Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vespa start niet meer...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21777 - Vespa start niet meer...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 5-9-2004 16:54 Print topicpost
Posts: 729
Ik was eens aant rije op me kut vespa, ineens hoo ik gerammel en dat word steeds erger tot ie er opeens mee kapt. ik thuis koppeling eraf, zie ik dat die 3 kogeltjes er uit zijn gesprongen op die segmenten.. maarja ik nieuwe segmenten erin, hij rammelt al niet meer met lopen enz, maar hij start niet meer :S
ik vond het al vreemd dat hij helemaal uitviel maar hij wil nu dus ook niet meer starten
ik heb toen maar mijn blokje eronderuit gehaald, ff cil eraf enzo, zuigerveren waren nog 100%, hele ligtje krasjes onder aan de zuiger maar dat boeit niet. ik alles schoongemaakt en doorgespoten en carb en filter enzo, alles weer in elkaar... maar hij wilt nog niet starten, de bougie word wel nat en hij vonkt ook en met of zonder filter maakt niet uit.. compressie heeft ie ook nog wel maar hij wilt gewoon helemaal niet aanslaan :(

ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.. kan het iets te maken hebben met de krukas inlaat ofzo? want ik ben daar niet echt mee bekend.
iemand die me kan helpen??

 

Teunmenator 5-9-2004 17:56 Print reply

Posts: 2524
als je hem aanloopt/trapt. Dan gaat je zuiger dus wel op en neer? (oftewel is je koppeling weer goed?. Misschien es proberen wat benzine in je cilinder te mikken (2 theelepels ) en dan aan rennen met bougie erin en dop erop. Dat wil ook wel es helpe dat ie ff een keer een begin nodig heeft. Bougie is goed neem ik aan hij? hij vonkt gewoon netjes?
 
CrossMaster 5-9-2004 18:36 Print reply
Posts: 729
jep zuiger gaat op en neer, zitten nieuwe segmenten op dus koppeling is ook helemaal ok.
btw op de zuiger zit links/rechts speling van 1,5cm ofzo :S ik weet neit of dat normaal is bij een vespa?? het lijk wel of de small end te small is dus

maarja me bougie word nat dus met die theelepels maak ik em alleen nog maar natter
 
TomosRaging 5-9-2004 18:58 Print reply

Posts: 647
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CrossMaster

jep zuiger gaat op en neer, zitten nieuwe segmenten op dus koppeling is ook helemaal ok.
btw op de zuiger zit links/rechts speling van 1,5cm ofzo :S ik weet neit of dat normaal is bij een vespa?? het lijk wel of de small end te small is dus

maarja me bougie word nat dus met die theelepels maak ik em alleen nog maar natter


speling van 1.5 cm? je bedoelt waarschijnlijk 1.5 mm? maar hoe dan ook dan heeft doet ie et denk ook niet omdat ie niet dicht is. Oftewel je heb een nieuwe zuiger nodig!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Aprilia-AF1 5-9-2004 19:58 Print reply
Posts: 1397
Hm dan van die speling heb ik ook, boeit opzich niet veel, loopt evengoed wel.
Keerring nagekeken?

 
Marcel.
CrossMaster 5-9-2004 20:02 Print reply
Posts: 729
nee echt 1.5cm

maar lijkt me sterk dat ie er ineens mee kapot terwijl die altijd goed reed, en het aan de zuiger licht die er nog goed uitziet..,

maar ik chek mijn keeringen wel en mijn contactpuntjes ofzo?
 
Aprilia-AF1 5-9-2004 20:05 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CrossMaster

nee echt 1.5cm

maar lijkt me sterk dat ie er ineens mee kapot terwijl die altijd goed reed, en het aan de zuiger licht die er nog goed uitziet..,

maar ik chek mijn keeringen wel en mijn contactpuntjes ofzo?


Weet niet welk model je hebt.. Maar mijne heeft elektronische ontsteking..
 
Marcel.
Saknet 5-9-2004 20:36 Print reply

Posts: 10355
volgens mij bedoeld ie horizontale speling op het naaldlager : (das normaal)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
prinia 6-9-2004 0:54 Print reply
Posts: 3
Welke kleur heeft de vonk? hij hoort blauw te zijn. zelf met speling hoort een motor te draaien, hij zal gewoon slecht draaien. AAnslaan hoort geen probleem te zijn. Zorg ook dat je mengsle goed is. Dus geen valse lucht (luchtlekkage), en controleer je luchtfilter eens op vuil en/of verstopping.

Succes
 
RallyTony 6-9-2004 1:26 Print reply

Posts: 40
Misschien ligt je vliegwielspietje er wel uit,
dan vonkt ie wel, maar niet als ie snel draait.
Dan draait je vliegwiel niet mee met je krukas.
Dit kan je controleren door je zuiger in de bovenste stand (BDP) te zetten, en dan moet het gat in het vliegwiel (waar dat zwarte rubber inzit) bij de contact-puntjes uitkomen.
Kan je meteen kijken of ze op 0.4 mm staan.
En of ze niet ingebrand zijn.

Succes !

 
Punk [Dave] 6-9-2004 5:21 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

volgens mij bedoeld ie horizontale speling op het naaldlager : (das normaal)


1,5cm speling noem ik nou NIET normaal
 
SkaBla [Pim] 6-9-2004 7:35 Print reply

Posts: 4659
ik wel, de meeste zuigers kunnen heen en weer, vooral bij 70cc's enzo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
de_koen 7-9-2004 11:39 Print reply

Posts: 5595
Dat deksel met koelribben is je vliegwiel...

hoort normaal als jeje polie eraf haalt nog wel vast te zitten,want zit conisch gedeelte aan.

zou toch maar ff je blokje eronder uithalen, en spietje controleren


cilinder er ff af, en carter vol diesel gooien, is er de volgende morgen minder in, heb je lekke kering
 
Honda 5-Bak te koop
RallyTony 11-9-2004 21:54 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
cilinder er ff af, en carter vol diesel gooien, is er de volgende morgen minder in, heb je lekke kering


.... en je ontsteking onder de diesel-olie , maar daar moest je dan toch in de buurt zijn.

Je moet iig wel in die buurt zoeken.

Succes ermee !



 

Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved