wiebutt |
7-9-2004 21:36 |
Posts: 6264 |
Als dat zo is moet me tomos binnekort ook wel harder gaan rijde tog :P
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
SMALL HONDA |
7-9-2004 21:40 |
Posts: 1575 |
alleen inrijden en ingereden maakt uit. Als cil nieuw is dan is alles nog wat nouwer dus meer weerstand daarna heeft die minder weerstand en zal die dus ook wat harder gaan. Het lijkt mij waarschijnlijker dat die na verloop van tijd langzamer gaat omdat je zuigerveren verslijten en je zuiger dus minder compressie.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
SkaBla [Pim] |
7-9-2004 21:43 |
Posts: 4659 |
met auto's is het wel zo, dat wanneer je er lang hard mee knalt en lekker toeren maakt, ie steeds harder gaat, mn pa's auto ging eerst maar 170(van oude lui geweest) en nu gaat ie bijna 200, door een beetje door te gassen
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
brommerberthus |
7-9-2004 21:48 |
Posts: 312 |
ja dat is ook waar, en t blijft een motor/of brommer blok dus zal toch wel iets van waar zijn
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
met auto's is het wel zo, dat wanneer je er lang hard mee knalt en lekker toeren maakt, ie steeds harder gaat, mn pa's auto ging eerst maar 170(van oude lui geweest) en nu gaat ie bijna 200, door een beetje door te gassen
|
|
|
|
tomosman |
7-9-2004 22:21 |
Posts: 147 |
Ja dat klopt inderdaad ja. Maar dit komt denk ik ook omdat je de cilinders ook wat "schoon" blaast Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
ja dat is ook waar, en t blijft een motor/of brommer blok dus zal toch wel iets van waar zijn
[...]
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
7-9-2004 22:22 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomosman
Ja dat klopt inderdaad ja. Maar dit komt denk ik ook omdat je de cilinders ook wat "schoon" blaast [...]
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Hans F |
7-9-2004 22:22 |
Posts: 4326 |
nadat het los is, krijgt een motor vaak last van "nieuwigheid"
(bij sommige blokken pas na de 200.000)
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
7-9-2004 22:31 |
Posts: 1492 |
Ja, had me pa ook met de chevrolet corsica. Ook niet vooruit te branden.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Bart-DRD |
7-9-2004 22:34 |
Posts: 1838 |
volgens mij is het met een 2Takt motor volledig onzin over dat luie gedoe... met 4Takt zou ik het wel in kunnen brengen ja.
maar wss van die scootoe is die teller gewoon gaan fucken ofzo
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
Blukaap2 |
7-9-2004 22:37 |
Posts: 9969 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
is het waar dat als je veel kilometers hard rijd en flinkt gasgeeft enzo de blok 'los' komt? dat ie harder gaat rijden.
want een een brommer die ik ken reed eerst 90-95 en toen iemand anders(die harder ermee reed) 3000km erop had zitte 100-105 rijd.
de brommerdealer zegt dat dat niet kan
Kan wel, maar je weet niet waar het aan ligt.
Of het iets motorisch is of dat er eoa onderdeel wat wrijving veroorzaakt iets verder afgesleten is en beter vrijkomt.
Of een combinatie.
Maar mijn NSR ging ook steeds harder en zuiniger lopen, voordat de remklauw definitief vastgerot zat .
|
|
Stoere brommers |
|
brommerberthus |
7-9-2004 22:47 |
Posts: 312 |
die teller ging echt niet fucken hoor Bart-drd
hij vloog echt onze rieju's stuk voor stuk eruit en steeds harder
wat blukaap2 zegt dat er minder wrijving in t blok komt ofzo is het denk ik.
|
|
|
|
JCG |
8-9-2004 18:31 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
die teller ging echt niet fucken hoor Bart-drd
hij vloog echt onze rieju's stuk voor stuk eruit en steeds harder
wat blukaap2 zegt dat er minder wrijving in t blok komt ofzo is het denk ik.
Ik was de eerste die dat zei
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Rtm |
8-9-2004 18:53 |
Posts: 784 |
Het kan volgens mij wel, als je niet vaak in hoge toeren rijdt komt er een zgn 'stootrandje' in je cylinderwand, net boven het bovenste punt van de zuiger.
Als je veel toeren maakt is de zuiger (door de snellere beweging > meer kracht) net ?ets langer, maar als ie tegen het stootrandje aankomt is dat dus niet effici?nt.
Maar als je dus langzaam dat stootrandje 'wegrijdt' kun je daarna effici?nter meer toeren maken
Tot zover mijn uitleg, ik geloof zelf dat er een kern van waarheid in zit
|
|
|
|
theredone51 |
8-9-2004 19:12 |
Posts: 2506 |
normaal looptie, doordat je tegen dat stootrandje aanrijd, kapot
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Tsxdude AKU MicheL |
8-9-2004 19:38 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
normaal looptie, doordat je tegen dat stootrandje aanrijd, kapot
Hangt ervanaf hoe dik die is....
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|