suzuki |
5-9-2004 21:42 |
Posts: 31 |
Dank u voor de zeer goede antwoorden
Nu heb ik een probleem met de distributie ketting.
Hoe krijg ik die los want alles is nu los maar de ketting is nu het grote probleem.
Hij trekt namelijk aan de nokkenas.
Ps: Hoeveel mm zouden jullie van de cilinderkop frezen. Ik denk juist een klein laagje.
Alvast bedankt
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
5-9-2004 21:43 |
Posts: 4578 |
Let wel op met je distributie....als je die ff verkeerd afstelt met t monteren, dan loopt je blok kapot
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arabesk |
5-9-2004 21:46 |
Posts: 1903 |
waarom zou je een laagje van je cilinderkop frezen? dat moet je juist doen als je weinig (of geen)compressie meer hebt, als je dat wel nog hebt, laat et zijn of hij zal slechter lopen. en die ketting moet normaal gezien gespannen en ontspannen worden met de kettingspanner, logich h?? normaal gezien moet je daarvoor het paneeltje van je distributie helemaal losdoen. en dan ga je hoogstwaarschijnlijk glijstukken zien voor de ketting. het kan zijn dat de glijstukken hydraulisch bekrachtigd zijn dan moet je juist nog de spanner lossen
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Jurgen |
5-9-2004 21:47 |
Posts: 1334 |
Ben ik ff blij dat ik een lease auto heb...
Gooi maar bij de garage neer!!!
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
arabesk |
5-9-2004 21:49 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurgen
Ben ik ff blij dat ik een lease auto heb...
Gooi maar bij de garage neer!!!
tjah, ik ben in juni afgestudeerd als garagist, is niet zo moeilijk hoor
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
[RRT] Lost-P |
5-9-2004 21:50 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arabesk
[...]
tjah, ik ben in juni afgestudeerd als garagist, is niet zo moeilijk hoor
monteur noem je zo iemand
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arabesk |
5-9-2004 21:51 |
Posts: 1903 |
en belgenland in het plat vlaams is het garagist , dat zit ingeburgerd dat woord
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
henk huppelschoten |
5-9-2004 23:17 |
Posts: 656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arabesk
waarom zou je een laagje van je cilinderkop frezen? dat moet je juist doen als je weinig (of geen)compressie meer hebt, als je dat wel nog hebt, laat et zijn of hij zal slechter lopen. en die ketting moet normaal gezien gespannen en ontspannen worden met de kettingspanner, logich h?? normaal gezien moet je daarvoor het paneeltje van je distributie helemaal losdoen. en dan ga je hoogstwaarschijnlijk glijstukken zien voor de ketting. het kan zijn dat de glijstukken hydraulisch bekrachtigd zijn dan moet je juist nog de spanner lossen
kop vlakken als je geen compressie meer hebt? afgestudeerd beunhaas? honen en nieuwe zuigers lijkt me slimmer
maar als een auto motor zo weinig compressie heeft dan is het meestal pas na een ton of 5-6 en is het einde oefening
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
arabesk |
5-9-2004 23:21 |
Posts: 1903 |
ik zeg toch niet dat je dat moet doen?? het is een middeltje om niet direct nieuwe zuigers te steken en de cilinders te honen, want het vlakken kost veel minder dan de boel te reviseren.maar tis wel juist dat je beter nieuwe zuigers steekt. bij diesels, is de compressie zeer belangrijk, een diesel valt of staat met zijn compressie(zelfontbrandingsprincipe)
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
henk huppelschoten |
5-9-2004 23:24 |
Posts: 656 |
jah maar vlakken is ook al een dure aangelegenheid als je alles moet laten doen
en dat laatste klopt helemaal alleen als je dieseltje zoveel compressieverlies heeft dat hij zelfs niet meer loopt moet je echt gek doen.
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
arabesk |
6-9-2004 8:47 |
Posts: 1903 |
heh ja, maar als ie niet meer zou lopen dan zou IK er in elk geval geen geld meer in steken. loopt de zijne niet meer mss?
edit: vlakken kost nog altijd minder dan de zuigers vernieuwen en de cilinders te honen hoor, als je een gepast bedrijfje vindt...
Dit bericht is ge-edit door arabesk op 6-9-2004 8:48
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Neonlampje |
6-9-2004 10:23 |
Posts: 14825 |
Vlakken van cilinder of kop voor een 2 cilinder kost bij bedrijfje van mij 35 euro..
Maar dan is het vlakken he, niet af-frezen, zodat je er een hogere compressie van krijgt!
(bij afvlakken halen ze misschien een honderste tot 5 honderste ervanaf, maar niet veel meer)
|
|
|
|
damage |
6-9-2004 17:56 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Vlakken van cilinder of kop voor een 2 cilinder kost bij bedrijfje van mij 35 euro..
Maar dan is het vlakken he, niet af-frezen, zodat je er een hogere compressie van krijgt!
(bij afvlakken halen ze misschien een honderste tot 5 honderste ervanaf, maar niet veel meer)
voor een 4 cilinder is het hierzo meestal 75 euro incl. koppakking.
Kop vlakken kan eens in de zoveel tijd geen kwaad hoor.
En 5-6 ton hoeft echt niet het einde van een motor te zijn, ligt natuurlijk aan welke motor en hoe er mee omgegaan is.
En sorry, maar als je rustig de tijd ervoor neemt, is de distributie echt niet zo moeilijk goed te krijgen..
|
|
|
|
suzuki |
6-9-2004 19:38 |
Posts: 31 |
(kleppendeksel)==> cilinderkop vlakken is voor mij geen probleem (kennis van mij doet dat gratis) Nu ben ik bezig met het ontkolen want de motor draaide na als in het contact afzette.
Hoe demonteer ik gemakkelijk die kleppen want ik heb 1 uur zitten kloten voor een klep te demonteren .
Dit bericht is ge-edit door suzuki op 6-9-2004 23:35
|
|
|
|
Hans F |
6-9-2004 19:39 |
Posts: 4326 |
kleppen tang kopen
|
|
|
|