SIWWN |
5-9-2004 15:47 |
Posts: 7079 |
Ik heb wel een afstelboek boek maar dan moet ik eerst naar de garage toe.
Neem aan dat je de koppakking heb vervangen? Dan zit er vaak ook wel een briefje bij met hoe en wat.
|
|
|
|
damage |
5-9-2004 16:15 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki
jo,
Ik heb een mazda 323 van 1985 1300cc
1) hoe moet ik de koppakking aanspannen (werkwijze +aandraai moment)
2) wat is de klepspelling van in- en uitlaatkleppen.(warm of koud bij vermelden)
sorry dat het een auto is
alvast bedankt voor jullie reacties.
werkwijze: kleppendeksel eraf en aandraaien:? lmfd.
En aandraaimomenten:
1ste keer: 40Nm
2e keer: 55Nm
3e keer: 80Nm
Klepspeling inlaat: (warm)
0,25
uitlaat: (ook warm)
0,3
|
|
|
|
SIWWN |
5-9-2004 16:17 |
Posts: 7079 |
Nu nog de juiste volgorde van aandraaien
|
|
|
|
damage |
5-9-2004 16:21 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SIWWN
Nu nog de juiste volgorde van aandraaien
excuses-moi.
8-4-1-5-9-7-3-2-6-10
nou moet het wel lukken denkik zo.
|
|
|
|
martinus83 |
5-9-2004 17:28 |
|
SIWWN |
5-9-2004 17:56 |
Posts: 7079 |
Mazda 323 DX,SDX 1.3 HB
1981-85
Motortype E3, 50 kw
Klepspeling bij warme motor
inlaat 0,25
uitlaat 0,30
contacthoek: 49-55 graden
contactpuntafstand: 0,50
Aanhaalkoppel cilinderkopbouten: 35-60-82 Nm
Aanhaalvolgorde cilinderkopbouten: 8-4-1-5-9-
7-3-2-6-10
Inhoud oliecarter: 3,7 L
Inhoud koelsysteem: 5,5 L
Nog meer weten?
|
|
|
|
arabesk |
5-9-2004 18:23 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
[...]
:s hoe nummer jij de bouten dan?
neen, normaal gezien moet je een cilinderkop in het midden beginnen opspannen, zodat de cilinderkop hem kan 'zetten' op het blok,en daarmee, gebruik je best een nummer per bout zogezegd dan, ik kan het best uitleggen met een tekeningetje, maar kben te lui om het te tekenen en in te scannen
Dit bericht is ge-edit door arabesk op 5-9-2004 18:23
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
HondaPXR |
5-9-2004 18:25 |
Posts: 257 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arabesk
[...]
neen, normaal gezien moet je een cilinderkop in het midden beginnen opspannen, zodat de cilinderkop hem kan 'zetten' op het blok,en daarmee, gebruik je best een nummer per bout zogezegd dan, ik kan het best uitleggen met een tekeningetje, maar kben te lui om het te tekenen en in te scannen
Dit bericht is ge-edit door arabesk op 5-9-2004 18:23
ik begrijp je hoor, zal ook beter zijn ivbm. uitzetten.
|
|
|
|
SIWWN |
5-9-2004 20:32 |
Posts: 7079 |
Om de speling weg te werken.
|
|
|
|
Werner |
5-9-2004 20:34 |
Posts: 2127 |
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
5-9-2004 20:35 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Werner
is dit nouw een brommerforum of een auto forum vraag het anders op www.tuned-belgium.be
anders stel je je ff aan ofzo...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Werner |
5-9-2004 20:38 |
|
[RRT] Lost-P |
5-9-2004 20:39 |
Posts: 4578 |
oke
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-9-2004 21:29 |
Posts: 9841 |
heeft zon ding ook nog een kleppendeksel? neem aan van wel..
moet dat ook met momentsleutel gedaan wordne (ja alles moet met momentsleutel maar bedoel...bij mn XR loopt de nokkenas tussen kop en deksel...en dan ist best belangrijk...)
|
|
Too cool for school! |
|
arabesk |
5-9-2004 21:31 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
heeft zon ding ook nog een kleppendeksel? neem aan van wel..
moet dat ook met momentsleutel gedaan wordne (ja alles moet met momentsleutel maar bedoel...bij mn XR loopt de nokkenas tussen kop en deksel...en dan ist best belangrijk...)
neuh, niet noodzakelijk, kleppendeksel sluit af door een dichting, die mag je niet te hard aanspannen of je duwt em kapot. maar je voelt dat wanneer je zoiets aanspant, zo van: tot der tegen, en nog een half toerke ofzo
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|