Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 5 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 5-9-2004 20:17 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

lol, die is er dus echt wel he


ach Lude, je weet toch zelf ook wel dat t heel veel moeite is voor sommige mensen om ff IETS verder te kijken dan dat hun neus lang is......


Edit: Zo beter Ruben??? nou niet meer zeuren (K)

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 5-9-2004 20:22
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 5-9-2004 20:18 Print reply

Posts: 10000
is gijs een ze dan
 
Allah is beter
Roedi-Loerbeek 5-9-2004 20:23 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

Hier een standaard senda cil.

blow down is 29
uitlaat duration is 177 en open 92
van de andere poorten duration 119 en open 120
alles is in graden.
dachter er aan om de uitlaat poort 2mm omhoog te halen. dan krijg ik eem blowdown van 32 en duration 183 en open 88



en de fluiters zijn dus die 2 poorten bovenaan langs de uitlaat poort liggen?




Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 15:08

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 16:03

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 17:17

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
[RRT] Lost-P 5-9-2004 20:25 Print reply
Posts: 4578
yep, zijn dus gewoon extra/hulp uitlaatpoortjes
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 5-9-2004 20:25 Print reply

Posts: 10000
ja
 
Allah is beter
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 18:57 Print reply

Posts: 2814
bougie tuning..........

http://www.nightride...rkplugs_indexing.htm

(voor degene die slecht engels kan)door middel van verschil in dikte ringentjes laat je je bougie elektrode in de richting van je inlaatstuk wijzen. hierdoor gaat je topvermogen ongeveer 1 a 2% omhoog........
toch leuk of niet
 
trots BMW e30 325i eigenaar
mBeter 7-9-2004 19:00 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

bougie tuning..........

http://www.nightride...rkplugs_indexing.htm

(voor degene die slecht engels kan)door middel van verschil in dikte ringentjes laat je je bougie elektrode in de richting van je inlaatstuk wijzen. hierdoor gaat je topvermogen ongeveer 1 a 2% omhoog........
toch leuk of niet

of je hebt geluk en hij staat al in die richting
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 7-9-2004 19:01 Print reply
Posts: 4578
nog best veel vermogenswinst eigenlijk ...

Maar als k zo t plaatje zie, is dat voor bougies met een conische rand...dan zou je dr voor de brommer niet echt veel aan hebben, die gaan allemaal gewoon met zown afdichtring/pakkingding geval...
 
Chille Tune shit dan
SkaBla [Pim] 7-9-2004 19:03 Print reply

Posts: 4659
en ook weer 1 a 2 % minder vermogen door compresie verlies, beetje raar verhaal
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 19:03 Print reply

Posts: 2814
@ lost-P hoe kom je daarbij? je kunt toch ringen onder je bougie doen? of je kunt een nieuwe kopen en met een zwarte stift markeren waar die elec zit en dan precies zo aandraaien richting je inlaat

@ skabla je kunt ook het standaard ringetje weghalen en een dunnere opdoen

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 7-9-2004 19:05
 
trots BMW e30 325i eigenaar
[RRT] Lost-P 7-9-2004 19:07 Print reply
Posts: 4578
tjah, maar hoe wil jij dat doen, t gat staat toch recht naar beneden gericht...
 
Chille Tune shit dan
-Wheelie-Johie- 7-9-2004 19:09 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

tjah, maar hoe wil jij dat doen, t gat staat toch recht naar beneden gericht...

die moet je uitleggen wat bedoel je?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
[RRT] Lost-P 7-9-2004 19:20 Print reply
Posts: 4578
hehe ja hij s wel beetje onduidelijk
Ik bedoel t bougiegat zelf, met t schroefdraad....je kan daar wel een schuine ring bij doen, maar door t schroefdraad in t bougiegat, MOET ie wel weer recht gaan staan

Zoiets???
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 7-9-2004 19:22 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

............elektrode in de richting van je inlaatstuk wijzen. hierdoor gaat je topvermogen ongeveer 1 a 2% omhoog........
toch leuk of niet


ik heb gehoort dat sommige tuners de bougie-electrode richting de uitlaatpoort lieten wijzen om de gassen die de uitlaat terugkaatst beter ontvlamt werden.
verder, inlaatpoort ? wat is daar het nut van vraag ik me af.
enige voordeel dat ik zie is dat het mengsel dat uit de ( vaak steile ) boostpoort komt sneller ontvlamt word. maar uit de spoelers komt toch het meeste verse mengel, waarom niet daarnaartoe richten.
in ieder geval ben ik van mening dat het bar weinig scheelt en je het op een straatbrommer niet merkt.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
[RRT] Lost-P 7-9-2004 19:32 Print reply
Posts: 4578
idd...dat sowieso ja...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 239478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved