Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 90 van 95
|
Dit topic is 239246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
7-2-2011 19:36 |
Posts: 29286 |
Ik kom op 178 uit.
Maar ik ben mijn rekenmachine even kwijt, gewoon in exce4l gedaan en daar is het een beetje vervelend.
Dus kan dat ik nog ergens een foutje heb zitten.
Maar het is toch geen moeilijke formule?
Gewoon alles invullen en dan alle haakjes op de goede plek neer zetten.
Edit: net even gekeken, die 178 klopt niet.
Doe 180- de inverse cosinus van 0.068191
En dat maal 2 dan heb je de uitkomst.
(Weet niet hoe ik de inverse cosinus in excel invoer)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2011 om 20:09 uur.
|
|
|
|
Marcooow |
22-2-2011 16:43 |
Posts: 5713 |
mijn vragen aan jullie
ik wou de uitlaat + spoelpoorten naar 190/128 brengen
de normale timingen zijn,
174/120 en 128 voor de boostpoort
nou kan ik dus de uitlaatpoort naar 21,5mm brengen en de spoelpoorten naar 32mm dan kom ik op 190/128
maar ik heb dus geen haakse dremel/frees
nou zat ik te denken aan de wat veiligere manier (omdat de uitlaatpoort dan NIET 3mm omhoog hoeft)
de cilinder 1mm ophogen waardoor de timingen op 180/128 en 135 voor de boostpoort komt maar kan dit wel omdat de boostpoort ook meegaat?
en ik heb nog 1 vraagje.
een voetpakking moet je zeker ook opmeten en dan bij functie ophogen invoeren?
edit
ik heb de deckheigt nog niet opgemeten, kan dit ook met een zuiger zonder zuigerveren? ik ga wel voor het frezen de deckheigt opmeten, anders klopt er nog niks van
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 16:44 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
22-2-2011 16:50 |
Posts: 29286 |
Boostpoort staat wat hoog maarja.
Je moet redden met de spullen die je hebt, gewoon zo laten.
Cilinder eerst monteren met 1 voetpakking die je dadelijk ook gaat gebruiken, zuiger veren heb je niet nodig, wel de cilinder aan draaien.
Als je dan de deckheight hebt gemeten, moet je gewoon die x aantal mm omhoog gaan.
Daar moet je wel de pakking bij in rekenen. (Dus ophoogplaat plus pakking moet het aantal mm zijn wat de cilinder omhoog moet, vrij logisch)
Houd er wel rekening mee dat je of je cilinderkop in de cilinder moet laten zakken of een stuk van de bovenkant van je cilinder af moet frezen.
|
|
|
|
Marcooow |
22-2-2011 17:00 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Boostpoort staat wat hoog maarja.
Je moet redden met de spullen die je hebt, gewoon zo laten.
Cilinder eerst monteren met 1 voetpakking die je dadelijk ook gaat gebruiken, zuiger veren heb je niet nodig, wel de cilinder aan draaien.
Als je dan de deckheight hebt gemeten, moet je gewoon die x aantal mm omhoog gaan.
Daar moet je wel de pakking bij in rekenen. (Dus ophoogplaat plus pakking moet het aantal mm zijn wat de cilinder omhoog moet, vrij logisch)
Houd er wel rekening mee dat je of je cilinderkop in de cilinder moet laten zakken of een stuk van de bovenkant van je cilinder af moet frezen.
ja cilinder aandraaien snap ik
pakking en deckheight zal ik binnenkort even opmeten
maar wat was een betere waarde geweest voor de boostpoort? en je zegt dat die al aardig hoog staat maar als ik een ophoogplaatje eronder doe of extra voetpakking dan komt die nog hoger
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
22-2-2011 17:03 |
Posts: 29286 |
ivm de spoelpoorten, normaal staat de boostpoort iets lager als de spoelpoorten.
|
|
|
|
Marcooow |
22-2-2011 17:05 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ivm de spoelpoorten, normaal staat de boostpoort iets lager als de spoelpoorten.
dan kan ik dus beter plan 1 doen, de spoelpoorten 1mm omhoog halen (laten doen)
|
|
faster than a bullet! |
|
De Schout |
22-2-2011 17:14 |
Posts: 5327 |
Booster hoger dan de spoelers word ook wel toegepast. Is volgens mij ook beter dan booster gelijk met de spoelers.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Marcooow |
22-2-2011 17:32 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Booster hoger dan de spoelers word ook wel toegepast. Is volgens mij ook beter dan booster gelijk met de spoelers.
oke, dan zou ik heb dus beter een 1mm hoger kunnen zetten? of 0.5?
|
|
faster than a bullet! |
|
honda-mbx |
22-2-2011 17:40 |
Posts: 1688 |
In de snelle cilinders gaan de boostpoort een aantal graden later open dan de secundaire spoelers.
hierdoor wordt de cilinder als het ware schoon gespoeld.
Overgens zou ik de timing bepalen met een gradenschijf, ervaring leert dat je er met meten vaak (te ver) naast zit..
Overgens: met wat voor uitlaat wil je gaan rijden? een timing van 192-128 zal icm de goede spullen en spec het vermogen richting 13k moeten afgeven, er is geen honda pijp welke dit hier doet.
Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 22-2-2011 om 17:42 uur.
|
|
ik vlam je.. |
|
Marcooow |
22-2-2011 17:45 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
In de snelle cilinders gaan de boostpoort een aantal graden later open dan de secundaire spoelers.
hierdoor wordt de cilinder als het ware schoon gespoeld.
Overgens zou ik de timing bepalen met een gradenschijf, ervaring leert dat je er met meten vaak (te ver) naast zit..
bedankt
ik zat al te wachten tot je keer ging reageren, omdat je online was
maar die waardes 190/128 kunnen prima? en om die spoelpoorten omhoog te krijgen zodat de boostpoort wat lager/later staan zal ik even opzoek moeten naar iemand met een haakse frees
er komt ook geen kant en klare pijp op, maar dat komt later
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 17:46 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
14-3-2011 16:30 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 17:46 uur.
toch maar beter dat ik die niet doe, die autisa is eigenlijk geen mooie basis, denk ik. spoelpoorten moeten 2mm omhoog en dat kan ik niet zelf en het liefst wil ik de cilinder zelf aanpassen
nou in het bezit van een 100km oude 70cc parmakit voor mt
alleen als die op odp staat dan komen de spoelpoorten niet helemaal open, de uitlaatpoort wel
Moet ik dit oplossen met meer voetpakkingen/alu plaatje?
want mijn timingen gaan dan ook omhoog en er moet dan ook een andere kop voor gedraaid worden die erin valt
denk dat die wel een paar mm ophoog moet, 2/3 mm
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
14-3-2011 17:44 |
Posts: 29286 |
Ligt eraan wat de timingen nu zijn, wat ze dan worden en wat je er van plan mee bent.
|
|
|
|
Marcooow |
14-3-2011 17:57 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ligt eraan wat de timingen nu zijn, wat ze dan worden en wat je er van plan mee bent.
ja ik had de cilinder er nog niet afgehaald want ik wou nog een foto maken zodat je kon zien hoeveel het ong. was
maar dat ga ik zo even doen en dan haal ik de cilinder ervan af en maak poortmapje
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
14-3-2011 23:02 |
Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
Frysk |
14-3-2011 23:14 |
Posts: 34928 |
Ja ik snap die rand in het membraanhuis nooit ? de ene cilinder (duur merk) zit hij wel in, en in een ander type imitatie zit hij er niet in.. snap er weinig van.. wat is het nut van zo'n rand ?
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 239246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 90 van 95
|
|