Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzer Citta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21772 - Begrenzer Citta
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olivier 5-9-2004 12:49 Print topicpost

Posts: 77
Hoe zou je een begrenzer kunnen maken voor een citta? Dus dan als de woute eraan komt ff een knopje omzetten zodat ie zachter loopt.

Is dit te regelen met de bougie?
 

Tsxdude AKU MicheL 5-9-2004 12:58 Print reply

Posts: 10676
koop gwoon een begrenzer?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Teunmenator 5-9-2004 13:00 Print reply

Posts: 2524
ik zit nou toch al een heel tijdje op die forum en ik heb nog nooit een electrische begrenzer voor een contactpunt brommer gevonden. Kheb zelf ook een aantal pogingen gedaan maar het werk niet. je zou een klepje in je spruitstuk kunnen maken maar dat is bijna onmogelijk (heb ik ook al geprobeert) Je kunt je luchtinlaat begrenzen maar dan begint ie te stotteren.

je kunt een klep in je uitlaat maken, maar dat hoor je goed als die erop staat, daarbij is het iets moeilijker het goed weg te werken. en je hebt snel meer herrie omdat het nooit helemaal af kan sluiten.

kortom naar mijn weten bijna onmogelijk en daar baal ik dus ook van met me DT

ik ga er nu zelfs een 50cc op leggen aangezien in het begin van het jaar altijd van die klopjachten hiero worden gehouden. Dan zet ik er na een maand ofzo die 70 erop.

dus als iemand echt een goeie weet laat hem alstjeblieft horen.

en kheb al een paar keer gelezen dat je dan gewoon wat creatief moet zijn: maar ik heb er nog nooit 1tje zo gekregen dat je hem:
1 niet hoord (of bijna niet)
2 dat ie betrouwbaar is
3 dat je hem ongezien om kunt zetten
4 dat je hem niet kunt zitten

help mij en olivier
 
Roedi-Loerbeek 5-9-2004 13:12 Print reply

Posts: 1492
dan moet je onsteking met cdi erop zetten, maar of dat zomaar gaat lukke.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Teunmenator 5-9-2004 13:12 Print reply

Posts: 2524
cita heeft toch contactpuntjes?
 
Roedi-Loerbeek 5-9-2004 13:13 Print reply

Posts: 1492
maar zon stuurstroompje is heel klein dus ook met kleine condensatoren, maar als je mischien een vet lompe condensator tussen je bougie kabel zet moet dat toch ook werken.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
mtxr2rijder 5-9-2004 13:20 Print reply

Posts: 133
kijk of je een pinnetje tegen je gaschuif aan kan laten komen zodat de gaschuif maar half open gaat.
 
Wimmel 5-9-2004 13:35 Print reply
Posts: 65
zou ik bijvoorbeeld een honda mb/mt ontsteking met cdi op me tomos a3 (contactpunten) kunne zette?
 
Tomoz powerrr!!!!!!!
kpotappel86 5-9-2004 13:58 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wimmel

zou ik bijvoorbeeld een honda mb/mt ontsteking met cdi op me tomos a3 (contactpunten) kunne zette?


wordt niet zo makkelijk denk ik...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bastiaans 5-9-2004 14:19 Print reply

Posts: 105
je kan eventueel een gaatje boven in je carb maken op 2/3 hoogte van boven en dan een pinnetje erin duwen wanneer nodig.
(je gasschuif kan dan zeg maar 2/3 open)
 
Bassie ,luister goed...we zijn op zoek naar het geheime pakje van de geheime opdrachtgever...
Honda_mbiloss [Emiel] 5-9-2004 14:20 Print reply

Posts: 3697
Ik heb electronische ontsteking. Is nieuwe type blok oid. Kun je daar dan wel gewone begrenzer op aansluiten? En welke draad moet die dan op geel groen of rood. Die draden gaan iig naar de cdi..
 
Teunmenator 5-9-2004 17:50 Print reply

Posts: 2524
want net werd gezegd over dat gas. Dat bedoel ik dus met een slechte begrenzer. de politie is toch niet achtelijk als je maar een kwart gas kan geven van wat normaal kan. Het moet zowieso in je gashendel want een beetje wout trekt een keer aan de gaskabel boven je caberateur...

no offence, maar ik probeer ff het probleem uit te leggen
 
TomosRaging 5-9-2004 19:06 Print reply

Posts: 647
Kan je niet bij een brommer met een Membraan inlaat eensoort gaatje boren 8ter het menbraan waardoor je een pinnetje stopt ofzo(wel zorgen dat et geen valse lucht trekt) zodat de kleppen van je membraan niet zo ver openkunnen.

Dit begrenst ook tog?
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Teunmenator 5-9-2004 19:16 Print reply

Posts: 2524
zijn je membraam kleppe daar niet veels te gevoelig voor? daarbij zou je dan in je cilinder moeten gaan boren he.. das vrij vervelend, je kunt er amper bij en je kunt het niet bedienen..
 
TomosRaging 5-9-2004 19:18 Print reply

Posts: 647
nouja je membraan zit tog niet altijd recht bij je cil? somige gaan tog ook eerst et karter in.
Of jah een soort schuif proberen te fixen in je spruitstuk!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
arabesk 5-9-2004 19:20 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

nouja je membraan zit tog niet altijd recht bij je cil? somige gaan tog ook eerst et karter in.
Of jah een soort schuif proberen te fixen in je spruitstuk!


net alsof dit niet zal opvallen, een schuif in je spruitstuk? maar het idee is wel goed
electronisch is dan toch nog beter hoor
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!

Dit topic is 7617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved