ik was er zuinig op en onderhield hem gewoon goed. Later kreeg ik er schijt aan en ging ik dat ding afbeulen, jah toen kwamen er problemen. Gek ?
Gewoon zuinig mee zijn en respect voor je DT hebben, dan krijg je er echt geen problemen mee.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Dit topic is 5291 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 7
|
|