Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #2198 - brommer ontsteking's problemen
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1537 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
21-11-01?23:27 |
 Posts: 14825 |
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
Quote: ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine
Weleens geprobeerd om die oude schoon te maken ipv weg te flikeren ?
Misschien doen ze het dan gewoon weer.
En buig de contaktpuntjes eens wat dichter naar elkaar toe, dat er nog maar 0,2 mm ruimte tussenzit, dan springt de vonk makkelijker over en is er een veel kleinere kans dat ie verkeerd vonkt!
Ik test de bougie's voordat ik ze afschrijf (ik gooi ze nooit weg) Enne dat naar elkaar toe buigen heeft wel beetje zin, maar je krijgt er wel een iets minder mooiere ontbranding door (ook minimaal.. maartoch)
ach, ik snap 'm'n brommer niet, binnekort maar ff B9 proberen, grondplaat schoonmaken enzo  en dan ff naar de sproeier kijken
|
|
|
|
Slammer |
22-11-01?01:57 |
Posts: 333 |
Quote: Originally posted by: Neonlampje?
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
Quote: ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine
Weleens geprobeerd om die oude schoon te maken ipv weg te flikeren ?
Misschien doen ze het dan gewoon weer.
En buig de contaktpuntjes eens wat dichter naar elkaar toe, dat er nog maar 0,2 mm ruimte tussenzit, dan springt de vonk makkelijker over en is er een veel kleinere kans dat ie verkeerd vonkt!
Ik test de bougie's voordat ik ze afschrijf (ik gooi ze nooit weg) Enne dat naar elkaar toe buigen heeft wel beetje zin, maar je krijgt er wel een iets minder mooiere ontbranding door (ook minimaal.. maartoch)
ach, ik snap 'm'n brommer niet, binnekort maar ff B9 proberen, grondplaat schoonmaken enzo en dan ff naar de sproeier kijken
B9??!! Tering dan moet je cilinder wel ulta warm worden andesr heb je geen ruk aan B9, das een enorm koude vonk
|
|
|
|
MB50TUNED |
22-11-01?11:35 |
Posts: 1054 |
Valt wel mee, ik rijd ook met b9. Je moet wel veel toeren blijven draaien, als je 10 minuten rustig rijd gaat die stotteren bij vol gas, en kan je beter een nieuwe bougie monteren, hij zit dan vol aanslag. Ik heb b8 en b10 geprobeert, en b9 werkte echt het beste bij mij. Ik heb 4 maanden met in bougie gedaan :n
En b9 is geen koude vonk. De isolatie neus is klein en houd daarom erg weinig warmte vast. Hoe lager het nummer hoe meer isolatie en hoe meer warmte vast wordt gehouden. Maar als ik een bb7 pak dan wordt die te warm waardoor mijn zuiger kan beschadige/oververhit kan raken. Als je veel toeren draait wordt het al warm genoeg en hoeft er niet zoveel warmte vastgehouden te worden door de bougie.
[This message is edited by MB50 TUNED on 22-11-01 11:40]
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Ronald |
22-11-01?16:24 |
Posts: 956 |
ik heb er nu een nieuwe ngk r 9 ingedaan, en de afstand tussen die contactpuntjes had ik op 0,2 gezet, ik had alleen het idee dat hij niet zo fel op het gas reageerde. De brommerboer hier zei ook dat ik dan een gat in mijn zuiger kon branden. dus heb ik hem nu terug gezet naar 0,3, maar toen sputterde hij daarstraks weer een klein beetje, ik denk dat ik hem op 0,25 ofzo ga zetten. en hij gaat met hittegraad 9 inderdaad wel wat sputteren als je effe wat lage toeren rijdt, maar dat is niet erg, want ik rijdt toch bijna altijd in hoge toeren  . ook al is het niet zo goed voor mijn onderdeeltjes
|
|
|
|
barry |
22-11-01?17:31 |
 Posts: 7387 |
ik had ook een keer dat met koude start erg pruttelde en deed, toen ik de contact puntjes iets dichter bij me kaar had gezet deed ie het nooit meer en start altijd.
laatst heet mijn kameraad uit zijn 70cc mt zijn bougie uit de kop geblazen  , bleek later dat het schroefraad vand e kop ook lam was, opzich wel grappig als je vol gas rijd en in 1 keer schiet je bougie met hoge druk uit je cilinderkop
|
|
He? |
|
Slammer |
22-11-01?20:26 |
|
Neonlampje |
22-11-01?21:28 |
 Posts: 14825 |
ik heb nu ergens in m'n schuur een NGK B9 EG gevonden.. die ga ik morge maar proberen, had vandaag geen zin in met deze pokkewind  mayb dat hij het dan wel weer lekker doet...
|
|
|
|
SpeedYveS |
23-11-01?00:16 |
Posts: 1644 |
EG ?? was da?.. ken ik niet..
|
|
|
|
Ali |
23-11-01?11:57 |
Posts: 667 |
Quote: Originally posted by: YVES?tm
EG ?? was da?.. ken ik niet..
Europese Gemeenschap ken je da niet?
|
|
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc. |
|
Ronald |
23-11-01?15:17 |
Posts: 956 |
de mijne rijdt nou goed, ik moet wel eerst een heel stuk warm rijden voordat hij het echt goed doet, heb er nu een ngk 9r inzitten met de contactpuntjes op 0,3.
|
|
|
|
Dit topic is 1537 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|