Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valse lucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1231 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22017 - valse lucht
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 12-9-2004 20:31 Print topicpost

Posts: 759
mijn mb heeft valse lucht.
ik heb de carb, membraan, spruitstuk, cilinder, cilinderkop allemaal gekontroleerd en voorzien van nieuwe pakkingen maar daarmee is het probleem niet verholpen het moeten dus wel de olie keerringen zijn

maar welke moet ik vervagen want er zitten er in totaal 5 in ofzo?

alvast bedankt

 

Joscross 12-9-2004 20:32 Print reply

Posts: 12501
Niet toevallig de olieaansluiting vergeten dicht te maken?

En anders is het je krukaskering aan de kant vh vliegwiel
 
koen-z 12-9-2004 20:34 Print reply

Posts: 3702
of misschien schroefje uit je carb getrilt.
 
mtxr2rijder 12-9-2004 20:34 Print reply

Posts: 133
dus maar 1 keering
 
mb-err 12-9-2004 20:36 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Niet toevallig de olieaansluiting vergeten dicht te maken?

En anders is het je krukaskering aan de kant vh vliegwiel



pompje is gewoon aangesloten dus daaar kan ut niet aan ligge is zal dan de krukas keering wel vervangen en kijken of het verholpen is



 
mb-err 12-9-2004 20:37 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

of misschien schroefje uit je carb getrilt.


nee die zis er niet uit die moet namelijk helemaal ingedraaid zitte omdat hij anders niet loopt

 
mb-err 13-9-2004 20:29 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross


En anders is het je krukaskering aan de kant vh vliegwiel


hoe lang ben ik ongeveer bezig om die krukas keering te vervangen
en is het makkelijk zelf te doen?
 
bart de scootergek 13-9-2004 20:31 Print reply

Posts: 8916
vliegwiel en ontsteking eraf, parkertje erin draaien, kering eruit pakken en een nieuwe kering erin drukken, ontsteking en vliegwiel erop en klaar ben je al.
 
Honda RC-33
mb-err 13-9-2004 20:36 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

, parkertje erin draaien, wat bedoel je hier prezies mee?
 
bart de scootergek 13-9-2004 20:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

, parkertje erin draaien, wat bedoel je hier prezies mee?


omdat die kering er helemaal invalt, heb je nergens grip op dat ding, dus door er een parker in te draaien, kun je hem eruit trekken.
 
Honda RC-33
Marco_G met 'n mt 13-9-2004 20:46 Print reply

Posts: 194
Parker = een schroef voor de duidelijkheid:P
 
Teunmenator 13-9-2004 21:03 Print reply

Posts: 2524
parker erin draaien werkt niet, altijd eerst voorzichtig voorboren anders krijg je er never nooit geen parker in (tenminste ik ) Je moet wel voorzichtig doen bij je carter want als hij beschadigd dan heb je kans op blijvende lekkage (lucht naar binnen) en kans dat je kering sneller kapot gaat.

Je zult het wel zien als je eraan begint of hij kapot is. Vaak lekt er dan olie uit na het rijden. Het ziet er allemaal wat vettig uit daar. En als je vliegwiel en grondplaat eraf is zie je of hij kapot is of net wat. als je er een nieuwe inzet ram hem er dan niet helemaal in. maar duw hem netjas aan met (met ringsleutel 22 ofzo tikken geven) tot en met je carter. Dus ram hem er niet helemaal in want dat vinde je lagers vaak niet zo prettig
 
mb-err 13-9-2004 22:43 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marco_G met 'n mt

Parker = een schroef voor de duidelijkheid:P


is da een speciale schroef of maakt ut niet uit

 
Teunmenator 13-9-2004 23:17 Print reply

Posts: 2524
je hebt boutjes da zijn van die dingen waar je een moertje op kunt draaien

en je hebt parkers das zo'n ding met een spitse punt eraan en vrij grof schroefdraad. O.a. gemaakt om bijvoorbeeld in hout te draaien. Dat lukt je niet met een gewone bout..
 
OotB 14-9-2004 8:09 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

je hebt boutjes da zijn van die dingen waar je een moertje op kunt draaien

en je hebt parkers das zo'n ding met een spitse punt eraan en vrij grof schroefdraad. O.a. gemaakt om bijvoorbeeld in hout te draaien. Dat lukt je niet met een gewone bout..


Bijna, Een parker is een zelftappende schroef. Deze blijft bv. ook in metaal zitten.
 
Out of the Blue
Neonlampje 14-9-2004 8:33 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

parker erin draaien werkt niet, altijd eerst voorzichtig voorboren anders krijg je er never nooit geen parker in (tenminste ik ) Je moet wel voorzichtig doen bij je carter want als hij beschadigd dan heb je kans op blijvende lekkage (lucht naar binnen) en kans dat je kering sneller kapot gaat.
Het kan zijn dat je een keerring hebt met een ijzeren kooi erin, maar over het algemeen zijn ze volledig van rubber.. en hoef je niet voor te boren hoor (wat je ook kunt doen, is ff je mond over je carburateur-inlaat schuiven en heeeel hard blazen.. misschien schiet ie dr uit )
 

Dit topic is 2054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved