Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfilter met fan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 547 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21832 - luchtfilter met fan
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-cruisefather.nl 8-9-2004 0:24 Print reply

Posts: 266
Ik vraag me af of je een peltier zou kunnen gebruiken om de lucht af te koelen in je filterboxje.
Die dingen kun je zo uit een koelbox rukken.
Schijnt alleen dat er nogal wat berekeningen aan vast zitten om hem efficient te laten werken en ik weet niet hoe hoog het energieverbruik van zo'n ding is.
 
mauwieMTXdriver 8-9-2004 10:00 Print reply

Posts: 2293
je kunt toch een soort intercooler maken?
een een radiatortje van zo een vloeistof koeling voor je pc in je luchtfilter te doen... zadat de lucht koeler word...

of is dit geen goede oplossing...?
 
Hans F 8-9-2004 10:02 Print reply
Posts: 4326
tja, als de lucht eerst heter wordt wel ja
 
mauwieMTXdriver 8-9-2004 10:07 Print reply

Posts: 2293
bij een auto werkt de intercooler toch ook pas als je motor warm is?
 
mauwieMTXdriver 8-9-2004 10:10 Print reply

Posts: 2293
misschien goed id:

je heb carb's die hebben een extra sproeier hoorde ik... deze sproeier neemt het over als je tussen de 70% en 100% gas geeft...

dus als je je turbo aan laat gaan als je 70% gas geeft... dan krijgt ie meteen genoeg benzine...

(je kan een sensor maken bij je olie(gas)kabel... zadat als je hem meer dan zoveel uittrekt dat de switch om gaat en dat je turbo dan aan gaat)
 
mauwieMTXdriver 8-9-2004 10:54 Print reply

Posts: 2293
weet iemand hoeveel toeren die motor moet draaien?

31000-34000toeren 15x2 windingen 69,2% rendement
34000-37000toeren 13x2 windingen 67,6% rendement
39000-42000toeren 11x2 windingen 65,3% rendement

welke zal het beste zijn???
iemand id'en?

(dit om een fan van te bouwen die wel genoeg lucht naar binne douwt door me carb.)
 
Arno etc. 8-9-2004 13:32 Print reply
Posts: 64
Je kan de fan wel goed afstellen. Link de fan met je motor zoals je toerenteller. Als je hoger in toeren trekt, gaat de toerenteller dat aangeven. Als je de fan linkt zal die harder blazen naarmate je meer toeren doet en dus meer lucht kan gebruiken. Een vriend van me heeft dit op z'n brommer gebouwt en het werkt en geeft wat extra kracht. Het is niet echt heel veel maar het staat in ieder geval wel knap zo'n ding.
 
mauwieMTXdriver 8-9-2004 14:48 Print reply

Posts: 2293
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arno etc.

Je kan de fan wel goed afstellen. Link de fan met je motor zoals je toerenteller. Als je hoger in toeren trekt, gaat de toerenteller dat aangeven. Als je de fan linkt zal die harder blazen naarmate je meer toeren doet en dus meer lucht kan gebruiken. Een vriend van me heeft dit op z'n brommer gebouwt en het werkt en geeft wat extra kracht. Het is niet echt heel veel maar het staat in ieder geval wel knap zo'n ding.


ja of op de lichtspoel...
 
brutus 8-9-2004 15:53 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver

weet iemand hoeveel toeren die motor moet draaien?

31000-34000toeren 15x2 windingen 69,2% rendement
34000-37000toeren 13x2 windingen 67,6% rendement
39000-42000toeren 11x2 windingen 65,3% rendement

welke zal het beste zijn???
iemand id'en?

(dit om een fan van te bouwen die wel genoeg lucht naar binne douwt door me carb.)



hoe minder windingen hoe meer toeren hij maakt en ook hoe onregelmatiger die loopt.
je kan het beste die laatste kopen heeft het meeste kracht. het rendement scheeld niet zo veel. het toeren tal is echterv onbetlast dus vergis je niet als hij druk moet opbouwen. en het gaat een hoop soldeer werk worden om het aan te sluiten
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
mauwieMTXdriver 8-9-2004 15:55 Print reply

Posts: 2293
das het probleem niet... ken wel solderen gelukkig
maar bedankt...
dan gaat ik die in ieder geval bestellen...


Dit bericht is ge-edit door mauwieMTXdriver op 8-9-2004 15:56
 
Helldog 8-9-2004 17:25 Print reply
Posts: 20
hier:

http://www.thediesel...p;o=&fpart=1.htm

Turbochargers can spin in excess of 100,000 rpm

iemand anders daar zegt 115k



 
Helldog 8-9-2004 17:27 Print reply
Posts: 20
btw al eens het verbruik bekeken en hoeveel je nog over hebt ??
 
SendaMax 8-9-2004 17:40 Print reply

Posts: 1592
Zou een compressor niet werken.. maar dan in het klein zeg maar, dat je die op de luchtfilter zet, en die op een bepaald moment gewoon vol open zet??
Beetje het idee van NOS wat ook maar tijdelijk is.
 
koen-z 8-9-2004 17:41 Print reply

Posts: 3702
die snelste kreidler had ook allemaal ijsblokjes om z;n motor ging ook best snel
 
Ed Honda CB50J 8-9-2004 18:34 Print reply

Posts: 4190
Het kninkt iig wel leuk, maar iedereen hier zegt maar van : Ja blabla werkt niet..

Maar heb je het ook al geprobeerd ? Nee neem ik aan.
Ik zou zeggen probeer gewoon met een electro motortje. het is iig een kleine moeite..

Maar.. Me pa heeft een RC/Vliegtuig die hij nooit meer gebruikt en er zit een 8,2cc motortje in
Dus ongeveer 6PK brommer van 4PK en motortje van 6PK
Misschien dat ik dat ooit nog eens ga bouwen op me puch, gewoon om te proberen lijkt me wel leuk zit ook gelijk een groter fan aan dus das alvast makkelijk. Alleen dan wel een kooi omheen bouwen want als je daar met je poten tegenkomt heb je geen poot meer

Zou wel een ruig gezicht zijn, kleine puch, aardig groot motortje hangt rechts ernaast met een propellor van ongeveer 20cm ernaast - en dat maakt toeren denk dat dat motortje 25k maakt...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 2165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved