Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21962 - honda mb carburateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

djfisjtik 10-9-2004 21:54 Print topicpost

Posts: 18
Een tijdje geleden heb ik een 2e hands honda mb gekocht. Ik had toen deze post gedaan: http://www.brommerforum.nl/showtopic/21617

Ik heb nu wat onderdelen binnen gekregen die ik dacht nodig te hebben; Een twin air lucht filter, nieuwe bougie, en wat pakkingen.

Vraag:
http://djfisjtik.demon.nl/~mike/keihin.jpg
Is dat tuitje boven de stationair stelschroef ergens voor? Bij mij zit er nu niks op. Ik heb eerder met scooters gehad dat er een vacuum slangetje ergens op de carb moest om de benzine te laten lopen. Wellicht dat dit dan toch de oorzaak is van het volgende:

Ik had dus start problemen. Deze zijn door deze nieuwe onderdelen niet verholpen. Ik krijg hem nog steeds niet gekickstart. Aan rennen lukt nu ook moeilijker. Een vriend en ik hebben hem nog wel kunnen starten, nadat hij me tot ren snelheid heeft zitten duwen terwijl ik er op zat.

Toen hij toen aan sprong had ik geen controle over het toerental, niet sneller, niet langzamer. Hij ging best snel, hij was een het loeien zeg maar. De stationair schroef was wel helemaal ingedraaid. Ik merkte wel dat de gasschuif nog bewoog. Qua carb aansluiting ben ik zeker dat er vrijwel geen valse lucht moet zijn. Hij zit er strak op en heeft nieuwe pakkingen.

Ik ben dus zwaar gefrustreerd over dat hij niet start. Waar zouden jullie het zoeken? Hij vonkt goed. Ik zal morgen de cilinder er af halen en kijken of ik daar nog wat vaags kan vinden, tenzij jullie nog ingevingen hebben. Het lijkt me toch een carb probleem. Volgens mij is dat ding gewoon niet meer helemaal 100%.

Ik ben ook zwaar gefrustreerd dat ik geen onderdelen adres in Den Haag of omgeving weet. Is wel leuk dat je alle onderdelen bij 50cc.nl kan bestellen enzo, maar dat duurde ook een week voordat het bij mij binnen was. Moet ik dan nog een week wachten als ik tot de conclusie kom dat ik een nieuwe carb, cilinder of wat dan ook moet kopen.. Rehorst (winkel in Den Haag) verkocht niks. Dus als iemand iets weet houd ik mezelf aanbevolen.
 

DannicHonda 10-9-2004 21:57 Print reply

Posts: 235
check ff tusen cilinder en kop of hij niet lekt (had ik namelijk ook). ow en die aansluiting gewoon zo laten als je hem afdekt gaat hij heel beroerd lopen. k heb geen idee waar t voor is misschien voor olie of zow.

Dit bericht is ge-edit door DannicHonda op 10-9-2004 21:58
 
Kees de Jong 10-9-2004 22:01 Print reply

Posts: 1881
is dat niet het slangetje wat naar je oliepomp ging? toen die er nog opzat?

edit:
bij mij zit er trwns nog een weet ook niet waarvoor die is als ik em bedek maakt ie meer toeren bij zelfde gas maar niet meer bij vol gas.

Dit bericht is ge-edit door k33s op 10-9-2004 22:03
 
7 seconden, of 21 gram
djfisjtik 10-9-2004 22:15 Print reply

Posts: 18
Ah ok. Olie zit normaal gesproken bij de mb volgens mij bij het spruitstuk. Bij mij is ie daar idd afgesloten, dus hij moet mix benzine hebben.
 
kpotappel86 11-9-2004 0:05 Print reply

Posts: 2679
gas schuif niet verkeerd om erin ?


en check zuiger en veren ff enzo...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
djfisjtik 11-9-2004 1:42 Print reply

Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

gas schuif niet verkeerd om erin ?


en check zuiger en veren ff enzo...


Hij kan er maar op 1 manier in volgens mij dus die zit wel goed. Ik haal morgen de cilinder er af.

Dit bericht is ge-edit door djfisjtik op 11-9-2004 1:43
 
Saknet 11-9-2004 2:38 Print reply

Posts: 10355
gasschuif kan er op 2 manieren in de 2e manier dan blijft ie meestal volgas hangen en kan je heel klein beetje gas geven
maar je moet dus de kant met de opening richting luchtfilter doen

als je stationair schroef helemaal ingedraaid heb is zowiezo teken dat er iets niet deugd

mschien zuiger/veren versleten..

maar grotere kans op brakke afstelling
(dat denk ik namelijk door hoe jij je problemen beschrijft je heb blijkbaar totaal geen ervaring met het aanvoelen van hoe zon motortje loopt... duz das moeilijk afstellen)

pakkingen checken op valse lucht (oops niet helemaal goed gelezen)
membraamnnmnmn checke of ie nog wel heel is
fatsoenlijk afstellen


en er zitten 2 afvoer tuitjes aan zon carb, 1 voor als de carb overloopt, de andere handmatig bedienbaar, zit helemaal onderaan... das als je carb wil cleanen geen zin heb om je carb te demonteren draai je het schroefje los en zet je compressor op je benzine ingang, werkt prima (spreek uit ervaring)
pas wel op voor een straal benzine uit je carb ergens
enne niet teveel bars

maarre.. niet fokken met keihins die dingen werken altijd ze zijn net zoveel % in orde als hun eigenaar
m.a.w. ik vind je maar een brutale noep


Dit bericht is ge-edit door Saknet op 11-9-2004 2:53
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
djfisjtik 12-9-2004 4:29 Print reply

Posts: 18
Bedankt voor de tips. Dat ik een n00b ben, kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik heb de cilinder er af gehaald vanavond en gelijk wat fotos gemaakt.

Ten eerste de carb. De schuif zat er wel op de juiste manier in. Nu zit de stationair schroef helemaal ingedraaid, hij staat nog lang niet helemaal open. Toen hij laatst startte en zo begon te loeien had het gas helemaal opendraaien geen invloed op het toerental. Hij reageerde alleen op de motor uit zetten.



Hier is de carb van de binnenkant. Als jullie iets abnormaals zeg het dan




De koppakking lekte een beetje aan de bovenkant volgens mij.

[img]http://djfisjtik.demon.nl/~mike/brommer/cilinder en kop.JPG[/img]

De zuiger had een kleine beschadiging bovenin. Bij het punt dat de zuigerveer op de goeie plek houdt zit in het ijzer van de zuiger een soort inkeping (dat hoort). Deze was naar boven doorgeslagen, zodat er tijdens de explosie ook gas komt bij dat punt (dat de zuigerveer op de goeie plek houdt). Alleen een ervarings deskundige zal kunnen zeggen of hier nog fatsoenlijk mee te starten en rijden valt.



[img]http://djfisjtik.demon.nl/~mike/brommer/cilinder en zuiger.JPG[/img]

[img]http://djfisjtik.demon.nl/~mike/brommer/cilinder zonder zuiger.JPG[/img]

Van die beschadiging van de zuiger zijn wel sporen te zien op de cilinderwand. De cilinder is wel helemaal glad, er zijn geen groeven.

Verder is de zuiger aan de zijkanten, dus aan de kanten van de gaten van de pen, zwart geblakerd.

Verder had de uitlaat geen pakking. Het membraan is goed. Bij de inlaat van de cilinder is volgens mij een modificatie uitgevoerd met een grote boor ofzo, om er iets uit te halen waarschijnlijk.



Ik zal in iedergeval wat pakkingen kopen voor de cilinder en uitlaat. Een nieuwe zuiger kan in iedergeval geen kwaad. Een nieuwe cilinder lijkt me ook wel een goed plan, ook omdat er wat stukjes schroefdraad hier en daar meegekomen zijn tijdens het losdraaien.

Wat is jullie oordeel?

Dit bericht is ge-edit door djfisjtik op 12-9-2004 5:27
 
Tsxdude AKU MicheL 12-9-2004 4:43 Print reply

Posts: 10676
Je zuigerveren zijn zwaar versleten en je zuiger is aan stont, koop een nieuw zuiger en maak je kop schoon, opschuren met schuurpapier korrel 500>800 oid en schuur het lichtjes op....
Rest ziet er wel goed uit....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Supernova 12-9-2004 5:12 Print reply

Posts: 7654
vind die gasschuif wel ver omhoog staan..
 
WP Car Customs
Tsxdude AKU MicheL 12-9-2004 5:15 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

vind die gasschuif wel ver omhoog staan..



dat is gwoon stationer afstelling?????
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Saknet 12-9-2004 13:58 Print reply

Posts: 10355
met die zuiger heb je wel geluk gehad, grote kans dat je je cilinder weg had kenne gooien, nieuwe zuiger nodig indd zal wel heel wat beter lopen dan al
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
djfisjtik 18-9-2004 20:45 Print reply

Posts: 18
Ahh. Ik heb van de week een nieuwe zuiger en wat pakkingen binnen gekregen van 50cc.nl. Ik heb gelijk ook de kop geschuurd zoals aanbevolen.

[img]http://djfisjtik.demon.nl/~mike/brommer/cilinder,%20kop%20en%20nieuwe%20zuiger.JPG
[/img]

Hij start nu veel beter, ook gewoon met kickstart voor de verandering. Hier volgt een klein verslag.

Ik heb eerst gereden met een 82 sproeier (Keihin). Ik had de choke na een km uit gezet, en daarna nog wat gereden. Hij had toen echt geen kracht. In de powerband komen ging moeizaam in de 2e en 3e versnelling, in de 4e helemaal niet. Toen in de 4 hield hij in bij volgas. Iets minder gas reed hij niet langzamer, maar wel mooier. Bij een stoplicht bleef hij een beetje hangen in toeren, daarna zakte hij langzaam uit.

Ik heb toen nog naar de bougie electrode gekeken en hij was wel mooi bruin.

Later nog gereden met de choke open. Toen reed hij echt goed. Ook in de powerband gekomen in zijn 4, top ongeveer 75 op de teller. Bougie was dezelfde kleur.

Nu heb ik er een 90 sproeier in zitten. Net nog even gereden, wederom met choke open, en hij doet het nog steeds goed. Bougie was weer dezelfde kleur. Ik zal straks kijken wat hij doet als ik de choke uit doe als hij warm is. Dan zal ik beslissen of ik nog sproeier 100 ga proberen.

Vroeger toen ik met scooters bezig was keek ik ook wel naar de bougie, maar de methodiek die ik toen gebruikte om de goeie sproeier te vinden is een beetje anders. Ik nam een te grote sproeier als uitgangspunt, dat hij gaat sputteren als je gas geeft. Dan steeds een kleinere proberen, tot hij mooi loopt. Nu heb ik toevallig nog een 100 sproeier liggen, en als hij daar mee rijdt geloof ik het wel voorlopig. Maar die methode vind ik toch iets beter dan alleen naar de bougie te kijken. Want die kleur is zoals je kan zien aan deze bevindingen een beetje misleidend. De bougie was eerst gloed nieuw, en na de eerste rit met de te kleine sproeier toch de goeie kleur.

Ik ga wel proberen om nog een compleet origineel luchtfilter te vinden. Hij maakt nu wel veel herrie.

Maar iig bedankt voor de hulp.

Dit bericht is ge-edit door djfisjtik op 18-9-2004 20:45
 
senda80cc 18-9-2004 20:57 Print reply

Posts: 3434
eey maar hoef jij niet in te rijden dat je nou al vol gas ligt te rijden met een nieuwe zuigeer nie zo slim he
 
Keep on rockin' in a free world
djfisjtik 18-9-2004 21:17 Print reply

Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc

eey maar hoef jij niet in te rijden dat je nou al vol gas ligt te rijden met een nieuwe zuigeer nie zo slim he


Ja is lastig. Ik ga hem ook wel inrijden. Maar het lijkt me dat als ik die zuiger ga inrijden met een te arm mengsel dat dat zowiezo slecht is. Ik heb al is wat cilinders ingereden en tot nu toe nog geen vast/warm lopers gehad.

Dit bericht is ge-edit door djfisjtik op 18-9-2004 21:18
 
honda_2takt_power 18-9-2004 21:26 Print reply

Posts: 6744
met welk schuurpapier heb je je cilkop geschuurd moet ik nml ook nog doen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

Dit topic is 1973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved