Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 90 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 7-2-2011 19:36 Print reply

Posts: 29286
Ik kom op 178 uit.
Maar ik ben mijn rekenmachine even kwijt, gewoon in exce4l gedaan en daar is het een beetje vervelend.
Dus kan dat ik nog ergens een foutje heb zitten.

Maar het is toch geen moeilijke formule?
Gewoon alles invullen en dan alle haakjes op de goede plek neer zetten.

Edit: net even gekeken, die 178 klopt niet.

Doe 180- de inverse cosinus van 0.068191
En dat maal 2 dan heb je de uitkomst.
(Weet niet hoe ik de inverse cosinus in excel invoer)


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2011 om 20:09 uur.
 
Marcooow 22-2-2011 16:43 Print reply

Posts: 5713




mijn vragen aan jullie

ik wou de uitlaat + spoelpoorten naar 190/128 brengen

de normale timingen zijn,
174/120 en 128 voor de boostpoort

nou kan ik dus de uitlaatpoort naar 21,5mm brengen en de spoelpoorten naar 32mm dan kom ik op 190/128

maar ik heb dus geen haakse dremel/frees


nou zat ik te denken aan de wat veiligere manier (omdat de uitlaatpoort dan NIET 3mm omhoog hoeft)

de cilinder 1mm ophogen waardoor de timingen op 180/128 en 135 voor de boostpoort komt maar kan dit wel omdat de boostpoort ook meegaat?

en ik heb nog 1 vraagje.
een voetpakking moet je zeker ook opmeten en dan bij functie ophogen invoeren?

edit
ik heb de deckheigt nog niet opgemeten, kan dit ook met een zuiger zonder zuigerveren? ik ga wel voor het frezen de deckheigt opmeten, anders klopt er nog niks van


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 16:44 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 22-2-2011 16:50 Print reply

Posts: 29286
Boostpoort staat wat hoog maarja.
Je moet redden met de spullen die je hebt, gewoon zo laten.

Cilinder eerst monteren met 1 voetpakking die je dadelijk ook gaat gebruiken, zuiger veren heb je niet nodig, wel de cilinder aan draaien.
Als je dan de deckheight hebt gemeten, moet je gewoon die x aantal mm omhoog gaan.

Daar moet je wel de pakking bij in rekenen. (Dus ophoogplaat plus pakking moet het aantal mm zijn wat de cilinder omhoog moet, vrij logisch)

Houd er wel rekening mee dat je of je cilinderkop in de cilinder moet laten zakken of een stuk van de bovenkant van je cilinder af moet frezen.
 
Marcooow 22-2-2011 17:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Boostpoort staat wat hoog maarja.
Je moet redden met de spullen die je hebt, gewoon zo laten.

Cilinder eerst monteren met 1 voetpakking die je dadelijk ook gaat gebruiken, zuiger veren heb je niet nodig, wel de cilinder aan draaien.
Als je dan de deckheight hebt gemeten, moet je gewoon die x aantal mm omhoog gaan.

Daar moet je wel de pakking bij in rekenen. (Dus ophoogplaat plus pakking moet het aantal mm zijn wat de cilinder omhoog moet, vrij logisch)

Houd er wel rekening mee dat je of je cilinderkop in de cilinder moet laten zakken of een stuk van de bovenkant van je cilinder af moet frezen.


ja cilinder aandraaien snap ik

pakking en deckheight zal ik binnenkort even opmeten

maar wat was een betere waarde geweest voor de boostpoort? en je zegt dat die al aardig hoog staat maar als ik een ophoogplaatje eronder doe of extra voetpakking dan komt die nog hoger
 
faster than a bullet!
kenny77 22-2-2011 17:03 Print reply

Posts: 29286
ivm de spoelpoorten, normaal staat de boostpoort iets lager als de spoelpoorten.
 
Marcooow 22-2-2011 17:05 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ivm de spoelpoorten, normaal staat de boostpoort iets lager als de spoelpoorten.


dan kan ik dus beter plan 1 doen, de spoelpoorten 1mm omhoog halen (laten doen)
 
faster than a bullet!
De Schout 22-2-2011 17:14 Print reply
Posts: 5327
Booster hoger dan de spoelers word ook wel toegepast. Is volgens mij ook beter dan booster gelijk met de spoelers.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 22-2-2011 17:32 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Booster hoger dan de spoelers word ook wel toegepast. Is volgens mij ook beter dan booster gelijk met de spoelers.


oke, dan zou ik heb dus beter een 1mm hoger kunnen zetten? of 0.5?
 
faster than a bullet!
honda-mbx 22-2-2011 17:40 Print reply

Posts: 1688
In de snelle cilinders gaan de boostpoort een aantal graden later open dan de secundaire spoelers.
hierdoor wordt de cilinder als het ware schoon gespoeld.
Overgens zou ik de timing bepalen met een gradenschijf, ervaring leert dat je er met meten vaak (te ver) naast zit..

Overgens: met wat voor uitlaat wil je gaan rijden? een timing van 192-128 zal icm de goede spullen en spec het vermogen richting 13k moeten afgeven, er is geen honda pijp welke dit hier doet.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 22-2-2011 om 17:42 uur.
 
ik vlam je..
Marcooow 22-2-2011 17:45 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
In de snelle cilinders gaan de boostpoort een aantal graden later open dan de secundaire spoelers.
hierdoor wordt de cilinder als het ware schoon gespoeld.
Overgens zou ik de timing bepalen met een gradenschijf, ervaring leert dat je er met meten vaak (te ver) naast zit..


bedankt

ik zat al te wachten tot je keer ging reageren, omdat je online was

maar die waardes 190/128 kunnen prima? en om die spoelpoorten omhoog te krijgen zodat de boostpoort wat lager/later staan zal ik even opzoek moeten naar iemand met een haakse frees

er komt ook geen kant en klare pijp op, maar dat komt later

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 17:46 uur.
 
faster than a bullet!
Marcooow 14-3-2011 16:30 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 22-2-2011 om 17:46 uur.


toch maar beter dat ik die niet doe, die autisa is eigenlijk geen mooie basis, denk ik. spoelpoorten moeten 2mm omhoog en dat kan ik niet zelf en het liefst wil ik de cilinder zelf aanpassen

nou in het bezit van een 100km oude 70cc parmakit voor mt

alleen als die op odp staat dan komen de spoelpoorten niet helemaal open, de uitlaatpoort wel

Moet ik dit oplossen met meer voetpakkingen/alu plaatje?

want mijn timingen gaan dan ook omhoog en er moet dan ook een andere kop voor gedraaid worden die erin valt

denk dat die wel een paar mm ophoog moet, 2/3 mm
 
faster than a bullet!
kenny77 14-3-2011 17:44 Print reply

Posts: 29286
Ligt eraan wat de timingen nu zijn, wat ze dan worden en wat je er van plan mee bent.
 
Marcooow 14-3-2011 17:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ligt eraan wat de timingen nu zijn, wat ze dan worden en wat je er van plan mee bent.


ja ik had de cilinder er nog niet afgehaald want ik wou nog een foto maken zodat je kon zien hoeveel het ong. was

maar dat ga ik zo even doen en dan haal ik de cilinder ervan af en maak poortmapje
 
faster than a bullet!
Marcooow 14-3-2011 23:02 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ligt eraan wat de timingen nu zijn, wat ze dan worden en wat je er van plan mee bent.


gij zult nu fotos zien



uitlaatpoort gaat wel helemaal open, kan je volgens mij niet helemaal zien op de foto maar die gaat dus wel helemaal open



inlaat


spoelpoorten weer


cilinder onderkant




















zuiger,





poortmap ruw


poortmap andere kant


wat je dus ook nog aan de fotos van de inlaat ziet, is dat er een rand inzit waar het membraan komt, deze ga ik met de dremel nog wat aanpassen zodat het wat mooier loopt

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-3-2011 om 23:02 uur.
 
faster than a bullet!
Frysk 14-3-2011 23:14 Print reply

Posts: 34928
Ja ik snap die rand in het membraanhuis nooit ? de ene cilinder (duur merk) zit hij wel in, en in een ander type imitatie zit hij er niet in.. snap er weinig van.. wat is het nut van zo'n rand ?
 
giggitybyte

Dit topic is 239246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 90 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved