Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 7 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 8-9-2004 9:45 Print reply
Posts: 4326
volgens mij is hij nou iets van 77%

2*pi*(49/2)=153,9
43/153,9=0,279
0,279*360=100 graden

sin 50 = ?/(49/2)
?=19,0mm
19,0*2=37,9
(37,9/49)*100%=77%

je kan het ongeveer zo breed maken als je wil

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-9-2004 9:46
 
-Wheelie-Johie- 8-9-2004 12:06 Print reply

Posts: 2814
dat zei ik dus al... en waarom zo breed als ik wil? wat is het reslutaat van breed gaan of niet nou precies? en zal ik die blowdown nou wel op 30 zetten. dan moetie 3 mm omhoog



Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 8-9-2004 12:08
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Zeroed in- 8-9-2004 22:20 Print reply

Posts: 3255
ik zat ff met ralf te chatten, over breedtes enzo, want dat volg ik zelf ook niet helemaal.
toen kwam hij met time areas aanzetten, naja ik daar beetje geprobeerd mee te kutten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit
maar hij kwam er dus ook mee dat groot niet altijd goed is, en ik wil wedden dat niet iedereen die hier tuned met time-areas werkt.
en ik zit me dan toch af te vragen hoe iedereen hier oppervlaktes pakt.
dus ik denk zelf dat je beter stapje bij stapje wat verder kan gaan, ipv gelijk die uitlaatpoort 3mm omhoog knallen, zonder enig idee te hebben hoe het gaat lopen.

ik zou het zelf anders aanpakken, en het volgende met die cilinder doen.

- cilinder eerst laten honen, bevels aanbrengen, spijl wat terugleggen, etc.
- vervolgens opnieuw gaat berekenen.
- je zei net dat je voet en koppakking allebei ong. 1mm dik zijn, dan zou ik dus je cilinder afdraaien zodat je WEL een degelijke squish hebt.
- vervolgens zou ik stapje voor stapje frezen, ipv gelijk 3mm pakken, dus eerst 1mm ofzo. kijken hoe het loopt, etc, telkens verder gaan.
- je inlaat traject bewerken, dmv een stuffer, een goed luchtfilter en je STD membraan met andere (dunne) kleppen. (loos die 24mm en malossi membraan dus), en nog wat kleine dingetjes.
- toch kijken voor een andere expansie, ik denk niet dat die gianelli denderend meer werkt als je een blowdown hebt van 30.
volgens mij houd je dan ook niet veel meer over @ lage toeren.

als je simpel wat meer vermogen wilt, zou ik gewoon kijken naar een blowdown daar ergens tussenin en die poort wat breder frezen, verder nix

weet je trouwens al welke poortvorm je wil?
ik zeg dus gewoon hoe ik het zelf zou doen, is maar suggestie.

volgens mij ist heel belangrijk om elk onderdeel dat met prestaties te maken heeft apart te behandelen en te beoordelen.
alles staat in verband met elkaar, het 1 gaat niet zonder het ander.
je kan je dus niet alleen maar op poorttimingen focussen, zonder er echt bij stil te staan bedenken dat je inlaattraject en compressie ruimte niet optimaal is en andersom, bijv.

en nu ga ik naar me nest

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 8-9-2004 22:58
 
-Wheelie-Johie- 9-9-2004 0:16 Print reply

Posts: 2814
antonio heel goed van je. maar ik ga hem toch 3mm ophogen ik werk de inlaat/boost bij en die zuiger moet een beetje bijgedremelt( die sucker krijg ik volg week) zodra ik die zuiger heb gaatie naar de honer en weer terug alles erop en dan 20mm mikuni erop dan gaan WE inrijden en dan blazen maar. ---->blaastie niet dan hebben we een nieuwe asbak en krijg jij een mbx cil die jij helemaal naar jouw aanpak gaat toenen...
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Bullet 9-9-2004 0:35 Print reply

Posts: 12150
@anton ik ben het wel met je eens, ik moet binnenkort zelf ook kloten met Time Areas

alleen wat ik niet snap: waarom eerst bevels aanbrengen en daarna pas cilinder bewerken?
 
**My BungHole Will Speak Now**
-Wheelie-Johie- 9-9-2004 0:49 Print reply

Posts: 2814
dat staat er niet.. toch?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Zeroed in- 9-9-2004 7:08 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

@anton ik ben het wel met je eens, ik moet binnenkort zelf ook kloten met Time Areas

alleen wat ik niet snap: waarom eerst bevels aanbrengen en daarna pas cilinder bewerken?


omdat die cilinder gehoond moet worden en de bevels dan weg zijn (de bevels neem je soms wel eens mee @ poortmap, krijg je andere waardes).

@ johie: harrie zegt dat t kan, dus dan kan t ook wel
maar ik denk dat t best een hoogtoerige bitch word


Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 9-9-2004 7:11
 
-Wheelie-Johie- 9-9-2004 10:31 Print reply

Posts: 2814
vanavond dremel anton neem ff je flexible as mee
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Pingu 9-9-2004 11:51 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

- je zei net dat je voet en koppakking allebei ong. 1mm dik zijn, dan zou ik dus je cilinder afdraaien zodat je WEL een degelijke squish hebt.
Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 8-9-2004 22:58

o-ring.. ben je van die achterlijke koppakking af.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 9-9-2004 13:48 Print reply
Posts: 4326
welke dikte o-ringen gebruiken jullie daarvoor?

1,5mm ging bij mij altijd prima, maar nu heb ik een andere kop waar nog een groef in moet en daar heb een ik 3,5mm dikke ring bij gekocht. Gaat dat werken?
 
de_koen 9-9-2004 13:50 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

welke dikte o-ringen gebruiken jullie daarvoor?

1,5mm ging bij mij altijd prima, maar nu heb ik een andere kop waar nog een groef in moet en daar heb een ik 3,5mm dikke ring bij gekocht. Gaat dat werken?


dikte is het probleem zo niet, daar pas je je groef op aan, moet je wel erop letten dat er genoeg "vlees" overblijft

 
Honda 5-Bak te koop
Hans F 9-9-2004 13:51 Print reply
Posts: 4326
bij mijn geval dus vooral naar de zijkant , vloeistofkanalen
 
de_koen 9-9-2004 13:52 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

bij mijn geval dus vooral naar de zijkant , vloeistofkanalen

idd daar zit je bij nsr snel tegen
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 9-9-2004 14:00 Print reply

Posts: 14825
3.5 is wel flink dik...
Ik gebruik 2mm, maar ga zelfs nu 1mm oringen gebruiken (wel viton oringen, anders houden ze het zowiezo niet lang uit)
 
Bullet 9-9-2004 14:21 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

vanavond dremel anton neem ff je flexible as mee


Mijn flexible as :P
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 239546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved