bart de schakelgek |
9-9-2004 23:50 |
Posts: 5987 |
rv4 is minarelli,
er staat met dikke letters: MORINI op, dus minarelli valt af he
oud type morini blok, hoeveel versnellingen heeft ie, en welke brommer is het?
|
|
Limburger |
|
Bullet |
9-9-2004 23:53 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
rv4 is minarelli,
er staat met dikke letters: MORINI op, dus minarelli valt af he
oud type morini blok, hoeveel versnellingen heeft ie, en welke brommer is het?
ja maar bart, oud type morini blok heeft carterinlaat.
en vierkante cil, spruitstuk en spruitstuk lijkt heeeeeeeel veel op die van RV4
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
bart de schakelgek |
9-9-2004 23:55 |
Posts: 5987 |
welke flap plekt dan morini stickers op minarelli blok
maar die penta, ik zie hem net in gallery, uit welk jaar komt die? toch wel geinig ding
staan er geen cijfers of woorden OP het blok zelf, erin gegraveerd of zo?
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 9-9-2004 23:57
meen me te herinneren dat de cilinder van mijn oude red rose veel lager was...en het spruitstuk minder lomp en een dellortho carbje en had ook electrische start...
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 9-9-2004 23:59
|
|
Limburger |
|
Supernova |
9-9-2004 23:57 |
Posts: 7654 |
Lijkt me morini..
|
|
WP Car Customs |
|
Blorn |
9-9-2004 23:58 |
Posts: 13825 |
Bij RV4 zit het voorste onderste ophangpunt verder naar voren volgens mij.
|
|
|
|
bart de scootergek |
10-9-2004 7:44 |
Posts: 8916 |
en de waterpomp zit op het carterdeksel samen met de oliepomp bij rv4, toch was ik het met bullet eens dat hij er aardig op leek.
kijk anders ergens in de buurt van je schakelpook, daar staat rv4 ergens
|
|
Honda RC-33 |
|
Bascross |
10-9-2004 15:26 |
Posts: 4416 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
welke flap plekt dan morini stickers op minarelli blok
maar die penta, ik zie hem net in gallery, uit welk jaar komt die? toch wel geinig ding
staan er geen cijfers of woorden OP het blok zelf, erin gegraveerd of zo?
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 9-9-2004 23:57
meen me te herinneren dat de cilinder van mijn oude red rose veel lager was...en het spruitstuk minder lomp en een dellortho carbje en had ook electrische start...
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 9-9-2004 23:59
De penta komt uit 1996, het blok heeft 4 versnellingen. Ik zal nu ff kijke wat er allemaal op het blok staat.
|
|
scooter beunhaas |
|
Pistonpen Paultje |
10-9-2004 15:44 |
Posts: 8678 |
Goed lezen, er staat niet morini maar morini franco motori.
Volgens mij zat daarzo een verschil. Gewoon nog een ander merk dus. Ik had het namelijk ook eens met een italiaantje op een beurs...'Hmm, morini racertje(omdat het normaal altijd mina is)? verkoper: nee franco morini!!'
|
|
|
|
Bascross |
10-9-2004 16:00 |
Posts: 4416 |
Op het blok staat franco morini motori t4, die 4 duid denk ik op het aantal versnellingen, op de cilinder staat ook nog eens franco morini.
En op de cilinder staat gilardoni, met daarboven een 5.
Dit bericht is ge-edit door Bascross op 10-9-2004 16:02
|
|
scooter beunhaas |
|
Bascross |
10-9-2004 16:32 |
Posts: 4416 |
Ik heb het, ik heb ff zitten googlen, maar morini franco motori is wel degelijk anders dan morini. Op deze site staat er wat over:
http://www.motomorin...rifrancomoriniD.html
Check dit ook: Regelmatig krijgen wij vragen over (Italiaanse) brommers met een motorblok van het merk Motori Franco Morini. Al heel snel denkt (hoopt?) men te maken te hebben met een Moto Morini bromfiets, maar dat is dan niet het geval. Hoe het precies zit zal ik proberen uit te leggen.
|
|
scooter beunhaas |
|
RS_70_power |
10-9-2004 16:40 |
Posts: 1990 |
geen RV4 , want de ophangpunt zit bijna vlak onder de cilindervoet .
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Pistonpen Paultje |
10-9-2004 17:51 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bascross
Ik heb het, ik heb ff zitten googlen, maar morini franco motori is wel degelijk anders dan morini. Op deze site staat er wat over:
http://www.motomorin...rifrancomoriniD.html
Check dit ook: Regelmatig krijgen wij vragen over (Italiaanse) brommers met een motorblok van het merk Motori Franco Morini. Al heel snel denkt (hoopt?) men te maken te hebben met een Moto Morini bromfiets, maar dat is dan niet het geval. Hoe het precies zit zal ik proberen uit te leggen.
Ik weet het, ik ben goed
Neejuhm, ik zou wel ff een luchtfilter aansluiten/erop zetten...Lijkt me verstandig
|
|
|
|
Bascross |
10-9-2004 17:54 |
|
Bascross |
10-9-2004 18:09 |
Posts: 4416 |
Dit blokje is het, deze advertentie stond op ebay. http://cgi.ebay.nl/w...DVW#ebayphotohosting
Dus het is zoiezo geen rv4, maar zou een gilardoni van rv4 er niet gewoon oppassen?
Dit bericht is ge-edit door Bascross op 10-9-2004 18:12
|
|
scooter beunhaas |
|