Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 89 van 95
|
Dit topic is 239249 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Marcooow |
19-1-2011 19:36 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
je wilt de cc's weten toch? een cc is in cm's dus dan kun je ook beter in cm gaan rekenen ipv in mm en dan weer terug rekenen..
die 39.25 zijn mm en 3.925 en die 4,14 zijn cm..
39.25*39.25*41.4*0.0007854 = 50.092252
19.625 2* Pi*41.4 = 50.09213526
3.925*3.925*4.14*0,785 = 50.066741
3.925*3.925*41.4*07854 = 50.092252
die 0.785 4 was jij dus vergeten en komt er wel NET iets anders uit
sorry voor het pietje precies doen maar nou weet ik zeker dat ze kloppen
bedankt
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 19-1-2011 om 19:40 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
PRO TUNING |
19-1-2011 20:08 |
Posts: 4000 |
|
|
|
|
Marcooow |
19-1-2011 20:13 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Als je een Pietje precies bent weet je dat pi een ondeelbaar getal is en jouw uitkomst niet klopt.
Wil je nauwkeuriger rekenen gebruik dan b.v. de rekenmachine op je computer.
maar dan klopt die formule met pi dus niet? of allemaal niet?
ik heb het met de rekenmachine uitgerekent. waarom op de computer dan?
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
25-1-2011 20:38 |
Posts: 5713 |
de cilinder van de poortmap heb ik de uitlaatpoort naar 22 gebracht vanaf bovenkant en ik heb de inlaatpoorten bewerkt. heb er zo geen foto van maar ik heb de waarden ingevoerd en ik heb een beetje een hele hoge blowdown.
nou weet ik de deckheigt nog niet en de blowdown gaat dus nog iets naar beneden maar wat kan ik hiermee?
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
25-1-2011 20:42 |
Posts: 29286 |
cilinder eerst ophogen om de spoeltiming goed te krijgen, dan pas met de uitlaatpoort aan de slag gaan.
Of je moet al de mogelijkheid hebben om de spoelpoorten omhoog te halen, maar je kan die ook niet zomaar een paar mm omhoog gooien.
En eerst de deckheight meten, voordat je aan de cilinder gaat werken.
|
|
|
|
Marcooow |
25-1-2011 20:43 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
cilinder eerst ophogen om de spoeltiming goed te krijgen, dan pas met de uitlaatpoort aan de slag gaan.
Of je moet al de mogelijkheid hebben om de spoelpoorten omhoog te halen, maar je kan die ook niet zomaar een paar mm omhoog gooien.
En eerst de deckheight meten, voordat je aan de cilinder gaat werken.
beetje dom van me want ik heb dus gewoon die uitlaatpoort bijgewerkt
maarja als ik dit programma eerder had ontdekt dan had ik het misschien wel goed gedaan.
had het programma wel is gezien maar die deed het niet op de pc, nou op de laptop doet die het wel
cilinder is denk ik nu wel verneukt want die uitlaatpoort is al mega. is nou al redelijk hoog
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 25-1-2011 om 20:44 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
25-1-2011 20:44 |
Posts: 29286 |
Ja dat is inderdaad niet zo slim.
Nu zul je toch met een haakse frees aan de slag moeten om er nog wat van te maken.
|
|
|
|
Marcooow |
25-1-2011 20:46 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja dat is inderdaad niet zo slim.
Nu zul je toch met een haakse frees aan de slag moeten om er nog wat van te maken.
als de spoelpoorten naar 32.5 gaan zit ik al een stuk beter, dan ga ik van 35,46 > 31,79
wat moet ik ong. aanhouden voor de blowdown als het over een mt cilinder gaat.
ja hoe hoger hoe hoogtoerig maar teveel is ook niet goed zoals 35
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
25-1-2011 20:54 |
Posts: 29286 |
ligt er ook aan wat je er allemaal van plan mee bent.
die 32 is al een stukje beter
|
|
|
|
Marcooow |
25-1-2011 20:55 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ligt er ook aan wat je er allemaal van plan mee bent.
die 32 is al een stukje beter
is voor beetje beunen door het land en bos enzo.
hoogtoerig maakt nie uit want dat word die nou zoiezo al
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
30-1-2011 19:04 |
Posts: 5713 |
wat moet ik invoeren bij afstand poort tot bovenkant cilinder als er 2 spoelpoorten 34,5mm zijn en de andere 2 spoelpoorten 35mm
want dan verandert de blowdown wel heel erg erg.
als ik 34,5mm invoer 31 en als ik 35mm invoer 33
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
31-1-2011 18:31 |
Posts: 5713 |
ohja nog iets,
http://www.heereseng...derlands/nlmenu.html
hij zegt dat je ong. aan moet houden, (als richtlijn)
uitlaat timing............spoel timing............inlaat timing
170.....................120.....................150
180.....................124.....................160
190.....................128.....................170
200.....................132.....................190
maar heb je nou een mt cilinder dan kom ik met het programmatje van john huiben onder de 100 graden.
ik weet niet of het uitmaakt maar bij programma van john staat er boostpoort en hier inlaat.
dus zijn dit richtlijnen voor de normale inlaatpoorten?
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
31-1-2011 18:33 |
Posts: 29286 |
Die richtlijn staan ook in meerdere tuningsboeken.
dat zal wel echt de inlaat timing zijn, een boostpoort op 190 graden zetten is geen succes.
|
|
|
|
Marcooow |
31-1-2011 18:34 |
|
Marcooow |
7-2-2011 19:17 |
Posts: 5713 |
wie kan mij helpen ?
ik snap de formule niet helemaal, ik heb al wat geprobeerd maar ik kom er niet uit
Nou heb ik deze maten,
R= 20,7 mm
L= 80 mm
c= 0 mm
e= 22mm
Daarmee heb ik T uitgerekend,
T= r+l+c-e
T=20.7+80+0-22= 78,70
D= (180-Cos 78,78,72 + 20,72 - 802
________
2x20,7x78,7 )
X2
maar bij het dikgedrukte kom ik vast te zitten, misschien iemand die het uit wil leggen
ik heb trouwens het stukje van bell geprobeerd, of daar hetzelfde uitkwam maar dat was niet zo, mijn eigen vetgedrukte stukje heb ik nog niet uigerekent
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 7-2-2011 om 19:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 7-2-2011 om 19:19 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
Dit topic is 239249 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 89 van 95
|
|