Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bouw je eigen uitlaat, ook mt!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2194 - Bouw je eigen uitlaat, ook mt!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 17-11-01?20:42 Print topicpost
Posts: 1108
Ik heb laatst een eigen uitlaat gebouwd voor mijn racer, en dat werkt perfect. Een must voor alle serieuse tuners onder ons.

Ik heb mijn uitlaat gerolt en geklopt uit plaat materiaal. Dit heeft een groot nadeel, het is bijna onmogelijk om een fatsoenlijke bocht te maken, zoals nodig voor een MT uitlaat.

Dus ben ik es ff gaan zoeken op het internet en ben tegen het volgende aan gelopen:

Deze gozer maakt MT uitlaten via het Hydro-form proces, op die manier kun je perfect bochten maken.

[URL[t]]http://staffi.lboro.ac.uk/~elvpc/links/mark.html [/t]Klik hier voor de link.[/URL]

Ook ff snel een plaatje van zo'n hydro uitlaat, geen 2-takt uitlaat maar toch:



en zoals ie op een moter zit:

.


Voor het uit rekenen van de (kale) uitlaat maten kijk je op [URL[t]]http://www.macdizzy.com[/t]Mac dizzy[/URL]


ps. nick, je url tag is hoofd letter gevoelig.

[This message is edited by Joost Moesker on 17-11-01 21:01]
 
It is going to be a Endless summer...

Rens 17-11-01?21:45 Print reply

Posts: 6863
Echt cool systeempje om met weinig middelen een uitlaatje te maken..
Ik vind het alleen zo veel werk om alles uit te rekenen ik heb geen zin om daar tijd voor te maken....

Heeft iemand de perfecte uitlaat maten voor 125cc euro???
 
achter de maan is alles beter
Nick - Administrator 17-11-01?21:52 Print reply

Posts: 4967
Quote:
ps. nick, je url tag is hoofd letter gevoelig.

Eh... volgens mij niet hoor!!
maar ik ga dat ding binnenkort wel ff veranderen want er zijn veel mensen (noem geen namen ) die het beetje onhandig vinden (=het ook wel)
 
Sneks 17-11-01?22:53 Print reply
Posts: 2499
Ik zat er ook aan te denken om een uitlaat te maken, maar dan van koper, omdat dat zo makkelijk vervormbaar is, maar hoe maak je dat dan aan elkaar.
Lassen? is koper lasbaar, of anders solderen?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 17-11-01?23:54 Print reply

Posts: 6863
Het is natuurlijk wel makkelijk om een bestaande uitlaat na te maken.
Of iets te verbeteren zelfs dan hoef je ook nix uit te rekenen.

Misschien een kombi maken tussen een crosserbocht en een proma.
 
achter de maan is alles beter
Joost 18-11-01?12:56 Print reply
Posts: 1108
Het voordeel van een eigen gemaakte uitlaat is juist dat hij exact voor je cilinder is gemaakt. Als je een standaart uitlaat na maakt dan heb je geen enkel profijt!

Het uitrekenen van de maten is zeer eenvoudig, er zijn diverse programa's die zelf al het werk voor je doen.

Je hebt een paar basis gegevens nodig zoals de slag lengte van je motor, het aantal cc's, de openings tijd van je uitlaat poort (in graden) en nog een paar gegevens die je zo hebt.
Vervolgens rekend het programa de maten zo uit.

Volgende week post ik wel FAQ over het maken van een eigen uitlaat. Ik heb een stuk of 5 FAQ die al klaar zijn, ze moeten alleen even van plaatje's worden voorzien enzo.


Quote:

original post by: Hans. F.

Ik zat er ook aan te denken om een uitlaat te maken, maar dan van koper, omdat dat zo makkelijk vervormbaar is, maar hoe maak je dat dan aan elkaar.
Lassen? is koper lasbaar, of anders solderen?




Zouw ik niet doen, koper is alleen te solderen, en de solderingen gaan scheuren door de trillingen in de uitlaat. Daarnaast is koper veelste duur. Dat gaat je honderden guldens aan koper kosten! Door de hite zal het koper ook uitgaan zakken. Het materiaal is totaal ongeschikt.

Gewoon plaat staal of nog beter rvs (321 ofzo) is het beste. Je kunt het overal wel krijgen. En als je slim bent ga je naar een sloper en haalt een oude moter-kap ofzo. Dan is het helemaal gratis.

mzl.

ps. nick: ik zie het nu ook, mon eigen fout. Typte namenlijk: "
[url ] http://www.test.com [/t] niet clicken. [/url] " in. Stupid me.






[This message is edited by Joost Moesker on 18-11-01 13:16]
 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 18-11-01?15:09 Print reply
Posts: 2499
Maar jij hebt die stukken buis dus mooi rond geslagen, op dezelfde manier hoe vroeger auto carosserie rond werd gemaakt. Ging dat goed, en werd dat inderdaad mooi rond? Was dat veel werk of viel dat wel mee. Welke gereedschappen heb je daarvoor gebruikt?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 18-11-01?18:46 Print reply

Posts: 6863
Welk programma is dat dan?
Dan ga ik ff al die maten in graden opschrijven.

 
achter de maan is alles beter
Sneks 18-11-01?19:02 Print reply
Posts: 2499
[URL[t]]http://staffi.lboro.ac.uk/~elvpc/2strokes.html[/t]Vins Bike Page, formally '2strokes.html'[/URL]
moet je wel eerst een dll bestandje wat op deze site staat in je windows/system map zetten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 18-11-01?23:10 Print reply
Posts: 1108
Ik moet morgen weer naar haarlem, dus ik kan niet echt veel replyen. Maar ik zal proberen om een korte beschrijving voor woensdag klaar te krijgen. Dan post ik hem wel even van af school.

En hans, inderdaad ik heb de conusen gerolt en geklopt. Omdat de diameters van de conusen zo klein zijn ( kleinste 15mm) kun je ze amper rollen. Dus moet je ze om een knots kloppen. Je heb eigenlijk alleen maar een plaatwerk hamer nodig. Die heeft een ronde en een vlake kant. En een soort van aanbeeld over te kloppen. Voor de rest heb je veel geduld nodig, als je te hard slaat krijg je namenlijk deuken. Het gaat trouwens ook niets sneller als je harder slaat.

Maar oke, ik post van de week wel een korte beschrijving.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved