Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer ontsteking's problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2198 - brommer ontsteking's problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 18-11-01?16:32 Print topicpost

Posts: 14825
Ok, m'n brommer liep dus weer 2 dagen ofzo...
en hijs nu weer kapot...
wat er speelt:
Mijn brommer loopt de eerste tijd erug lekker, maar na een bepaald aantal toeren gelopen te hebben gaat hij ENORM haperen... eerst dacht ik dat ik de bobine/bougiekabel/dop over sloeg, nieuwe erop gezet, zelfde probleem... (ik heb nu btw een hele stoere mini-bobine... schijnt van nieuw model mt te zijn ofzo )

Ik weet het niet meer, het kan de ontstekings spoelen zijn, of iets anders... iemand suggesties??

(enne btw: deze keer trap ik hem niet de sloot in, die fase heb ik al gehad )
 

SpeedYveS 18-11-01?16:57 Print reply
Posts: 1644
je bougie zal wel een verkeerde warmtegraad hebben.
 
Blukaap 18-11-01?18:16 Print reply

Posts: 10006
Bougie idd
En je zou je spoelen een keer schoon kunnen maken, hielp bij mij wel (wou niet starten, ffkes compressor erop en alles goed schoon geveegd en hij wou wel weer).
 
Bastila is lief
B3AST 18-11-01?19:12 Print reply
Posts: 2469
ach joh hey die lude is DE bougie man, zijn brommer verslind er 1 op de 15 km, hij heeft alle mogelijke type's en hittegraden al wel gehad...
 
- insane in the brain -
welcometothezone 18-11-01?21:11 Print reply
Posts: 78
Je moet tanken dat zal hem zijn ik dacht zelf ook bougie maar als die al geprobeert is..
 
Neonlampje 18-11-01?22:41 Print reply

Posts: 14825
Bougie maakt niet uit,
Eerst B8 erin, flink gestotter, toch maar B6 geprobeert.. zelfde...
En het rare is dat het niet uit maakt hoe heet de bougie is, als brommer tijd heeft gelopen, ik hem uit doe, ff'tjes wacht, en opnieuw start (wanneer brommer/bougie nog bestwel warm is) gaat het hetzelfde...
 
Woeter 18-11-01?22:53 Print reply

Posts: 2832
He ik dacht dat je je brommer uit de verzekering zou halen en hem dan zou laten staan tot de lente, of toch maar niet???
 
Neonlampje 18-11-01?22:54 Print reply

Posts: 14825
Hij dee ut opeens weer toen ik benzine kraantje had schoongemaakt, en toen von ik het eigenlijk weer veelsteleuk om rmee te rijden, dan tot de lente te w8'en
 
SpeedYveS 19-11-01?00:02 Print reply
Posts: 1644
probeer us een 9s man! ik heb al us gezien met een skoetah ook met 8'tjes die fikte ze ook iedere 10 km door, als hij hard reed.
 
barry 19-11-01?08:13 Print reply

Posts: 7387
ja maar scooters zuigen
 
He?
Ronald 19-11-01?10:30 Print reply
Posts: 956
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine

 
BlueThunder 19-11-01?15:35 Print reply
Posts: 190
Ik had eerst ook elke 2 dagen een nieuwe bougie nodig, maar sinds ik een ngk6 had geprobeerd heb ik geen andere meer gekocht. Die houd het nu alweer een paar maanden uit.

Ik zou ook ff een andere grondplaat proberen.
 
je kunt altijd sneller......
Sneks 19-11-01?16:47 Print reply
Posts: 2499
Als je om de paar dagen een nieuwe nodig hebt, kan het ook zijn dat je niet genoeg koeling hebt, of dat je mengsel te arm is zodat het te heet wordt
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 19-11-01?18:21 Print reply
Posts: 2803
Quote:
ik heb dus precies hetzelfde probleem, ben ik achter gekomen, ik kan om de twee dagen een nieuwe bougie gaan halen, begint iedere keer op hoge toeren te sputteren, nieuwe bougie erin en hij doet het weer, ik heb ook al alles geprobeerd, ngk 6, 8, 9 ngk 9r een splitfire bougie, maar niks houdt het vol, wat kan ik er aan doen, misschien een motor bougie of zoiets erin?? ik ben het onderhand ook al lang zat, ik betaal bijna meer aan bougies dan aan benzine


Weleens geprobeerd om die oude schoon te maken ipv weg te flikeren ?
Misschien doen ze het dan gewoon weer.
En buig de contaktpuntjes eens wat dichter naar elkaar toe, dat er nog maar 0,2 mm ruimte tussenzit, dan springt de vonk makkelijker over en is er een veel kleinere kans dat ie verkeerd vonkt!
 
Ronald 19-11-01?19:03 Print reply
Posts: 956
als ik mijn luchtstelschroef helemaal dichtdraai slaat hij niet af, hoe komt dit? ik heb de carb pas nog helemaal doorgeblazen en ik zal voortaan eens proberen om de oude bougies schoon te maken, al vrees ik dat het niet veel zal helpen
 
Sneks 19-11-01?20:09 Print reply
Posts: 2499
moet hij dan afslaan als je je luchtschroef dichtdraait, hij hoort dan toch alleen een slechte gasreactie te hebben, en als je het gas loslaat zeer snel terug te lopen naar stationair
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved