Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer rookt enorm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1196 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21842 - Brommer rookt enorm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zygo 7-9-2004 19:18 Print topicpost

Posts: 196
Sinds ik in de zomervakantie nogal weinig met mijn MTXje heb gereden valt het mij op dat hij nu altijd erg rookt.

Bij het aankicken en wegrijden een beetje meer als vroeger, maar als ik hem dan in 1ste doortrek dan komen er echt enorme wolken witte rook uit Hij blijft dan ook even hangen rond de 7000 toeren, net alsof hij zich door een prop moet werken. Daarachter rookt hij iets minder denk ik.

Na terugschakelen en op andere momenten komt er ook af en toe meer rook uit als normaal.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Een pakking in het blok lek? Of olie in de uitlaat ? Of iets anders?
 

mt80 7-9-2004 19:22 Print reply

Posts: 2071
als je bijvoorbeeld op mengsmering rijdt kan de olie naar beneden gezakt zijn, na een poosje is het wel over neem ik aan?
 
Puch bokker 7-9-2004 19:24 Print reply

Posts: 73
ff benzine verversen en uitlaat en de carb. een keer goed schoonmaken
 
moppie moppie moppie de radio gaat uit met t knoppie
master of disaster_rs50 7-9-2004 19:25 Print reply
Posts: 1839
ff kijken of je koelvloeistof nog op pijl is/blijft
zo niet, dan lekt ie wss ergens ( koppakings ofzo)

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 7-9-2004 19:26
 
lalalalalala i can't hear you
Ed Honda CB50J 7-9-2004 19:31 Print reply

Posts: 4190
Gewoon blijven rijden..

Als het na 1 week ( 2tanken ofzo ) nog niet over is of minder wordt moet je ff kijken of je pakking niet lek is/keering enz..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Tijzzz 7-9-2004 20:23 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zygo

Sinds ik in de zomervakantie nogal weinig met mijn MTXje heb gereden valt het mij op dat hij nu altijd erg rookt.

Bij het aankicken en wegrijden een beetje meer als vroeger, maar als ik hem dan in 1ste doortrek dan komen er echt enorme wolken witte rook uit Hij blijft dan ook even hangen rond de 7000 toeren, net alsof hij zich door een prop moet werken. Daarachter rookt hij iets minder denk ik.

Na terugschakelen en op andere momenten komt er ook af en toe meer rook uit als normaal.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Een pakking in het blok lek? Of olie in de uitlaat ? Of iets anders?


Heb je een watergekoeld blok? Dan komt er waarschijnlijk water ofzo bij je cilinder.

Witte rook duid normaalgezien op een koelingprobleem, blauwe rook op een olieprobleem.
 
Zygo 7-9-2004 22:18 Print reply

Posts: 196
Idd het is een watergekoeld blok.

Ik zal zo nog een weekje blijven rijden en zien wat hij doet, en af en toe koelvloeistofpijl eens checken.
 
Zygo 8-9-2004 17:18 Print reply

Posts: 196
Mijn pa denkt ook dat de koelvloeistof zal lekken. Ik heb vandaag eens op de uitlaat gelet en tijdens het rijden rookt hij altijd meer als normaal, altijd van die witte rook. En met momenten vormt het toch wel een wolk(je) rook

Ik zal zo nog enkele dagen rijden , om te zien of het koelvloeistofpijl effectief zakt. Maar is dat eigelijk niet schadelijk voor je cilinder??
 
senda80cc 8-9-2004 17:37 Print reply

Posts: 3434
jah zou ff kijken of je koppakking nog heel is anders verbrand hij misschien wel koelvloeistof

maar zou er niet te lang mee rijden anders gaat hij dadelijk bougies vreten en dat kost ook knaken

Dit bericht is ge-edit door senda80cc op 8-9-2004 17:38
 
Keep on rockin' in a free world

Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved