Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfilter met fan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21832 - luchtfilter met fan
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 7-9-2004 16:55 Print reply

Posts: 10000
ja
 
Allah is beter
Helldog 7-9-2004 22:37 Print reply
Posts: 20
heb dit ff voorgelegd aan mn leraar van motoren toen we bezig waren over turbo's

hij zei dat je meer energie nodig hebt om de "fan" te laten draaien dan dat hij helpt vermogen te leveren, als je hoort hoe hard de lucht gezogen wordt in je luchtfilterbox weet je al snel dat een ventilator er niet dicht bij komt

Dit bericht is ge-edit door Helldog op 7-9-2004 22:38
 
Roedi-Loerbeek 7-9-2004 22:39 Print reply

Posts: 1492
dan moet je gewoon een aanjager ofzo voorknuppen.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
koen-z 7-9-2004 22:39 Print reply

Posts: 3702
je moet gewoon koel element erin pleure
 
BlizzarD 7-9-2004 22:41 Print reply

Posts: 2050
Precies, werkt alleen maar vertragend.
Tenzij je eentje hebt met een nogal grote luchtopbrengt, maar dan zit je met het probleem dat je hem niet kunt afstellen omdat je fan nooit op een lager voltage gaat draaien en dus in sommige gevallen veel te veel lucht krijgt. En ook is dat nauwelijks afstelbaar ook, dus complete onzin..
 
Koos non-brommerloos!
Helldog 7-9-2004 22:41 Print reply
Posts: 20
je kan ook beginnin met air-intakes langs voor te maken die gebruik maken van de rijwind das extra kracht zonder meer weerstand/verbruik


 
REPSOL_MIKE 7-9-2004 22:43 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helldog

heb dit ff voorgelegd aan mn leraar van motoren toen we bezig waren over turbo's

hij zei dat je meer energie nodig hebt om de "fan" te laten draaien dan dat hij helpt vermogen te leveren, als je hoort hoe hard de lucht gezogen wordt in je luchtfilterbox weet je al snel dat een ventilator er niet dicht bij komt

Dit bericht is ge-edit door Helldog op 7-9-2004 22:38


aplaus voor je leraar 4-takt/autotechniek....die wss net zo weinig van 2 takt af weet als die leraar van mij...die moest ik vertelle wat carterinlaat was want dat kende die niet...
 
REPSOL_MIKE 7-9-2004 22:44 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

je moet gewoon koel element erin pleure



werkt IMHO veel beter dan meer lucht in je carb duwen...
 
brutus 7-9-2004 22:47 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

hooguit dat het de lucht iets afkoelt, en daarom meer vermogen heeft.


door een fan kan lucht nooit afkoelen. het lijkt kouder omdat de lucht sneller langs je hand gaat als je dat voelt. het wordt hooguit warmer door de magneten in de fan. gevoels temperatuur is wat anders dan echte temperatuur. en je krijgt alleen meer vermogen als er een hoger zuurstof gehalte is en dat is alleen bij een lagere temperatuur van de lucht
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 7-9-2004 22:48 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helldog

je kan ook beginnin met air-intakes langs voor te maken die gebruik maken van de rijwind das extra kracht zonder meer weerstand/verbruik





air intakes werken pas boven een bepaalde snaleheid voor het de juiste druk geeft
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 7-9-2004 22:54 Print reply

Posts: 7934
als je een turbo wilt hebben kan je beter een opvoermotortje van een electro auto (1:10) gebruiken met 12 windigen ofzo. deze verbind je met je lichtspoel en je flikkerd er een gelijk richter tussen. dan draaid hij evenveel toeren als je kruk as. zoeen motor heeft veel vermogen als je er een blad va neen fan opzet dan moet hij voldoende druk geven. ik heb het uitgerekend en de licht spoel kan net genoeg kracht leveren voor de motor. je moet er dus een soort schakelaar op maken dat je hem aan en uit kan zetten als je met licht wil rijden. om energie te sparen kan je ook zorgen dat hij pas bij 6 of 7 k begint met draaien dmv een invertor.
het leuke is dat zoeen motor een piepend geluid maakt. je hebt motoren die 37k maken dus heel hoog piepend geluid maakt. zelfde als een turbo op ene auto die gaat bij hoog toeren tal aan grijpen en dan piepen. zelfde effect dus. ik heb alle zooi er al voor liggen. miss binnenkort ff inbouwen. wat vinden jullie van dit id?

Dit bericht is ge-edit door brutus op 7-9-2004 22:55
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Helldog 7-9-2004 22:58 Print reply
Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

[...]



air intakes werken pas boven een bepaalde snaleheid voor het de juiste druk geeft


ik kan me wel voorstellen als een brom zo'n 120 doet dat ie wel een klein voordeel eruit haalt(vooral als je luchtfilter in een plastieken kist met nogal kleine gaten zit)
, natuurlijk niets in vergelijking met "RAM Air"
 
brutus 7-9-2004 23:01 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helldog

[...]


ik kan me wel voorstellen als een brom zo'n 120 doet dat ie wel een klein voordeel eruit haalt(vooral als je luchtfilter in een plastieken kist met nogal kleine gaten zit)
, natuurlijk niets in vergelijking met "RAM Air"



dit geld voor 200+
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Helldog 7-9-2004 23:01 Print reply
Posts: 20
gewicht/plaatsgebrek voor turbo (btw die "nitro" fuel voor schaalmodellen kost nogal wat.... )


 
brutus 7-9-2004 23:04 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Helldog

gewicht/plaatsgebrek voor turbo (btw die "nitro" fuel voor schaalmodellen kost nogal wat.... )





daarom ook electro motortje gebruiken
benzine is ook wle vet er bestaan motor 7,1cc met 5+ pk.
best lol brommer van 5 pk en dan een turbo erop met 5 pk:P
kan je beter in je motor zelf investeren
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Dit topic is 2154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved