Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valse lucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22017 - valse lucht
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 14-9-2004 15:50 Print reply

Posts: 759
hoe krijg ik de bout van mijn vliegwiel los ?

 
brutus 14-9-2004 15:52 Print reply

Posts: 7934
cilinder eraf
zuiger eraf
en een dikke as door je drijfstang steken en dan met een ringsleutel je bout losdraaien
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
puch_master 14-9-2004 15:53 Print reply

Posts: 3429
zuigerstop is ook een optie
 
Toyota AE86 Levin coupé
mb-err 14-9-2004 15:55 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

zuigerstop is ook een optie



wat bedoel je hiermee

 
mb-err 14-9-2004 15:55 Print reply

Posts: 759
is dit de enige mannier

 
Joscross 14-9-2004 15:59 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

cilinder eraf
zuiger eraf
en een dikke as door je drijfstang steken en dan met een ringsleutel je bout losdraaien


Als je je drijfstang/big end naar de klote wil hebben
Vooral doen!!!


Zuigerstop is een optie
Persoonlijk douw ik altijd een schroevendraaier door het vliegwiel heen, zit een plek waar je em zo naast de ontsteking kan steken, ongeveer op 9 uur. Al vaak gedaan en gaat altijd goed.
 
gtc-harro 14-9-2004 16:04 Print reply

Posts: 158
maar als je lnker kering kapot is zou die dan geen olie moete lekken daaruit?
en je moet wel een poelietrekker hebben om je vliegwiel eraf te halen dus nie da je direct die bout los hebt en het vliegwiel er nie af krijgt.(mischien weet je da al maar anders weet je het nu)
 
mb-err 14-9-2004 16:04 Print reply

Posts: 759
kaN je daarmee de ontsteking niet beschadigen

moet je er veel geweld voor gebruiken om hem los te krijgen

 
mb-err 14-9-2004 16:09 Print reply

Posts: 759
hoe ziet die vliegwiel trekker er precies uit?

heb er wel een maar weet nie of het de goede is

 
mb-err 14-9-2004 16:33 Print reply

Posts: 759
welke kant moet ik de bout opdraaien om hem los te krijgen

zelfde als bij een normale bout
 
wiebutt 14-9-2004 16:34 Print reply

Posts: 6264
Ga et gewoon ff probere man ...

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Tomos 50 14-9-2004 16:37 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err

welke kant moet ik de bout opdraaien om hem los te krijgen

zelfde als bij een normale bout

Gewoon linksom jah, is wel handig anders om te weten jah, anders draai je em alleen maar vaster(dit kan wel helpen) eerst rechtsom draaien en dan linksom.
 
mb-err 14-9-2004 16:38 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Ga et gewoon ff probere man ...



daar was ik mee bezig maar ik krijg um nie los weet nie of ik nou de verkeerde kant op draai
 
khpoppema 14-9-2004 16:44 Print reply

Posts: 3199
je heb een paar gaten in je vliegwiel
je kan iets maken zodat je je vliegwiel blokkeert op die gaten
bijv
een halve maan met 2 pinnen en een stnag eraan
zo heb ik het gedaan
en dan alsnog moet je veel kracht zetten
wat ook wil is een luchtsleutel
die geeft genoeg kracht om hem in 1 x los te draaien
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mb-err 14-9-2004 18:22 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err

mijn mb heeft valse lucht.
ik heb de carb, membraan, spruitstuk, cilinder, cilinderkop allemaal gekontroleerd en voorzien van nieuwe pakkingen maar daarmee is het probleem niet verholpen het moeten dus wel de olie keerringen zijn

maar welke moet ik vervagen want er zitten er in totaal 5 in ofzo?

alvast bedankt



het is nu dus uiteindelijk gelukt om die keerring erin te stoppen maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

als ik de lucht schroef ook maar iets open draai begint hij bij te stotteren.
met een dichte luchtschroef rijd hij nog wel redelijk maar als ik dan een tijdeje stilsta voor een stoplicht stottert hij daarnaa ook weer. naar een tijdeje houd dit qwel weer op

waar kan dit nou nog aan liggen

hebt ut nu wel gehad met da kut rijden

 

Dit topic is 2052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved