Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50cc onder motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21872 - 50cc onder motor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KRX 8-9-2004 17:18 Print topicpost
Posts: 42
Weer saaie lessen gehad vandaag en dan bedenk je volgende zaken:

Waarom zou je investeren in een brommer wanneer je een motor kan kopen en er een 50cc'tje ondergooien... Vaak zie je het geld dat je in de brommer hebt gestopt, nooit meer terug
Natuurlijk framenummer van een brommer in de motorkader tikken, maar eigenlijk kan de politie niets doen. Je rijdt met 49cc en hij doet 45km/h, dus ben je toch in orde??
Als je dan 18jaar bent kan je toch gewoon weer het ori nummer intikken en het ori blok weer onder gooien?

Kwas van plan om een CR250 te kopen, NSR50 blok onder maken, framenummer overtikken van MTX, en dan rijden Zolang het maar niet teveel opvalt (vespa nummer in cbr600 kader ) Als je dan tegengehouden bent, zeg je gewoon dat ie herspoten is en dat je schijfremmen gemonteerd hebt

edit: trouwes van ik die oude cr'en veel bruter dan een mtxje

Dit bericht is ge-edit door KRX op 8-9-2004 18:31
 

Teunmenator 8-9-2004 17:44 Print reply

Posts: 2524
Ik denk dat je dan met het probleem zit dat het geheel ongeveer niet van zijn plek afkomt (maar dan kun je hem natuurlijk weer "tunen". Maar dan rijd je weer niet origineel wat je btw toch al niet deed. en dat is fout. En je geeft een verkeerd frame nummer door. Ook al fout..
 
Hannes 8-9-2004 17:46 Print reply

Posts: 4530
denk je nou echt dat een NSR blokje een zwaarder lomp cr250 dingetje lekker trekt.
Daarbij is het gewoon ronduit stom, waarom zou je dat doen. Koop een MTX of NSR die schrijven haast niks af in 2 jaar.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
superior mt7 8-9-2004 17:49 Print reply

Posts: 2675
je rijd dan met een frame rond wat niet goedgekeurd is ....net zoals een mbx ofzo, en dat erin tikken is ook echt niet legaal hoor, gata niet werken wat je zegt
 
V8
KRX 8-9-2004 18:15 Print reply
Posts: 42
een CR250 weegt (met CR250 motor) 100kg, gaat dat dan zoveel uitmaken bij een gewone MTX? En anders veil je toch gewoon aan je poorten. Kan je dan ook zeggen dat een nsr blok van 80kg kan trekken.
En idd je mag niets aan je brommert veranderen, behalve uitlaat, op voorwaarde dat je vermogen niet verhoogt
Maar wie monteert er geen 70cc onder zn MTX of vermogensuitlaat, of haalt zn pinkers eraf, of verhoogt zn brom. Bij mij kunnen ze alleen zeggen dat ik schijfremmen op mn mtx heb gefixt en tank en zijkappen,... so what
Kvind het gewoon nutteloos al je geld in brommers te stoppen om daarna toch een motor te kopen, een cr250 kan je nl toch mooi ombouwen naar sm oid. Trouwes, die schijfremmen maken mn brommert toch alleen maar veiliger? en verschil van frame is toch niet zo groot, alsof ze dat gaan zien, het is toch niet ipv van een deltabox frame een dubbel wiegframe ofzo??
kan ik lekker het geld wat ik heb uitgespaard wegzetten, want geef nu toe, een brommer opknappen, opvoeren kost geld

edit; die cr waar ik het over is een 250 uit 1987 (lcdd)

Dit bericht is ge-edit door KRX op 8-9-2004 18:25
 
Aprilia-AF1 8-9-2004 18:18 Print reply
Posts: 1397
En hoe doe je dat met kenteken volgend jaar dan ?
 
Marcel.
KRX 8-9-2004 18:19 Print reply
Posts: 42
ik woon in belgie
en dan nog, wat zou een kenteken dan aan de situatie veranderen??

edit: kijk maar naar jouw brommers met 70cc, denk dat dat erger is dan 50cc onder een motor te stoppen

Dit bericht is ge-edit door KRX op 8-9-2004 18:21
 
JCG 8-9-2004 18:20 Print reply
Posts: 1531
of je koopt een old timer brommer, die laat je een brommer. En als je 18 bent laat je hem keuren tot motor (met een stevige tunebeurt ). Maar ik geloof dat dit ook niet meer kan.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Aprilia-AF1 8-9-2004 18:20 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KRX

ik woon in belgie
en dan nog, wat zou een kenteken dan aan de situatie veranderen??


Hij moet gekeurd worden.
Naja, in Belgie komt dat over paar jaar wel, lopen ze nog achter enzo
 
Marcel.
KRX 8-9-2004 18:22 Print reply
Posts: 42
jah, bij fietsmaker ofzo, en dan nog, probeer maar een mt'je of mtx ori te maken :p gaat niet meer hoor, martinus moet dan ook schijfrem weghalen, neon moet ook voorvork verwijderen,..... is gewoon loos

edit: brommer naar motor gaat niet hoor.
(legaal)

motor naar brommer gaat ook niet legaal, maar ik begrijp gewoon niet wat die flikken er zouden tegen hebben, kheb toch een 50cc en ie rijd 45km/h (begrenzer) wat is het probleem dan, heb gewoon een veiliger brommer (schijfremmen, sterker kader, achterbrug)

edit: technische gegevens mtx:

Afmetingen (mm)
lengte 2160
breedte 750
hoogte 1165
wielbasis 1345
gewicht (droog) 81,5 Kg
gewicht (rijklaar) 91,0 Kg

gaat die 10,20,30 kilo zoveel uitmaken????

Dit bericht is ge-edit door KRX op 8-9-2004 18:28
 
Aprilia-AF1 8-9-2004 18:24 Print reply
Posts: 1397
Klopt, gaat veel mensen een hoop geld kosten.
Denk dat ik dan mn rijbewijs wel heb, en dan een Derbi Sm ofzo erbij koop,(nieuw) en die op kenteken zetten.

 
Marcel.
KRX 8-9-2004 18:30 Print reply
Posts: 42
mja, hoe zit dat kenteken in elkaar dan???
wat bdoel je daarmee, derbi sm op kenteken zetten?? heeft dat voordeel


 
Aprilia-AF1 8-9-2004 18:32 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KRX

mja, hoe zit dat kenteken in elkaar dan???
wat bdoel je daarmee, derbi sm op kenteken zetten?? heeft dat voordeel




Dat heeft als voordeel dat ik niet overal met de auto heenhoef, en benzine bespaar.
Moet dus wel origineel rijden maar goed.

Zal niet zo heel streng worden denk ik, vermogen + licht + stabiliteit + remmen + banden/velgen etc, zullen niet alles uit mekaar draaien ofzo. Was geloof ik ook een topic over, ff zoeken
 
Marcel.
KRX 8-9-2004 18:36 Print reply
Posts: 42
moet je eiglijk ook belasting dan betalen?? of blijft eigenlijk alles hetzelfde als vroeger, behalve dus, dat je kan geflitst worden?
 
Aprilia-AF1 8-9-2004 18:37 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KRX

moet je eiglijk ook belasting dan betalen?? of blijft eigenlijk alles hetzelfde als vroeger, behalve dus, dat je kan geflitst worden?


Is niet zo zeer om het flitsen, denk meer om de veiligheid. Geloof dat je alleen verzekering moet betalen, + het op kenteken laten zetten.
 
Marcel.
Hannes 8-9-2004 20:31 Print reply

Posts: 4530
ja nou je het zegt, ik zou het gewoon gaan doen kijken wat het opleverd.
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved