Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 92 van 95
|
Dit topic is 239939 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-3-2011 19:02 |
Posts: 9841 |
ik weet niet echt waar ik nou naar moet kijken
maar ik zou die rand die ik denk dat het is er wss ook uit halen. je wilt het hoe dan ook geleidelijk hebben en randen verpesten dat.
Weghalen van materiaal ben ik alleen niet meer zo'n fan van tegenwoordig. ben liever aan het opvullen maar vraag me af of dat wel goed gaat (moet ik eigenlijk eens gaan proberen)
|
|
Too cool for school! |
|
Derbi-Olaf |
15-3-2011 19:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik weet niet echt waar ik nou naar moet kijken
maar ik zou die rand die ik denk dat het is er wss ook uit halen. je wilt het hoe dan ook geleidelijk hebben en randen verpesten dat.
Weghalen van materiaal ben ik alleen niet meer zo'n fan van tegenwoordig. ben liever aan het opvullen maar vraag me af of dat wel goed gaat (moet ik eigenlijk eens gaan proberen)
heb zelf wel al 't e.e.a. opgevuld met epoxy in spoelkanalen en inlaatkanalen, is bij mij altijd prima gegaan.
Goed voorwerk is iig wel belangrijk!
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Marcooow |
15-3-2011 19:09 |
Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
30-3-2011 21:59 |
Posts: 5713 |
dit worden de timingen als ik de cilinder 2mm ophoog en de uitlaat poort 1 mm omhoog haal
moet straks mijn boostpoort (van de inlaat) ook iets omhoog, omdat het verschil spoel en boost best veel graden is?
en ik heb geen ervaringen met de zuigers die bij een 70cc parmakit geleverd worden maar hoe breed zal ik ong. met de uitlaatpoortbreedte kunnen gaan zodat die ook niet al te hard slijt.
ik wil namelijk niet om de paar uur me cilinder eraf halen om een nieuwe zuiger erin te douwen
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
30-3-2011 22:04 |
Posts: 29286 |
65% is zeker een veilige waarde, moet prima kunnen.
|
|
|
|
Marcooow |
30-3-2011 22:10 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
65% is zeker een veilige waarde, moet prima kunnen.
ja, niet in poortmap maat dan, 32 dus....?
en de inlaat, zo laten?
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
30-3-2011 22:14 |
Posts: 29286 |
65% van de boring is 32 op de poortmap , 29 als echt breedte.
|
|
|
|
Marcooow |
30-3-2011 22:16 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
65% van de boring is 32 op de poortmap , 29 als echt breedte.
ik was er ff niet helemaal bij
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
3-4-2011 18:24 |
Posts: 5713 |
even een vraagje over een 70cc derbi cilinder,
volgens mij is het een dr70 want de cilinder is zwaar en heeft een gietijzer wand, en is ook zwart
maar nou zit ik naar die timingen te kijken maar nou is die blowdown enorm hoog
ik dacht dat een dr70 een laagtoerige cilinder was? want een hoge blowdown is toch piekerig vermogen
of komt die zo wel goed? er komt een yasuni cross uitlaat onder (die is niet echt hoogtoerig, middeltoerig zeg maar)
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
3-4-2011 18:37 |
Posts: 29286 |
Hoeft niet perse, zijn meer dingen wat bepaald of de cilinder hoog of laagtoerig karakter heeft.
De timingen , spoelhoeken , deze timingen zijn gewoon laag.
|
|
|
|
Marcooow |
3-4-2011 18:40 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoeft niet perse, zijn meer dingen wat bepaald of de cilinder hoog of laagtoerig karakter heeft.
De timingen , spoelhoeken , deze timingen zijn gewoon laag.
dus laagtoerige cilinder met een hoge blowdown is niet erg? heb ik nou een korte powerband dan of?
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
3-4-2011 18:45 |
Posts: 29286 |
icm met een goede uitlaat niet.
|
|
|
|
Marcooow |
3-4-2011 18:46 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
icm met een goede uitlaat niet.
oke, dat is mooi
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
5-4-2011 22:14 |
Posts: 5713 |
toch even de meningen van anderen,
een blowdown van 35?
uitlaat, 181 spoel 110
gaat over een dr70
een kameraad rijd met een top 70 gietijzer, deze zou hetzelfde als de dr70 zijn maar zijne is echt hoogtoerig met een leovince v6
|
|
faster than a bullet! |
|
mini89 |
5-4-2011 23:27 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
afbeelding
afbeelding
mijn vragen aan jullie
ik wou de uitlaat + spoelpoorten naar 190/128 brengen
de normale timingen zijn,
174/120 en 128 voor de boostpoort
nou kan ik dus de uitlaatpoort naar 21,5mm brengen en de spoelpoorten naar 32mm dan kom ik op 190/128
maar ik heb dus geen haakse dremel/frees
bij de autisa cilinder zou ik niet teveel knoeien
misschien uiylaat iets omhoog en er hoort een standaard 50 kop op
niet een 70, dan word de compressie verhouding te laag en loopt die nie echt lekker
ook geen 50 snel kop loopt die steeds vast als het een orginele zuiger is
nou zat ik te denken aan de wat veiligere manier (omdat de uitlaatpoort dan NIET 3mm omhoog hoeft)
de cilinder 1mm ophogen waardoor de timingen op 180/128 en 135 voor de boostpoort komt maar kan dit wel omdat de boostpoort ook meegaat?
en ik heb nog 1 vraagje.
een voetpakking moet je zeker ook opmeten en dan bij functie ophogen invoeren?
edit
ik heb de deckheigt nog niet opgemeten, kan dit ook met een zuiger zonder zuigerveren? ik ga wel voor het frezen de deckheigt opmeten, anders klopt er nog niks van
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 16:44 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 239939 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 92 van 95
|
|