Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'los' rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1256 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21848 - 'los' rijden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommerberthus 7-9-2004 20:36 Print topicpost

Posts: 312
is het waar dat als je veel kilometers hard rijd en flinkt gasgeeft enzo de blok 'los' komt? dat ie harder gaat rijden.

want een een brommer die ik ken reed eerst 90-95 en toen iemand anders(die harder ermee reed) 3000km erop had zitte 100-105 rijd.

de brommerdealer zegt dat dat niet kan
 

Aard 7-9-2004 20:53 Print reply

Posts: 710
Kan inderdaad niet.
Tenzij je bij inrijden goed of slecht inrijd.
Bij slecht inrijden heb je kans op een 'luie' cilinder, wss dus geen top.
Bij goed inrijden heb je hier dus geen last van en rijd beter.
 
MotoCrossIpkiss[stan] 7-9-2004 20:53 Print reply

Posts: 7744
ken ipc oowk nie.....


 
hoi
mbrulezzz 7-9-2004 20:55 Print reply

Posts: 2084
'ken wel als je er iemand van 100 kilo op zet en daar na iemand van net 75
scheelt een boel da zal wel t geval zijn geweest.

anders kant nie nee

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 7-9-2004 20:56
 
MB racing
Tsxdude AKU MicheL 7-9-2004 20:59 Print reply

Posts: 10676
Kan een gewichts idee geweest zijn...

Maar ik heb het idd ook meegemaakt dat op de langere duur een scooter harder ging rijden zonder er iets aan te doen.....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Eelco 7-9-2004 21:00 Print reply
Posts: 212
lijkt me ook niet dat het kan, dat van die scooter zal waarschijnlijk zijn omdat een ring in de uitlaat oid begint af te slijten.
 
Tsxdude AKU MicheL 7-9-2004 21:02 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eelco

lijkt me ook niet dat het kan, dat van die scooter zal waarschijnlijk zijn omdat een ring in de uitlaat oid begint af te slijten.


Van de uitlaatgassen cker??

Zat geen ring meer in, was al een snelle uitlaat...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
brommerberthus 7-9-2004 21:04 Print reply

Posts: 312
het was een rieju met snd uitlaat daar is niet veel aan te slijten kwa ringen
de 1ste eigennaar(mn broer) is 100 kilo max
en die um erna had 80 ongeveer. en toen ie um kreeg haalde die 98(bij 13500km) bij 16000 ging ie 105
toen yasuni spr/3 gekocht toen ging ie 115-120
en toen ie um verkocht met snd uitlaat ging ie makkelijk 105 soms 110 met snd uitlaat (20000km)
en hij klonk heel anders als andere rieju's met snd uitlaat.
toen ie um verkocht was de yasuni voor de duidelijk heid eraf dus


Dit bericht is ge-edit door brommerberthus op 7-9-2004 21:04
 
JCG 7-9-2004 21:04 Print reply
Posts: 1531
het kan ook zijn dat de tandwielen nu een beetje gesleten zijn, en dus minder weerstand hebben. Maar of dat zo'n verschil kan hebben?

 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
honda_2takt_power 7-9-2004 21:07 Print reply

Posts: 6744
als ej tandwielen zijn versleten ga je echt niet sneller maar gaat ie juist slippen toch of je ketting breekt ervaring ja ervaring
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Tsxdude AKU MicheL 7-9-2004 21:09 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

het kan ook zijn dat de tandwielen nu een beetje gesleten zijn, en dus minder weerstand hebben. Maar of dat zo'n verschil kan hebben?



Neej, complete onzin....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
brommerberthus 7-9-2004 21:11 Print reply

Posts: 312
en trouwens als je brommer net is opgevoerd(bij rieju tenminste) dan rijd ie op den duur vooral 1ste 1-2000km steeds harder
 
Touchdown 7-9-2004 21:14 Print reply
Posts: 117
das zowat bij alles denkik als je iets veranderd aan je brommer. In het begin dat ik nieuwe gewichtjes in men foxje had gedaan was het verschil wel groot, maar enkele dagen erna reed hij wel nog es 5km/sneller. dit komt denkik omdat alles na een tijde beter op elkaar is afgesteld (afgesleten).

je beestje moet ff wennen aan zen nieuwe organen
 
MotoCrossIpkiss[stan] 7-9-2004 21:16 Print reply

Posts: 7744
leuk verzonne
 
hoi
brommerberthus 7-9-2004 21:23 Print reply

Posts: 312
wat leuk verzonnen?]
als je mijn verhaal bedoeld het is echt waar. en als je niet geloof dat die 115-120 ging oke.
dan zou ie eerst 80 gaan en na paar duizend kilometer flink blazen 90 of 100 gaan
 
damage 7-9-2004 21:36 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

leuk verzonne


idd.
 

Dit topic is 2149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved