Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #2198 - brommer ontsteking's problemen
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1504 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
21-11-01?23:27 |
Posts: 14825 |
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
Quote: ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine
Weleens geprobeerd om die oude schoon te maken ipv weg te flikeren ?
Misschien doen ze het dan gewoon weer.
En buig de contaktpuntjes eens wat dichter naar elkaar toe, dat er nog maar 0,2 mm ruimte tussenzit, dan springt de vonk makkelijker over en is er een veel kleinere kans dat ie verkeerd vonkt!
Ik test de bougie's voordat ik ze afschrijf (ik gooi ze nooit weg) Enne dat naar elkaar toe buigen heeft wel beetje zin, maar je krijgt er wel een iets minder mooiere ontbranding door (ook minimaal.. maartoch)
ach, ik snap 'm'n brommer niet, binnekort maar ff B9 proberen, grondplaat schoonmaken enzo en dan ff naar de sproeier kijken
|
|
|
|
Slammer |
22-11-01?01:57 |
Posts: 333 |
Quote: Originally posted by: Neonlampje?
Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
Quote: ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine
Weleens geprobeerd om die oude schoon te maken ipv weg te flikeren ?
Misschien doen ze het dan gewoon weer.
En buig de contaktpuntjes eens wat dichter naar elkaar toe, dat er nog maar 0,2 mm ruimte tussenzit, dan springt de vonk makkelijker over en is er een veel kleinere kans dat ie verkeerd vonkt!
Ik test de bougie's voordat ik ze afschrijf (ik gooi ze nooit weg) Enne dat naar elkaar toe buigen heeft wel beetje zin, maar je krijgt er wel een iets minder mooiere ontbranding door (ook minimaal.. maartoch)
ach, ik snap 'm'n brommer niet, binnekort maar ff B9 proberen, grondplaat schoonmaken enzo en dan ff naar de sproeier kijken
B9??!! Tering dan moet je cilinder wel ulta warm worden andesr heb je geen ruk aan B9, das een enorm koude vonk
|
|
|
|
MB50TUNED |
22-11-01?11:35 |
Posts: 1054 |
Valt wel mee, ik rijd ook met b9. Je moet wel veel toeren blijven draaien, als je 10 minuten rustig rijd gaat die stotteren bij vol gas, en kan je beter een nieuwe bougie monteren, hij zit dan vol aanslag. Ik heb b8 en b10 geprobeert, en b9 werkte echt het beste bij mij. Ik heb 4 maanden met in bougie gedaan :n
En b9 is geen koude vonk. De isolatie neus is klein en houd daarom erg weinig warmte vast. Hoe lager het nummer hoe meer isolatie en hoe meer warmte vast wordt gehouden. Maar als ik een bb7 pak dan wordt die te warm waardoor mijn zuiger kan beschadige/oververhit kan raken. Als je veel toeren draait wordt het al warm genoeg en hoeft er niet zoveel warmte vastgehouden te worden door de bougie.
[This message is edited by MB50 TUNED on 22-11-01 11:40] |
| |