Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 6 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx-power 7-9-2004 19:46 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power

heeft iemand een poortmap of igg. de maximale maten van een autisa 98cc lc cilinder?
is van een mbx

 
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 19:49 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

hehe ja hij s wel beetje onduidelijk
Ik bedoel t bougiegat zelf, met t schroefdraad....je kan daar wel een schuine ring bij doen, maar door t schroefdraad in t bougiegat, MOET ie wel weer recht gaan staan

Zoiets???


de electrode.... dus dat metalen puntje op je bougie, de bougie doe je er gewoon recht in met rechte ringen..... niks schuin
 
trots BMW e30 325i eigenaar
puch_master 7-9-2004 20:17 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

ff vraagje, het is toch zo dat alle cilinders van hetzelfde merk en type de zelfde timing hebben, of zit daar verschil in vanwege de afwerking?

 
Toyota AE86 Levin coupé
Hans F 7-9-2004 21:54 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

[...]



daar zitten idd verschillen inzit. Verschilt natuurlijk per merk. Bij een goed merk zijn die verschillen minder, maar ze zijn natuurlijk wel aanwezig. De mate van aanwezigheid zorgt ervoor of je er iets van merkt tijdens het rijden.

Probeer zelf maar eens 2 keer iets precies hetzelfde te maken (op de 1/100 mm)...
 
[RRT] Lost-P 7-9-2004 22:50 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

[...]


de electrode.... dus dat metalen puntje op je bougie, de bougie doe je er gewoon recht in met rechte ringen..... niks schuin


volgens mij snappen we mekaars reply's niet helemaal :-p
 
Chille Tune shit dan
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 23:04 Print reply

Posts: 2814
volgensmij snap jij het niet of wil het niet snappen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 23:26 Print reply

Posts: 2814
kan iemand me ff helpen. ik ben nog vrij nieuw hierin
ondanks dat ik al wel wat weet
80cc ori mbx

Uitlaat Spoel Boost

R 20,7 20,7 20,7
L 91,0 91,0 91,0
C 0,7 0,7 0,7
E 25,1 32,4 32,2
T 87,3 80,0 80,2

172,664 127,976 129,342

Blowdown: 22,344

- nu zat ik te denken aan een blowndown van 30 de uitlaatpoort moet dan 3 mm omhoog. verder wou ik die breedt zo laten want die is 90% van me boring! (kan dat eigenlijk wel?)
- de toevoer van de boostpoort wou ik iets geleidelijker maken

is dit allemaal wat? wat kan ik nog meer doen?




Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 7-9-2004 23:27
 
trots BMW e30 325i eigenaar
arie-de-arier 7-9-2004 23:30 Print reply

Posts: 10000
breedtes wel gecorrigeerd? ori is die niet zoveel lijkt mij hoor
 
Allah is beter
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 23:38 Print reply

Posts: 2814
ja is 43 mm op poortmap en 45mm echt 50/45 = 0,9 en die hoogte dan? volgens anton verlies ik compressie als ik van blow 22 naar 30 ga
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Blorn 7-9-2004 23:40 Print reply

Posts: 13825
Volgens mij haal jij geprojecteerde grootte en echte groote door elkaar.

En dat zou best kunnen dat je compressie omlaag gaat als je je kop niet aanpast, omdat hij later begint met compressie op te bouwen door de hogere uitlaatpoort.

Nou zegt compressie ook niet alles hoor.
 
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 23:55 Print reply

Posts: 2814
en 3 mm is toch niet zo veel. hij staat dan op 22mm dan kan hij toch genoeg pressie maken?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Blorn 7-9-2004 23:57 Print reply

Posts: 13825
Minder als dat ie nu doet iig.
 
John Huijben 8-9-2004 8:20 Print reply

Posts: 2433
ja ok zit wat in maar volgens mij boekt hij wel vermogenswinst hoor als hij de cilinder zo aanpast.
met wat voor uitlaat rij je ??

verder moet je de breedte ns narekenen.
de echte breedte is altijd kleiner als de poortmapbreedte.
verder is het een vlinderpoort he, dus hij kan breed zijn ( en je kutn hem heel breed maken )

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Hans F 8-9-2004 9:30 Print reply
Posts: 4326
ding is standaard zo smal dat je de spijl eruit kunt zagen zonder dat er iets gebeurt... (niet dat je dat moet doen )
 
-Wheelie-Johie- 8-9-2004 9:35 Print reply

Posts: 2814
het lukt me niet van die gecorrigeerde breedte... die breedte van de uitlaatpoort is 43mm en de boring is 49,50 kan iemand mij dan de gecorrigeerde waarde geven? en eventueel de breedte in procenten vergeleken met de boring. volgensmij kan mijn uitlaatpoort echt niet breder hoor. en kijk dan aub op de poortmap...

edit: handig op degrees de echte breedte is 37,8mm dan komt dus op een 76% procent. kan een vlinderpoort nog meer aan of moet ik hem alleen hoger maken.

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 8-9-2004 9:45
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 239485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved