Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21777 - Vespa start niet meer...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1193 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
CrossMaster |
5-9-2004 16:54 |
Posts: 729 |
Ik was eens aant rije op me kut vespa, ineens hoo ik gerammel en dat word steeds erger tot ie er opeens mee kapt. ik thuis koppeling eraf, zie ik dat die 3 kogeltjes er uit zijn gesprongen op die segmenten.. maarja ik nieuwe segmenten erin, hij rammelt al niet meer met lopen enz, maar hij start niet meer :S
ik vond het al vreemd dat hij helemaal uitviel maar hij wil nu dus ook niet meer starten
ik heb toen maar mijn blokje eronderuit gehaald, ff cil eraf enzo, zuigerveren waren nog 100%, hele ligtje krasjes onder aan de zuiger maar dat boeit niet. ik alles schoongemaakt en doorgespoten en carb en filter enzo, alles weer in elkaar... maar hij wilt nog niet starten, de bougie word wel nat en hij vonkt ook en met of zonder filter maakt niet uit.. compressie heeft ie ook nog wel maar hij wilt gewoon helemaal niet aanslaan :(
ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.. kan het iets te maken hebben met de krukas inlaat ofzo? want ik ben daar niet echt mee bekend.
iemand die me kan helpen??
|
|
|
|
Teunmenator |
5-9-2004 17:56 |
Posts: 2524 |
als je hem aanloopt/trapt. Dan gaat je zuiger dus wel op en neer? (oftewel is je koppeling weer goed?. Misschien es proberen wat benzine in je cilinder te mikken (2 theelepels ) en dan aan rennen met bougie erin en dop erop. Dat wil ook wel es helpe dat ie ff een keer een begin nodig heeft. Bougie is goed neem ik aan hij? hij vonkt gewoon netjes?
|
|
|
|
CrossMaster |
5-9-2004 18:36 |
Posts: 729 |
jep zuiger gaat op en neer, zitten nieuwe segmenten op dus koppeling is ook helemaal ok.
btw op de zuiger zit links/rechts speling van 1,5cm ofzo :S ik weet neit of dat normaal is bij een vespa?? het lijk wel of de small end te small is dus
maarja me bougie word nat dus met die theelepels maak ik em alleen nog maar natter
|
|
|
|
TomosRaging |
5-9-2004 18:58 |
|
Aprilia-AF1 |
5-9-2004 19:58 |
Posts: 1397 |
Hm dan van die speling heb ik ook, boeit opzich niet veel, loopt evengoed wel.
Keerring nagekeken?
|
|
Marcel. |
|
CrossMaster |
5-9-2004 20:02 |
Posts: 729 |
nee echt 1.5cm
maar lijkt me sterk dat ie er ineens mee kapot terwijl die altijd goed reed, en het aan de zuiger licht die er nog goed uitziet..,
maar ik chek mijn keeringen wel en mijn contactpuntjes ofzo?
|
|
|
|
Aprilia-AF1 |
5-9-2004 20:05 |
Posts: 1397 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: CrossMaster
nee echt 1.5cm
maar lijkt me sterk dat ie er ineens mee kapot terwijl die altijd goed reed, en het aan de zuiger licht die er nog goed uitziet..,
maar ik chek mijn keeringen wel en mijn contactpuntjes ofzo?
Weet niet welk model je hebt.. Maar mijne heeft elektronische ontsteking..
|
|
Marcel. |
|
Saknet |
5-9-2004 20:36 |
Posts: 10355 |
volgens mij bedoeld ie horizontale speling op het naaldlager : (das normaal)
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
prinia |
6-9-2004 0:54 |
Posts: 3 |
Welke kleur heeft de vonk? hij hoort blauw te zijn. zelf met speling hoort een motor te draaien, hij zal gewoon slecht draaien. AAnslaan hoort geen probleem te zijn. Zorg ook dat je mengsle goed is. Dus geen valse lucht (luchtlekkage), en controleer je luchtfilter eens op vuil en/of verstopping.
Succes
|
|
|
|
RallyTony |
6-9-2004 1:26 |
Posts: 40 |
Misschien ligt je vliegwielspietje er wel uit,
dan vonkt ie wel, maar niet als ie snel draait.
Dan draait je vliegwiel niet mee met je krukas.
Dit kan je controleren door je zuiger in de bovenste stand (BDP) te zetten, en dan moet het gat in het vliegwiel (waar dat zwarte rubber inzit) bij de contact-puntjes uitkomen.
Kan je meteen kijken of ze op 0.4 mm staan.
En of ze niet ingebrand zijn.
Succes !
|
|
|
|
Punk [Dave] |
6-9-2004 5:21 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
volgens mij bedoeld ie horizontale speling op het naaldlager : (das normaal)
1,5cm speling noem ik nou NIET normaal
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
6-9-2004 7:35 |
Posts: 4659 |
ik wel, de meeste zuigers kunnen heen en weer, vooral bij 70cc's enzo
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
de_koen |
7-9-2004 11:39 |
Posts: 5595 |
Dat deksel met koelribben is je vliegwiel...
hoort normaal als jeje polie eraf haalt nog wel vast te zitten,want zit conisch gedeelte aan.
zou toch maar ff je blokje eronder uithalen, en spietje controleren
cilinder er ff af, en carter vol diesel gooien, is er de volgende morgen minder in, heb je lekke kering
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
RallyTony |
11-9-2004 21:54 |
Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
cilinder er ff af, en carter vol diesel gooien, is er de volgende morgen minder in, heb je lekke kering
.... en je ontsteking onder de diesel-olie , maar daar moest je dan toch in de buurt zijn.
Je moet iig wel in die buurt zoeken.
Succes ermee !
|
|
|
|
Dit topic is 1193 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|