Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'los' rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21848 - 'los' rijden
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 7-9-2004 21:36 Print reply

Posts: 6264
Als dat zo is moet me tomos binnekort ook wel harder gaan rijde tog :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
SMALL HONDA 7-9-2004 21:40 Print reply

Posts: 1575
alleen inrijden en ingereden maakt uit. Als cil nieuw is dan is alles nog wat nouwer dus meer weerstand daarna heeft die minder weerstand en zal die dus ook wat harder gaan. Het lijkt mij waarschijnlijker dat die na verloop van tijd langzamer gaat omdat je zuigerveren verslijten en je zuiger dus minder compressie.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
SkaBla [Pim] 7-9-2004 21:43 Print reply

Posts: 4659
met auto's is het wel zo, dat wanneer je er lang hard mee knalt en lekker toeren maakt, ie steeds harder gaat, mn pa's auto ging eerst maar 170(van oude lui geweest) en nu gaat ie bijna 200, door een beetje door te gassen
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
brommerberthus 7-9-2004 21:48 Print reply

Posts: 312
ja dat is ook waar, en t blijft een motor/of brommer blok dus zal toch wel iets van waar zijn
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

met auto's is het wel zo, dat wanneer je er lang hard mee knalt en lekker toeren maakt, ie steeds harder gaat, mn pa's auto ging eerst maar 170(van oude lui geweest) en nu gaat ie bijna 200, door een beetje door te gassen

 
tomosman 7-9-2004 22:21 Print reply
Posts: 147
Ja dat klopt inderdaad ja. Maar dit komt denk ik ook omdat je de cilinders ook wat "schoon" blaast
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

ja dat is ook waar, en t blijft een motor/of brommer blok dus zal toch wel iets van waar zijn
[...]


 
Tsxdude AKU MicheL 7-9-2004 22:22 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

Ja dat klopt inderdaad ja. Maar dit komt denk ik ook omdat je de cilinders ook wat "schoon" blaast [...]






 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hans F 7-9-2004 22:22 Print reply
Posts: 4326
nadat het los is, krijgt een motor vaak last van "nieuwigheid"

(bij sommige blokken pas na de 200.000)
 
Roedi-Loerbeek 7-9-2004 22:31 Print reply

Posts: 1492
Ja, had me pa ook met de chevrolet corsica. Ook niet vooruit te branden.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Bart-DRD 7-9-2004 22:34 Print reply

Posts: 1838
volgens mij is het met een 2Takt motor volledig onzin over dat luie gedoe... met 4Takt zou ik het wel in kunnen brengen ja.

maar wss van die scootoe is die teller gewoon gaan fucken ofzo
 
stom stuk ei uit blik...
Blukaap2 7-9-2004 22:37 Print reply

Posts: 9969
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

is het waar dat als je veel kilometers hard rijd en flinkt gasgeeft enzo de blok 'los' komt? dat ie harder gaat rijden.

want een een brommer die ik ken reed eerst 90-95 en toen iemand anders(die harder ermee reed) 3000km erop had zitte 100-105 rijd.

de brommerdealer zegt dat dat niet kan


Kan wel, maar je weet niet waar het aan ligt.
Of het iets motorisch is of dat er eoa onderdeel wat wrijving veroorzaakt iets verder afgesleten is en beter vrijkomt.
Of een combinatie.

Maar mijn NSR ging ook steeds harder en zuiniger lopen, voordat de remklauw definitief vastgerot zat .
 
Stoere brommers
brommerberthus 7-9-2004 22:47 Print reply

Posts: 312
die teller ging echt niet fucken hoor Bart-drd
hij vloog echt onze rieju's stuk voor stuk eruit en steeds harder
wat blukaap2 zegt dat er minder wrijving in t blok komt ofzo is het denk ik.


 
JCG 8-9-2004 18:31 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

die teller ging echt niet fucken hoor Bart-drd
hij vloog echt onze rieju's stuk voor stuk eruit en steeds harder
wat blukaap2 zegt dat er minder wrijving in t blok komt ofzo is het denk ik.




Ik was de eerste die dat zei
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Rtm 8-9-2004 18:53 Print reply

Posts: 784
Het kan volgens mij wel, als je niet vaak in hoge toeren rijdt komt er een zgn 'stootrandje' in je cylinderwand, net boven het bovenste punt van de zuiger.

Als je veel toeren maakt is de zuiger (door de snellere beweging > meer kracht) net ?ets langer, maar als ie tegen het stootrandje aankomt is dat dus niet effici?nt.

Maar als je dus langzaam dat stootrandje 'wegrijdt' kun je daarna effici?nter meer toeren maken


Tot zover mijn uitleg, ik geloof zelf dat er een kern van waarheid in zit
 
theredone51 8-9-2004 19:12 Print reply

Posts: 2506
normaal looptie, doordat je tegen dat stootrandje aanrijd, kapot
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Tsxdude AKU MicheL 8-9-2004 19:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

normaal looptie, doordat je tegen dat stootrandje aanrijd, kapot


Hangt ervanaf hoe dik die is....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 2188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved