Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - optrekken tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21762 - optrekken tomos
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomosman 4-9-2004 20:48 Print topicpost
Posts: 147
Ik heb laatst een nieuwe 50 snel op mijn tomos gezet. Eerst was die origineel die cilinder. Nu lijkt het of hij minder snel optrekt. Tegen me zus verliest hij tot de 50 en die heeft alleen een andere uitlaat. Het rare is dat hij bovenin in een keer wel goed wil. Ik weet niet of dit bij de cilinder hoort of dat het misschien aan de carberateur ligt. Heeft powerfilter trouwens veel nut >
 

Jarco 4-9-2004 21:10 Print reply

Posts: 4520
mss zuiger(veren) versleten,

edit: hoeveel km heb je er mee gereden?

Dit bericht is ge-edit door Jarco op 4-9-2004 21:17
 
Evilmex 4-9-2004 23:15 Print reply

Posts: 4458
Wat is je TWV? en wat voor carb zit erop?
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
kpotappel86 5-9-2004 1:40 Print reply

Posts: 2679
kan toch goed kloppen... een ori 50cc heb verdeelt koppel een 50cc snel heb puur koppel/vermogen op ze top toeren...

dit is wel een beetje te verhelpen met een 16mm(ofzo) en een goede uitlaat en je twv aanpassen evt...

Welke uitlaat heb je nu ?
Welke carbo " " " "
Welke 50cc " " " "
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
tomosman 5-9-2004 3:40 Print reply
Posts: 147
Hij is gewoon nieuw die cilinder. De uitlaat is een techno reverse(terugloper). En de carberateur is gewoon standaard. Tandwielverhouding is geloof ik 26/22.
 
tomosman 5-9-2004 21:24 Print reply
Posts: 147
Ik heb nu een powerfilter gemonteerd. Ik denk dat hij nu wel iets beter optrekt, maar nog niet echt veel harder. Moet ik dan ook met sproeiers gaan wisselen want ik weet nog niet zeker welke sproeier het is. 62/64 heb ik geprobeerd. Misschien is het nog kleiner maar ik weet niet of ik dat wel zal doen omdat het misschien te klein wordt.
 
puchmannetje 5-9-2004 22:29 Print reply

Posts: 1069
ja je moet dan ook sproeiers verwisselen,

en gebruik voortaan de EDIT functie?
 
**WIE HEEFT ER EEN PUCH SNORFRAME TE KOOP?**
Roedie 5-9-2004 22:31 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

Hij is gewoon nieuw die cilinder. De uitlaat is een techno reverse(terugloper). En de carberateur is gewoon standaard. Tandwielverhouding is geloof ik 26/22.


inrijden en grotere sproeier, misschien wat meer lucht (luchtfilter aanpassen)
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
kpotappel86 5-9-2004 23:49 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

Hij is gewoon nieuw die cilinder. De uitlaat is een techno reverse(terugloper). En de carberateur is gewoon standaard. Tandwielverhouding is geloof ik 26/22.


zoals ik al eerder zei een 50cc draait alleen goed in hoge toeren dus koop een wa grotere carbo als je volledig harder wilt trekken... en haal een te grote sproeier 75 ofzo.. en ga dan steeds kleiner als hij nie meer stottert dan zit je aan de goede maat... ga niet vanaf te klein kleiner... straks heb je warmlopers erdoor...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
tomosman 6-9-2004 1:10 Print reply
Posts: 147
ik had eerst 68 maar dit was veel te veel liep niet echt lekker en bougie was zwart.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


zoals ik al eerder zei een 50cc draait alleen goed in hoge toeren dus koop een wa grotere carbo als je volledig harder wilt trekken... en haal een te grote sproeier 75 ofzo.. en ga dan steeds kleiner als hij nie meer stottert dan zit je aan de goede maat... ga niet vanaf te klein kleiner... straks heb je warmlopers erdoor...

 
kpotappel86 6-9-2004 1:12 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

ik had eerst 68 maar dit was veel te veel liep niet echt lekker en bougie was zwart. [...]



ga stapjes kleiner tot hij niet meer stottert op top...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
tomosman 6-9-2004 1:20 Print reply
Posts: 147
Ok zal eens proberen. Maakt het trouwens nog uit of je powerfilter hebt of niet? Maakt namelijk zo veel lawaai met dat ding
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


ga stapjes kleiner tot hij niet meer stottert op top...

 
Mr.MTX 6-9-2004 1:35 Print reply

Posts: 1854
Is het een brom of snor???
Als het een snor is, zit er dan geen carterbegrenzing ofzow??? Of zijn de begrenzers de 'breinaaldjes spoelpoorten'?
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-9-2004 9:59 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

Ok zal eens proberen. Maakt het trouwens nog uit of je powerfilter hebt of niet? Maakt namelijk zo veel lawaai met dat ding [...]




powerfilter is beter, sproeier 64 ong. nemen en ja de 50snel is hoogtoerig dus optrekken schiet nie op maar je rijdt wel hard op top
 
nobody fuck with us!!
tomosman 6-9-2004 11:14 Print reply
Posts: 147
Ja de top is wel een stuk hoger ja. Ik hoorde ook van andere blokvertanding van iemand of heeft dit geen zin?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]



powerfilter is beter, sproeier 64 ong. nemen en ja de 50snel is hoogtoerig dus optrekken schiet nie op maar je rijdt wel hard op top

 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-9-2004 17:04 Print reply

Posts: 7007
dat kan, scheelt overtoeren maar is beter voor 70cc
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved