Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 92 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 91, 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-3-2011 19:02 Print reply

Posts: 9841
ik weet niet echt waar ik nou naar moet kijken

maar ik zou die rand die ik denk dat het is er wss ook uit halen. je wilt het hoe dan ook geleidelijk hebben en randen verpesten dat.
Weghalen van materiaal ben ik alleen niet meer zo'n fan van tegenwoordig. ben liever aan het opvullen maar vraag me af of dat wel goed gaat (moet ik eigenlijk eens gaan proberen)

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 15-3-2011 19:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik weet niet echt waar ik nou naar moet kijken

maar ik zou die rand die ik denk dat het is er wss ook uit halen. je wilt het hoe dan ook geleidelijk hebben en randen verpesten dat.
Weghalen van materiaal ben ik alleen niet meer zo'n fan van tegenwoordig. ben liever aan het opvullen maar vraag me af of dat wel goed gaat (moet ik eigenlijk eens gaan proberen)


heb zelf wel al 't e.e.a. opgevuld met epoxy in spoelkanalen en inlaatkanalen, is bij mij altijd prima gegaan.

Goed voorwerk is iig wel belangrijk!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 15-3-2011 19:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik weet niet echt waar ik nou naar moet kijken

maar ik zou die rand die ik denk dat het is er wss ook uit halen. je wilt het hoe dan ook geleidelijk hebben en randen verpesten dat.
Weghalen van materiaal ben ik alleen niet meer zo'n fan van tegenwoordig. ben liever aan het opvullen maar vraag me af of dat wel goed gaat (moet ik eigenlijk eens gaan proberen)



die linkjes, daar moet je naar kijken

die rand ga ik ook weghalen, ik denk dat het beter is omdat die nou in de weg zit
 
faster than a bullet!
Marcooow 30-3-2011 21:59 Print reply

Posts: 5713


dit worden de timingen als ik de cilinder 2mm ophoog en de uitlaat poort 1 mm omhoog haal

moet straks mijn boostpoort (van de inlaat) ook iets omhoog, omdat het verschil spoel en boost best veel graden is?

en ik heb geen ervaringen met de zuigers die bij een 70cc parmakit geleverd worden maar hoe breed zal ik ong. met de uitlaatpoortbreedte kunnen gaan zodat die ook niet al te hard slijt.

ik wil namelijk niet om de paar uur me cilinder eraf halen om een nieuwe zuiger erin te douwen
 
faster than a bullet!
kenny77 30-3-2011 22:04 Print reply

Posts: 29286
65% is zeker een veilige waarde, moet prima kunnen.
 
Marcooow 30-3-2011 22:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
65% is zeker een veilige waarde, moet prima kunnen.


ja, niet in poortmap maat dan, 32 dus....?

en de inlaat, zo laten?


 
faster than a bullet!
kenny77 30-3-2011 22:14 Print reply

Posts: 29286
65% van de boring is 32 op de poortmap , 29 als echt breedte.
 
Marcooow 30-3-2011 22:16 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
65% van de boring is 32 op de poortmap , 29 als echt breedte.


ik was er ff niet helemaal bij
 
faster than a bullet!
Marcooow 3-4-2011 18:24 Print reply

Posts: 5713
even een vraagje over een 70cc derbi cilinder,


volgens mij is het een dr70 want de cilinder is zwaar en heeft een gietijzer wand, en is ook zwart

maar nou zit ik naar die timingen te kijken maar nou is die blowdown enorm hoog

ik dacht dat een dr70 een laagtoerige cilinder was? want een hoge blowdown is toch piekerig vermogen

of komt die zo wel goed? er komt een yasuni cross uitlaat onder (die is niet echt hoogtoerig, middeltoerig zeg maar)
 
faster than a bullet!
kenny77 3-4-2011 18:37 Print reply

Posts: 29286
Hoeft niet perse, zijn meer dingen wat bepaald of de cilinder hoog of laagtoerig karakter heeft.
De timingen , spoelhoeken , deze timingen zijn gewoon laag.
 
Marcooow 3-4-2011 18:40 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoeft niet perse, zijn meer dingen wat bepaald of de cilinder hoog of laagtoerig karakter heeft.
De timingen , spoelhoeken , deze timingen zijn gewoon laag.


dus laagtoerige cilinder met een hoge blowdown is niet erg? heb ik nou een korte powerband dan of?
 
faster than a bullet!
kenny77 3-4-2011 18:45 Print reply

Posts: 29286
icm met een goede uitlaat niet.
 
Marcooow 3-4-2011 18:46 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
icm met een goede uitlaat niet.


oke, dat is mooi
 
faster than a bullet!
Marcooow 5-4-2011 22:14 Print reply

Posts: 5713
toch even de meningen van anderen,

een blowdown van 35?
uitlaat, 181 spoel 110

gaat over een dr70
een kameraad rijd met een top 70 gietijzer, deze zou hetzelfde als de dr70 zijn maar zijne is echt hoogtoerig met een leovince v6
 
faster than a bullet!
mini89 5-4-2011 23:27 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
afbeelding

afbeelding

mijn vragen aan jullie

ik wou de uitlaat + spoelpoorten naar 190/128 brengen

de normale timingen zijn,
174/120 en 128 voor de boostpoort

nou kan ik dus de uitlaatpoort naar 21,5mm brengen en de spoelpoorten naar 32mm dan kom ik op 190/128

maar ik heb dus geen haakse dremel/frees


bij de autisa cilinder zou ik niet teveel knoeien
misschien uiylaat iets omhoog en er hoort een standaard 50 kop op
niet een 70, dan word de compressie verhouding te laag en loopt die nie echt lekker
ook geen 50 snel kop loopt die steeds vast als het een orginele zuiger is

nou zat ik te denken aan de wat veiligere manier (omdat de uitlaatpoort dan NIET 3mm omhoog hoeft)

de cilinder 1mm ophogen waardoor de timingen op 180/128 en 135 voor de boostpoort komt maar kan dit wel omdat de boostpoort ook meegaat?

en ik heb nog 1 vraagje.
een voetpakking moet je zeker ook opmeten en dan bij functie ophogen invoeren?

edit
ik heb de deckheigt nog niet opgemeten, kan dit ook met een zuiger zonder zuigerveren? ik ga wel voor het frezen de deckheigt opmeten, anders klopt er nog niks van


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 16:44 uur.


 

Dit topic is 239527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 92 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 91, 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved