Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 3 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 239468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Exision 3-9-2004 9:24 Print reply
Posts: 283
Deckheight is niet hetzelfde als squish,
Deckheight (deck hoogte) kun je pas opmeten als de squish al afgesteld is eigenlijk.

Je zet de squish bv op 0.7 mm dwz dat er 0.7 mm tussen de zuiger en je squishband zit. (je meet dat met n stuk tin dat je in een L vorm buigt.

(eigenlijk had je dit al moeten doen toen je de cilinder van je pak afpakte)

Wanneer je de juiste pakkingen hebt, demonteer je de cilinderkop.
Zet je krukas op bdp. Nu meet je met een voelermaatje of een micrometer ofzo het verschil tussen de zuiger en toprand van de cilinder (dat meet je dus helemaal aan de zijkant).

Je krijgt nu bv 0.3 ofzo. Dat is je deckheigt.

EDIT: Je begreep het al...

Dit bericht is ge-edit door Exision op 3-9-2004 9:25
 
-Wheelie-Johie- 3-9-2004 9:27 Print reply

Posts: 2814
ik snap het ik snap het thanks to exision
 
trots BMW e30 325i eigenaar
ties 3-9-2004 15:06 Print reply
Posts: 1333
Hier een standaard senda cil.

blow down is 29
uitlaat duration is 177 en open 92
van de andere poorten duration 119 en open 120
alles is in graden.
dachter er aan om de uitlaat poort 2mm omhoog te halen. dan krijg ik eem blowdown van 32 en duration 183 en open 88


Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 15:08

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 16:03

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 17:17
 
arie-de-arier 3-9-2004 15:08 Print reply

Posts: 10000
standaard senda cil heeft dus fluiters?
 
Allah is beter
Tsxdude AKU MicheL 3-9-2004 15:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

standaard senda cil heeft dus fluiters?



Goede opmerking ruben
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
[RRT] Lost-P 3-9-2004 16:08 Print reply
Posts: 4578
zijn nog wel heel erg mooie fluiters ook
 
Chille Tune shit dan
ties 3-9-2004 16:11 Print reply
Posts: 1333
linker fluiter is goed de rechter is beetje mislukt met maken van de poortmap.
 
damage 3-9-2004 16:37 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

standaard senda cil heeft dus fluiters?


jep

En bij mijn senda cil std zat de uitlaatpoort 1 (!) mm hoger dan bij jou, en ik ben 100% zker dat ik niet fout gemeten heb..
 
arie-de-arier 3-9-2004 16:40 Print reply

Posts: 10000
en nog gaan die dingen niet supersnel na ontgrenzen :S

ik ben bezig met mn ge2, maar ik heb dus geen deckheight mn voetpakking is gewoon een die ik heb gekregen bij 50cc uit zon pakking setje, hoe kan ik dat oplossen wil ongeveer deckheight hebben rond de 0.6/0.7

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 3-9-2004 16:42
 
Allah is beter
ties 3-9-2004 16:59 Print reply
Posts: 1333
dan zal ik em ff nameten.
maar ben er vrij wel cker van dat het klopt.
klopte dus niet is 23 ipv 24

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 17:10
 
puch_master 3-9-2004 17:56 Print reply

Posts: 3429
ff vraagje, het is toch zo dat alle cilinders van hetzelfde merk en type de zelfde timing hebben, of zit daar verschil in vanwege de afwerking?
 
Toyota AE86 Levin coupé
Pingu 3-9-2004 18:00 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

deckheight is veel te belangrijk om zo maar wat in te vullen hoor
Om blowdown te bepalen niet, en verder, na het tunen moet de squish nog goed gezet worden. Of je moet natuurlijk van te voren, met de juiste squish de deckheight meten, is natuurlijk wel het beste maarja, ik doe het iig nooit
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Exision 3-9-2004 18:09 Print reply
Posts: 283
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

en nog gaan die dingen niet supersnel na ontgrenzen :S

ik ben bezig met mn ge2, maar ik heb dus geen deckheight mn voetpakking is gewoon een die ik heb gekregen bij 50cc uit zon pakking setje, hoe kan ik dat oplossen wil ongeveer deckheight hebben rond de 0.6/0.7

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 3-9-2004 16:42


Ik denk niet dat je per see die deckhoogte wil hebben. Je kan beter je squish op 0.6/0.7 zetten.

Dat je geen deck hebt maakt niks uit zolang je squish maar goed staat.

Zorg gewoon dat je uitlaatpoort helemaal opengaat, en dat je zuiger niet boven de cilinder uitkomt. (iig niet ver)

EDIT: typvout

Dit bericht is ge-edit door Exision op 3-9-2004 20:36
 
Exision 3-9-2004 18:12 Print reply
Posts: 283
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

Hier een standaard senda cil.

blow down is 29
uitlaat duration is 177 en open 92
van de andere poorten duration 119 en open 120
alles is in graden.
dachter er aan om de uitlaat poort 2mm omhoog te halen. dan krijg ik eem blowdown van 32 en duration 183 en open 88


Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 15:08

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 16:03

Dit bericht is ge-edit door ties op 3-9-2004 17:17


Een blowdown van 32 is wel netjes, maar houd wel in de gaten dat poortvorm ook heel veel verschil maakt. Wat veel gedaan wordt is je fluitpoorten lager houden dan je mainexhaust poort. Daarmee bereik je een wat grotere powerband...

 
-Wheelie-Johie- 3-9-2004 18:30 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

en nog gaan die dingen niet supersnel na ontgrenzen :S

ik ben bezig met mn ge2, maar ik heb dus geen deckheight mn voetpakking is gewoon een die ik heb gekregen bij 50cc uit zon pakking setje, hoe kan ik dat oplossen wil ongeveer deckheight hebben rond de 0.6/0.7

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 3-9-2004 16:42


als je dat wil is je squish dus dat + je koppakking. ik zou eerder een deckheigt van 0,4 nemen ofzo die kun je dus stellen met je voetpakking, meer of minder of dikkere of dunnere. als dan je koppakking 0,3 is en je kop is exact vlak, wat bij mij het geval is dan heb je een squisch van 0,7
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 239468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved