Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - suiker in benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21711 - suiker in benzine
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 4-9-2004 16:19 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


4takt loopt gewoon vast op zuiger/cilinderwand

int ergste geval krijgt big end een optater, maar daar blijft het bij

je mag mij eens mooi uitleggen hoe rest van binnenkant van blok er onder kan lijden


Als je zuigerveren versleten zijn ?
de klepjes + klepgeleiders kan je zeker weten weggooien.
Maar cilinder - zuiger - zuigerveren - kleppen en klep-geleiders gaan zeker weten naar de haaien..

Maar idd, in principe is het onmogenlijk dat de binnenkant beschadigt zou raken, maar als je zuigerveren versleten zijn zal het zeker gebeuren. En bij de oude Honda's zijn er zat waarvan de zuigerveren versleten zijn. ik geloof volgens 4-stroke-bikecenter dat 3/10 oude hondatje ( C - Novio - P - PC enz. ) de zuigerveren te ver versleten zijn. Ze lopen dan nog wel goed, maar ze roken en dus zijn de zuigerveren versleten, of de klep-timing is beroerdt maar dat zou je meteen merken...
Maar het is zeker mogenlijk dat je de binnen kant van je blok gaar zou kunnen rijden..
Zeker als je gewoon doorrijd, er zal altijd wat suiker in je blok terecht komen, want benzine doet dat ook alleen verdampt dat er wel weer uit. Suiker niet dat zal blijven etteren wat op den duur je blok zal gaan kosten..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 7733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved