Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat DNA v(r)aag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21687 - Uitlaat DNA v(r)aag
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-9-2004 12:01 Print reply

Posts: 7007
wat t is weet ik niet

wat je er mee moet doen wel ... er af raggen
 
nobody fuck with us!!
Baasbas 2-9-2004 12:03 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

er zit tochj slaang op die piemel of wel? ik zie het niet. waarschijnlijk is het dan gewoon een katallysator ofzo iets dergelijks.


hoe kan dat nou een katalysator zijn...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Blukaap2 2-9-2004 12:03 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Eigenlijk maf.. onverbrande gassen op die manier hergebruiken. Kunnen ze beter een goeie uitlaat ontwerpen


Als ik me niet vergis werkt het juist andersom
Hij zuigt verse lucht juist de uitlaat in.
Als ze een beetje slim zijn zit er dus ook een membraan in waardoor er geen uitlaatgassen het filter in kunnen.
 
Stoere brommers
Baasbas 2-9-2004 12:10 Print reply
Posts: 2176
Ik weet niks van scheikunde.. wat krijg je dan als er zuurstof bij die uitlaatgassen komt?

gaat het verbindingen aan ofzo?

of is het om de temperatuur van de katalysator te verlagen? Werkt die dan beter bij lagere temperatuur?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Blukaap2 2-9-2004 12:27 Print reply

Posts: 9953
Eerder te verhogen en een efficientere verbranding voor elkaar krijgen.
Het is een soort naverbrander volgens mij.
Je ziet het ook wel eens op amerikaanse motoren (Honda CB1 heeft het volgens mij ook).
 
Stoere brommers
Baasbas 2-9-2004 12:30 Print reply
Posts: 2176
oke.. dat klinkt best logisch..
ik kon me al niet voorstellen dat hij beter zou werken bij een lagere temperatuur
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
richke 2-9-2004 12:37 Print reply
Posts: 1
dat is een overbodig stukje van de uitlaat je kunt het eraf halen maar zorg dan wel dat er nog een stukje overblijft van dat buisje om het dicht te kunnen maken anders maak je veel teveel decibel met je scoot en natuurlijk ook het gat op de uitlaat zelf dan ff dichtmaken

 
Markos 2-9-2004 12:44 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas

Ik weet niks van scheikunde.. wat krijg je dan als er zuurstof bij die uitlaatgassen komt?

gaat het verbindingen aan ofzo?

of is het om de temperatuur van de katalysator te verlagen? Werkt die dan beter bij lagere temperatuur?
misschien om van koolstofmono-oxide koolstofdioxide te maken?
NO + O ?? N02
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
PlaceR 2-9-2004 12:58 Print reply
Posts: 1588
das is ded katalysator aftakking
dat zwartt kreng met da zilvere ding erop wat je ziet op de foto heirboven is de kat.

dat buisje kan er ook af.
scheelt heel weinig maar wel iets.

 
Baasbas 2-9-2004 12:59 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richke

dat is een overbodig stukje van de uitlaat je kunt het eraf halen maar zorg dan wel dat er nog een stukje overblijft van dat buisje om het dicht te kunnen maken anders maak je veel teveel decibel met je scoot en natuurlijk ook het gat op de uitlaat zelf dan ff dichtmaken



dat is de piemel en die bedoelde ik dus niet..
(trouwens, die DNA van de foto heeft er 2)


Quote:
misschien om van koolstofmono-oxide koolstofdioxide te maken?
NO + O ?? N02


wat houdt dat in? Ik weet niks van scheikunde he


Quote:
dat zwartt kreng met da zilvere ding erop wat je ziet op de foto heirboven is de kat.


een katalysator BUITEN de uitlaat??
huh?

Dit bericht is ge-edit door Baasbas op 2-9-2004 13:00
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Markos 2-9-2004 13:05 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
[...]


wat houdt dat in? Ik weet niks van scheikunde he

koolstofmono-oxide is giftig en koolstofdioxide niet (tenminste, zover ik nu zoek te denken was het zoiets)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
frankyboy 2-9-2004 14:26 Print reply

Posts: 984
ik vind het ook vaag en iemand zij dat als je hem eraf haalt en maakt het aan bijde kanten dicht ga je 15 km per uur harder. gelooft iemand dat?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 2-9-2004 14:30 Print reply

Posts: 7744
nee
 
hoi
Werner 2-9-2004 15:10 Print reply

Posts: 2127
lucht die uit je uitlaat komt is warm die word naar de luchtfilter box geleid zodat de motor nog beter kan presteren in de lage toeren en als de motor koud is
 
frankyboy 2-9-2004 15:17 Print reply

Posts: 984
in de lage toeren? als ik een tijdje langzaam rijd 40 ofzo dan slaat mij themp. meter op hol.

 

Dit topic is 2295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved