Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2169 - cilinder tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 13-11-01?15:09 Print topicpost
Posts: 956
ik heb een polini 70cc (gietijzer) , pas laten honen met nieuwe zuiger, kan ik deze ook laten tunen?? en heeft dit veel zin (top hoger of harder optrekken)? wie weet wat het kost en waar ik het kan laten doen en moet ik hem dan ook weer opnieuw inrijden?
 

B3AST 13-11-01?15:40 Print reply
Posts: 2469
Als je hem laat tunen kost het je wel een hoop geld als je dat echt door een bedrijf laat doen, enneh, dan krijgt ie gewoon meer PK, dus dan kun je harder optrekken, en hogere top...
 
- insane in the brain -
Neonlampje 13-11-01?16:07 Print reply

Posts: 14825
gewoon zelf doen
portmap van malossi erbij alles op maat vrezen..
en BLAZEN!!
 
MB50TUNED 13-11-01?16:47 Print reply
Posts: 1054
met meer pk trek je niet altijd harder op... En je kan het misschien wel zelf doen. Maar polini is best wel een redelijk merk, en ze maken niet echt grove fouten. Dus je moet erg goed zijn wil je er meer uit kunnen halen. Je kan meer winnen met een andere uitlaat/onsteking of carb waarschijnlijk.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 13-11-01?22:39 Print reply
Posts: 2499
Hey, ik was weer eens op zoek naar twee takt tune programmatjes en toen vond ik deze site [URL[t]]http://staffi.lboro.ac.uk/~elvpc/2strokes.html[/t]Vins Bike Page, formally '2strokes.html[/URL] hierop staan er een paar (eerst dat dll bestandje in je c:windowssystem zetten) maar bij het programmatje Expansion Chamber designer hebben ze het over de Horn Coeff. ik weet echt niet wat dat is? Staat dat wel op macdizzy en heb ik eroverheen gelezen?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBX OWNER 14-11-01?16:07 Print reply
Posts: 179
De hornco?fficient is de mate van exponentiele vorm van een 3-stage diffuser expansie uitlaat.
Hoe lager het getal hoe piekeriger (1) en hoger is wat bredere powerband (2), je kan het beste dus gewoon 1,5 nemen ofzo.
Verder zou ik m'n cilinder niet frezen (zeker een Polini niet!!!) als ik er niet zo heel veel vanaf wist. Je kan dan beter zorgen voor een goede uitlaat/ontsteking/carb etc zoals hierboven al genoemd is.

 
Sneks 14-11-01?16:27 Print reply
Posts: 2499
Bedankt, dan kan ik weer verder
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 17-11-01?18:50 Print reply
Posts: 1108
Quote:
De hornco?fficient is de mate van exponentiele vorm van een 3-stage diffuser expansie uitlaat.
Hoe lager het getal hoe piekeriger (1) en hoger is wat bredere powerband (2), je kan het beste dus gewoon 1,5 nemen ofzo.
Verder zou ik m'n cilinder niet frezen (zeker een Polini niet!!!) als ik er niet zo heel veel vanaf wist. Je kan dan beter zorgen voor een goede uitlaat/ontsteking/carb etc zoals hierboven al genoemd is.



Hmm, het is volgens mij net anders om. Een hoog hornco?fficient zorgt voor een meer piekerige pijp. Bij een lage hornco?fficient word de pijp heel vlak (bijna recht) hierdoor word het zuigend effect minder. 1.2 is volgens mij standaard.
 
It is going to be a Endless summer...
joe01 25-2-02?14:14 Print reply
Posts: 39
ik heb een honda mtx 50cc cilinder, er lijken 3 inlaatgaten in te zitten; kan het zijn dat de middelste (ronde) inlaat NIET in de fabriek is geboord?

Verder doet de cilinder het niet meer.. Toen ik een keertje na 10 min rijden thuis aankwam, gaf die het op. Hij stopte het voor het huis.

Ik opende het en de zuigerringen zaten vast aan de cilinder door een best grove kras. Verder is mijn cilinderkop best versleten denk ik, als ik het in het blok heen en weer probeer te bewegen, zit er zo'n .5-.8mm spelling schat ik.

Waarschijnlijk moet ook het blok uitgehoond worden.. er zijn namelijk wat krasjes op.

Wie kan mij wat aanraden? Wat kan ik het beste doen? Repareren of kopen? Zijn er van die originele dingen nog te krijgen (nieuw)? Wat kosten ze zoal?
Groetjes,
joe01

 
Rens 25-2-02?14:36 Print reply

Posts: 6863
Zo te horen heb je ene vastloper gehad dit kan gebeuren doordat je sproeier te klein is of in jou geval zijn denk ik de lagers van de krukas versleten (small end big end krukaslagers)
De cilinder kan je uitlaten honen en je blok moet dan gereviceerd worden dit kan je zelf doen alleen dan kan je er het best een boekje over halen uit de bieb.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved