Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 94 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 22-4-2011 10:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
Hallo,

Ik ben bezig met tunen van een derbi hunter cilinder, maar moet alleen de slag van de krukas weten en de lengte van de drijfstang. Weet iemand dit? Gr


De slag kan je zelf meten. (gewoon de verplaatsing van de zuiger)
drijfstanglengte kan je wel 2x de slag doen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-4-2011 om 10:14 uur.
 
brommenator 22-4-2011 11:48 Print reply
Posts: 71
Thanks!

Ik had ff de zuiger onderin de cilinder gelegd, met schuifmaat afstand tot de kop gemeten min de squish = slag(37,6mm). nog ff nagecheckt.
boring/2=r
r*r*pie= A zuiger
inhoud= A zuiger * h (h=37,6) = 49,8 cm3
en aangezien het een 50cctje is klopt het aardig.

Gr!

 
Marcooow 22-4-2011 11:52 Print reply

Posts: 5713


hier kun je zien wat ik weg wil halen in de uitlaatpoort

omdat de cilinder wat word opgehoogd, haal ik ook aan de onderkant wat weg (en omdat de poort standaart helemaal niet hoog is)

poort 1mm omhoog en 5mm breder (34mm op poortmap, echte breedte 30,89, 68,64%)

is dit zo een mooie vorm?
(deze poortmap is gekopieerd daarom dat die zo vaag geworden is)

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-4-2011 om 11:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-4-2011 om 11:53 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 22-4-2011 12:52 Print reply

Posts: 29286
Vandaag dan toch maar een fluitpoortje bij gebeund.
Niet door de tapeinde gekomen, maar het spijltje is wel erg dun geworden, ik hoop dat hij niet gaat scheuren , maargoed daar komen we maar op een manier achter.


Moet dadelijk weg, dus de andere kant , is voor een andere keer. :(

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
afbeelding

hier kun je zien wat ik weg wil halen in de uitlaatpoort

omdat de cilinder wat word opgehoogd, haal ik ook aan de onderkant wat weg (en omdat de poort standaart helemaal niet hoog is)

poort 1mm omhoog en 5mm breder (34mm op poortmap, echte breedte 30,89, 68,64%)

is dit zo een mooie vorm?
(deze poortmap is gekopieerd daarom dat die zo vaag geworden is)



Poort aan de bovenkant meer symmetrisch, en als het mijn cilinder was, zou ik de uitlaatpoort iets smaller maken en gewoon lekker fluitpoortjes bij boren.
Bij een mt5 cilinder kan dat toch makkelijk.

Omdat je poort ook redelijk hoog is zo te zien, icm een breede poort, dat vinden je zuigerveren niet zo leuk.
Of je zou al een goede kwaliteit zuigerveren moeten hebben en een redelijk krappe zuiger speling, maar ik zou het er niet op gokken (ik heb het 2x op de gok gedaan, dat ging niet goed, hehe. )

 
Marcooow 22-4-2011 12:55 Print reply

Posts: 5713
met fluiters boren, heb ik niet zoveel ervaring
heb al wel een paar keer aux poorten geprobeerd maar dat was ook nog niet echt ene succes

32mm breed bij 20mm hoog wel te doen dan?
 
faster than a bullet!
kenny77 22-4-2011 13:04 Print reply

Posts: 29286
Alles moet je leren.
Je hebt toch zat van die probeer honda cilinders liggen?

Eerst de fluitpoort in de cilinderwand aftekenen dan maak je van die tekening een holle ruimte in de cilinder wand , zodat je een richtlijn hebt waar je naar toe gaat en dan zie je ook waar je aan het boren bent

Dan een inkeping in de uitlaatschacht maken zodat je boortje niet alle kanten op springt.
En dan met een kleine en kort boortje voorboren en dan met een lange boor na boren.
Het stelt uit eindelijk allemaal niet zo veel voor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-4-2011 om 13:05 uur.
 
Marcooow 22-4-2011 13:12 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Alles moet je leren.
Je hebt toch zat van die probeer honda cilinders liggen?

Eerst de fluitpoort in de cilinderwand aftekenen dan maak je van die tekening een holle ruimte in de cilinder wand , zodat je een richtlijn hebt waar je naar toe gaat en dan zie je ook waar je aan het boren bent

Dan een inkeping in de uitlaatschacht maken zodat je boortje niet alle kanten op springt.
En dan met een kleine en kort boortje voorboren en dan met een lange boor na boren.
Het stelt uit eindelijk allemaal niet zo veel voor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-4-2011 om 13:05 uur.


die probeer cilindertjes heb ik laatst weggeflikkerd
 
faster than a bullet!
Marcooow 25-4-2011 18:46 Print reply

Posts: 5713
dit is een foto van een cilinder die ik op internet zag


nou vroeg ik me af waarom die cilinder vanaf onderkant inlaat naar de spoelpoorten bewerkt is, er zit zegmaar een gleuf aan allebij de kanten

mijn cilinder heeft dit niet, bij die cilinder is het erg ook duidelijk zelf ingemaakt maar is het beter dat ik het ook in mijn cilinder maak?



Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 25-4-2011 om 18:46 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 25-4-2011 18:49 Print reply

Posts: 29286
komt omdat een mt5 blok, daar al standaard "aux kanalen" in het carter heeft.
In plaats van een gat te boren is een gleuf maken wat makkelijker.
 
Marcooow 25-4-2011 18:49 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
komt omdat een mt5 blok, daar al standaard "aux kanalen" in het carter heeft.
In plaats van een gat te boren is een gleuf maken wat makkelijker.


oke, eigenlijk is het dus hetzelfde effect als een aux poort
 
faster than a bullet!
brommenator 27-4-2011 16:54 Print reply
Posts: 71
Ik ben nu zover met mijn cilinder dat ik kan gaan vijlen/frezen. Heb alles al netjes afgetekend enzo. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn dremel simpelweg niet bij de poorten komt. Heb al een 90 graden opzetstuk gekocht, maar dit is nog te groot. Hoe werken jullie om de spoelpoortjes bij te werken?

Gr!
 
Marcooow 27-4-2011 19:38 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
Ik ben nu zover met mijn cilinder dat ik kan gaan vijlen/frezen. Heb alles al netjes afgetekend enzo. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn dremel simpelweg niet bij de poorten komt. Heb al een 90 graden opzetstuk gekocht, maar dit is nog te groot. Hoe werken jullie om de spoelpoortjes bij te werken?

Gr!


daarvoor heb je een dure haakse frees nodig, of je moet handig zijn en er zelf 1 in elkaar beunen
 
faster than a bullet!
Niek de Wildt 27-4-2011 21:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


daarvoor heb je een dure haakse frees nodig, of je moet handig zijn en er zelf 1 in elkaar beunen


http://link.marktplaats.nl/422670557

misschien is deze bruikbaar, ik zie op de foto haaks handstukje erbij liggen.
 
Marcooow 28-4-2011 21:52 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


http://link.marktplaats.nl/422670557

misschien is deze bruikbaar, ik zie op de foto haaks handstukje erbij liggen.


ohja dat is wel mooi ja
kan je als je alleen dat haakse handstuk heb, dat op een normale dremel passend maken of hoe werkt dat? moet je dan perze die andere tandartsdingen erbij hebben?
 
faster than a bullet!
MaXi-PuCh 28-4-2011 22:01 Print reply

Posts: 1531
ik zou gewoon het hele setje kopen, zon tandartsding is ook nog eens veeel compacter dan een dremel.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 239248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 94 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved