Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zoveelste accu aansluiten topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #21818 - zoveelste accu aansluiten topic
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 6-9-2004 21:19 Print topicpost

Posts: 2524
Ik wil een accu aansluiten op me DT. Nou weet ik niet welke draadjes ik moet hebben. En na meten lukt op 1 of andere manier niet. Recht van me grondplaat komt een geel met rode, een witte, een zwart met witte en een groene draad. Nou meende ik dat geel de plus was. Maar wat is dan de min? want de andere maken sluiten gewoon kort, en ook als ik hem op me frame als aarde zou doen dan sluit die hem nog kort.

Is het trouwens van belang of je hem na of voor je spanningsregelaar zet?
 

j33b33 6-9-2004 21:30 Print reply

Posts: 437
Wat dat niet die groene draad? die had toch geen kortsluiting meen ik me te herrineren. En die geel met rode lijkt me wel dat die het is...

en ik denk dat je het gewoon voor de gelijkrichter mag doen. Als je hard rijd laat ie dan wat meer op :p
 
Ed Honda CB50J 6-9-2004 21:34 Print reply

Posts: 4190
Die geel met rode is idd de + meende ik..
En geloof de witte is dan de - ofzo.

Maar kan je toch makkelijk controleren ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 6-9-2004 21:36 Print reply

Posts: 2524
hoe wil je dat controleren?

toen ik de hem op de gele en de witte aansloot kwamen er vonke vanaf. Dus ik deed dat ff doormeten en toen zag ik dat ie 0 weerstand had daartussen. En dat was dus niet de bedoeling..
 
Ed Honda CB50J 6-9-2004 21:40 Print reply

Posts: 4190
Men neemt een electro motortje ( uit een autotje gebeunt ofzo :P )
Sluit die eerst op een batterij aan. Onthoud welke kant hij opdraaide en op welk contactje je de + en - hebt gehouden..

Dan hou je die op je brommer bij de draadjes. Draait hij dezelfde kant op weet je wat + en - is. En als hij de andere kant opdraait is het dus andersom.

Beun oplossing, maar werkt zeker wel
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 6-9-2004 21:46 Print reply

Posts: 2524
ik kan met de spanningzoeker ook gewoon kijke waat plus en min is maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik nie weet wat ik min moet maken. Omdat de minnen die ik denk kortstluiting maken..
 
Ed Honda CB50J 6-9-2004 21:47 Print reply

Posts: 4190
Umm

Ja best

Snap geen klote van electro, en hoe kunne 2 minnen nou ffs kortsluiting maken ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 6-9-2004 21:48 Print reply

Posts: 2524
Nog een keer ik neem aan dat geel de plus is, maar wat is dan de min? (ff voor de duidelijkheid ik kan me brom niet laten lopen omdat mijn linkerkrukkaskeering lek is die kan ik morge pas ophalen.) Maar aangezien het een vaste kleurcode moet zijn vraag ik het hier..
 
gruis301 6-9-2004 21:50 Print reply

Posts: 108
stroom schema erbij mischien

Dit bericht is ge-edit door gruis301 op 6-9-2004 21:50
 
Ed Honda CB50J 6-9-2004 21:53 Print reply

Posts: 4190
O, zeg dat dan

Geel is de + dat weet ik 100% zeker.
De zwarte is voor je ontsteking, afblijven dus.
De groene/blauwe is volgens mij voor de neutraal schakelaar.
En jah, dan blijft er de witte over, dat is dan wss de -

Dus rood is + of - en wit is ook + of -
Maar das makkelijk uit te zoeken, iig rood en wit moet je hebben voor zover ik weet.
Mijn licht op me DT heeft het anders ook nooit gedaan, altijd gezeik mee gehad
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 6-9-2004 21:58 Print reply

Posts: 2524
Ja maar ik zit dus niet bij het cockpitje he, maar dichtbij de grondplaat. En die zwart met witte da weet ik das de ontsteking. Die groene die gaat niet naar de grondplaat maar zit daarnaast ergens aan een schroefje, en de witte die maakt dus kortsluiting...
 
Ed Honda CB50J 6-9-2004 22:03 Print reply

Posts: 4190
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Snap er geen klote meer van




 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-9-2004 22:20 Print reply

Posts: 10835
je hebt een weerstandsmeter, dan houd je 1 contact tegen het frame aan en de andree tegen een draadje, als de weerstand nul is, dan is dat draadje de min. Welke de plus is weet ik niet bij DT
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
gruis301 6-9-2004 22:25 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

je hebt een weerstandsmeter, dan houd je 1 contact tegen het frame aan en de andree tegen een draadje, als de weerstand nul is, dan is dat draadje de min. Welke de plus is weet ik niet bij DT



hmm als iemand ff linkje van een stroom schema kan geven dan wil ik er wel even naar kijken
 
Kees de Jong 6-9-2004 22:29 Print reply

Posts: 1881
7 seconden, of 21 gram
gruis301 6-9-2004 22:39 Print reply

Posts: 108
hmm..
ik denk
op de + moet geel
en de - op de massa (frame)



 

Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved