Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 541 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 91 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 15-3-2011 6:55 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Ja ik snap die rand in het membraanhuis nooit ? de ene cilinder (duur merk) zit hij wel in, en in een ander type imitatie zit hij er niet in.. snap er weinig van.. wat is het nut van zo'n rand ?


volgens mij heeft die rand geen nut want de meesten dremelen die eruit

gij zult nu fotos zien



uitlaatpoort gaat wel helemaal open, kan je volgens mij niet helemaal zien op de foto maar die gaat dus wel helemaal open



inlaat


spoelpoorten weer


cilinder onderkant




















zuiger,





poortmap ruw


poortmap andere kant


wat je dus ook nog aan de fotos van de inlaat ziet, is dat er een rand inzit waar het membraan komt, deze ga ik met de dremel nog wat aanpassen zodat het wat mooier loopt


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 15-3-2011 om 6:56 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 15-3-2011 12:42 Print reply

Posts: 29286
Zomaar een idee, cilinder 2mm omhoog (zou niet meer doen) eventueel uitlaatpoort nog iets omhoog.
65cc crosser uitlaat erop.
auxpoorten maken, 24~26mm carburateur erop, hpi, die cr80 bak opmaat cilinderkop.
Volgens mij moet het dan wel redelijk gaan lopen
Timingen staan nu nog laag, dus je kan alle kanten uit.

Edit: dat randje in de inlaat zal wel met het gieten te maken hebben, misschien dat het dan makkelijker is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-3-2011 om 12:43 uur.
 
Marcooow 15-3-2011 17:49 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zomaar een idee, cilinder 2mm omhoog (zou niet meer doen) eventueel uitlaatpoort nog iets omhoog.
65cc crosser uitlaat erop.
auxpoorten maken, 24~26mm carburateur erop, hpi, die cr80 bak opmaat cilinderkop.
Volgens mij moet het dan wel redelijk gaan lopen
Timingen staan nu nog laag, dus je kan alle kanten uit.

Edit: dat randje in de inlaat zal wel met het gieten te maken hebben, misschien dat het dan makkelijker is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-3-2011 om 12:43 uur.


hardstikke bedankt voor het meedenken

ook nog even waar ik aan dacht, er een andere zuiger indoen zodat de cilinder niet al teveel omhoog hoeft, omdat als die 2mm omhoog gaat staan de spoelpoorten op 129 en de uitlaat dan op 183 (boost op 125) maar als ik de uitlaatpoort dan nog meer ophoog zou halen zou die al snel richting 190 gaan
(met 24mm van top tot top, 189 graden)

ik weet niet of die al heel erg hoogtoerig is, maar te hoogtoerig moet die niet zijn

een airsal zuiger was al wel iets lager, ik zal is kijken hoe dit uitkomt
 
faster than a bullet!
kenny77 15-3-2011 18:10 Print reply

Posts: 29286
Of een lagere zuiger of de cilinder omhoog, blijft lood om oud ijzer.
Zou ik persoonlijk deze zuiger houden die ziet er al een heel stuk lichter uit als een airsal.

125/185~130/190 moet wel prima kunnen met een leuke uitlaat.
 
Marcooow 15-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Of een lagere zuiger of de cilinder omhoog, blijft lood om oud ijzer.
Zou ik persoonlijk deze zuiger houden die ziet er al een heel stuk lichter uit als een airsal.

125/185~130/190 moet wel prima kunnen met een leuke uitlaat.


leuke uitlaat versta je dus een homoet special of 65cc crosser pijp onder? of is zon crosser pijpje te hoogtoerig? anders doe ik er maar wat langer over maar dan wil ik wel proberen een zelfbeun te maken
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 15-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Of een lagere zuiger of de cilinder omhoog, blijft lood om oud ijzer.
Zou ik persoonlijk deze zuiger houden die ziet er al een heel stuk lichter uit als een airsal.

125/185~130/190 moet wel prima kunnen met een leuke uitlaat.

deze zuiger idd houden, spul is al ingelopen op elkaar plus dat een airsal de zuigerveerslotjes naast de uitlaatpoort heeft zitten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 15-3-2011 18:18 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

deze zuiger idd houden, spul is al ingelopen op elkaar plus dat een airsal de zuigerveerslotjes naast de uitlaatpoort heeft zitten












dan moet deze er (binnekort) maar is aan geloven
 
faster than a bullet!
kenny77 15-3-2011 18:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]leuke uitlaat versta je dus een homoet special of 65cc crosser pijp onder? of is zon crosser pijpje te hoogtoerig? anders doe ik er maar wat langer over maar dan wil ik wel proberen een zelfbeun te maken


ik persoonlijk zou een uitlaat van een 65cc crosser proberen.
Maar dat komt ook omdat ik niet echt een fan van homoet ben.
 
Marcooow 15-3-2011 18:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik persoonlijk zou een uitlaat van een 65cc crosser proberen.
Maar dat komt ook omdat ik niet echt een fan van homoet ben.


ja oke, mooie is ook nog dat die 65cc uitlaatjes haast niks kosten paar tientjes en je hebt er al 1
 
faster than a bullet!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-3-2011 18:40 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


volgens mij heeft die rand geen nut want de meesten dremelen die eruit




de meeste mensen maken ook hun inlaat groter en polijsten de hele boel. dat wil ook niet zeggen dat het beter is.

Ik heb de afgelopen jaren heel veel dingen geleerd wat betreft tunen van verbrandingsmotoren, en één daarvan is dat 90% van de mensen niet weet waar ie mee bezig is, dus kijk ik niet meer zo vaak naar wat andere mensen doen

Als het bij de duurdere cilinders wel zit en bij de imi's niet, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken. Ik zeg niet dat die rand voordelen heeft, maar fabrikanten en aftermarketfabrikanten denken vaak wel goed na over hun ontwerpen, liever 10 uur meer testen voordat je een miljoen cilinders laat gieten.

 
Too cool for school!
Marcooow 15-3-2011 18:51 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


de meeste mensen maken ook hun inlaat groter en polijsten de hele boel. dat wil ook niet zeggen dat het beter is.

Ik heb de afgelopen jaren heel veel dingen geleerd wat betreft tunen van verbrandingsmotoren, en één daarvan is dat 90% van de mensen niet weet waar ie mee bezig is, dus kijk ik niet meer zo vaak naar wat andere mensen doen

Als het bij de duurdere cilinders wel zit en bij de imi's niet, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken. Ik zeg niet dat die rand voordelen heeft, maar fabrikanten en aftermarketfabrikanten denken vaak wel goed na over hun ontwerpen, liever 10 uur meer testen voordat je een miljoen cilinders laat gieten.



ja oke dat snap ik maar die parmakit is niet echt een hele snelle cilinder dus je kunt niet echt vanuit gaan dat ze het bij snelle cilinder de rand er wel zouden laten zitten

deze hebben geen rand
http://img209.images...9/4064/dscf2301n.jpg

de eurocilindro (athena) met 6 koelribben heeft het ook niet

http://img547.images...47/1258/dscf2281.jpg
de fast arrow (wat toch wel de snelste cilinder is samen met malossi ot en polini) heeft het ook niet, polini en de malossi hebben het ook niet


lijkt me beter dat het zoals dit word gemaakt, misschien nog wel meer weg in de hoeken
http://img521.images...1/7416/dscf2444v.jpg

en de 50cc airsal/eurokit heeft het ook niet

de slommere cilinders hebben het wel, autisa, imitatie, fast arrow en origineel honda (ook de 50cc snel)


 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 15-3-2011 18:53 Print reply

Posts: 14999
booster iig niet meer zo doen maar dat weet je :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 15-3-2011 18:55 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
booster iig niet meer zo doen maar dat weet je :P


?
bedoel je omdat je toen in honda cilinders topic zei dat ik bij die eurocilindro de boostpoort omhoog moest halen? en dat sietse zei dat die later open moest dan spoelpoorten, en dat ik die maar niet moest omhooghalen
 
faster than a bullet!
Derbi-Olaf 15-3-2011 18:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


?
bedoel je omdat je toen in honda cilinders topic zei dat ik bij die eurocilindro de boostpoort omhoog moest halen? en dat sietse zei dat die later open moest dan spoelpoorten, en dat ik die maar niet moest omhooghalen

nee, die boster daar is "geflowd" waardoor 'ie nu niet meer omhoog gericht staat :P is ooit in mijn profiel besproken "
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marcooow 15-3-2011 18:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee, die boster daar is "geflowd" waardoor 'ie nu niet meer omhoog gericht staat :P is ooit in mijn profiel besproken "


ohja klopt ja, die had schuin vanaf de binnenkant cilinder bewerkt moeten worden, bedoel je, omdat er een hoek/afschuining moest zitten

iedergeval dat zei me leraar wel, die deed met flexibele as, vanaf de cilinder (binnenkant) de boostpoort wat bijwerken.




 
faster than a bullet!

Dit topic is 239947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 91 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved