Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kleppen & koppakking (mazda)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21769 - kleppen & koppakking (mazda)
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 6-9-2004 19:58 Print reply
Posts: 5327
en als je daar geen zin in hebt, creatief zijn met een stukje verwarmingsbuis, zaag, veil, lasapparaat. en nog een kolomboormachine..

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 6-9-2004 19:58
 
tune tweak fiddle bang bummer
damage 6-9-2004 20:15 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

en als je daar geen zin in hebt, creatief zijn met een stukje verwarmingsbuis, zaag, veil, lasapparaat. en nog een kolomboormachine..

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 6-9-2004 19:58


ik neem aan dat niet iedereen te zuunig is om een kleppentang e.d. aan te schaffen.

Beter koop je gewoon het benodigde gereedschap, dan ligt het daar iig niet aan als er al wat fout mocht gaan.
 
De Schout 6-9-2004 20:18 Print reply
Posts: 5327
kleppentang kopen is idd de simpelste oplossing, maar als je iets maakt wat je netjes onder de kolomboor kunt gebruiken werkt dat een stuk sneller dan een gewone kleppentang.
 
tune tweak fiddle bang bummer
arabesk 6-9-2004 23:04 Print reply

Posts: 1903
de kleppen van een mazda, zitten deze ook vast met zogenaamde halve maantjes of spietjes? anders ken ik een goed truukje om ze te verwijderen
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
suzuki 6-9-2004 23:19 Print reply
Posts: 31
kleppen zitten vast met 2 conische halve maantjes van 5mm hoogte wat in een soort rondsel zit
 
REPSOL_MIKE 6-9-2004 23:24 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki

kleppendeksel vlakken is voor mij geen probleem (kennis van mij doet dat gratis) Nu ben ik bezig met het ontkolen want de motor draaide na als in het contact afzette.

Hoe demonteer ik gemakkelijk die kleppen want ik heb 1 uur zitten kloten voor een klep te demonteren .



haha grapjas...kleppendeksel vlakken.....da doen ze mss bij beunhaas & co maar vraag me af wat dar het nut van is...carterdruk verhogen ofsow..

en na het demonteren van een kop is het helemaal niet vreemd om je kop te laten vlakken....is eerder regel dan uitzondering....
 
henk huppelschoten 6-9-2004 23:33 Print reply
Posts: 656
Koop/jat een stalen pijp in dezelfde diameter als de klep.
zaag aan 2 kanten een stuk uit de buis zodat je er met je vinger doorheen kan.
Lag je kop onder de kolomboormachiene zet de buis op de klepveerdingtetje (bovenaan ben naam ff kwijt)

Druk met de kolomboor het zaakje in en piel die halve maantjes eruit en klaar is kees of nico of wie der ook maar mee bezig is

Dit bericht is ge-edit door henk huppelschoten op 6-9-2004 23:35
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
suzuki 6-9-2004 23:37 Print reply
Posts: 31
sorry bedoelde cilinderkop vlakken

bedankt voor de antwoorden!!!
 
de_koen 7-9-2004 12:20 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

en als je daar geen zin in hebt, creatief zijn met een stukje verwarmingsbuis, zaag, veil, lasapparaat. en nog een kolomboormachine..

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 6-9-2004 19:58


ik gebruik grote lijmtang ipv kolomboorm.
 
Honda 5-Bak te koop
Blorn 7-9-2004 12:32 Print reply

Posts: 13825
De Fixet heeft hele handige lijmtangen daarvoor, die knijp je in ipv aandraaien
 
de_koen 7-9-2004 12:33 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

De Fixet heeft hele handige lijmtangen daarvoor, die knijp je in ipv aandraaien



ja die bedoel ik, werkt zoals een siliconen-pistool
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 3468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved